Laatste dag NK Baanuitslagen

• DeRosa

Haha..ik begrijp goed wat je bedoelt. Vergeet niet dat nog jong is ed de ontwikkeling van hem op de baan nog lang niet voorbij, duur moet hij nog wat gaan opbouwen.

Blijft enigzins toch opvallend dat veel BMX's het goed doen op de baan in de sprint en dat het wennen naar het groter verzet hun redelijk afgaat. Liek Klaus ook overgestapt en doet de redelijk goed al is haar tijd nog voor veel verbeteringen vatbaar en is de achterstand met die andere ex. BMXster Willy Kanis groot.

Veel sprinters hebben ook eerst geschaatst op de sprint en dat is ook weer z'n sport waar veel opgebouwde kracht gebruikt kan worden op de baan. Nee wetenschappelijk zou het allemaal wel rammelen maar is toch wel opmerkelijk.

Ik vind het een goede ontwikkeling dat BMXers gaan baansprinten en dan krijgen we sprinters die er om gaan doen en niet duur renners(ters) die het er maar bij doen want je weet maar nooit.

Hoop dat de sprintploeg TSTA de leemte gaat goed maken en jongens en meiden gaat opleiden tot echte pure sprinters(ters).

• DeRosa

Mwah, zijn duur vermogen is daar zeker niet toereikend voor en is zeker meer een natuurlijke sprinter. Theo Bos is het ook gelukt zou je zeggen maar die had al aardig wat duurvermogen in zijn sprintlijf zitten. Als Roy ook zo talentvol op de kilometer gaat worden dan herzie ik graag mijn woorden maar dat het een talent voor de sprint is….dat is zeker!