Laatste dag NK Baanuitslagen

• Joopie

Joske,

Waar ik benieuwd naar ben is de reden waarom Ossendrijver uit koers werd gehaald bij de junioren puntenkoersfinale.

Waarom zijn er niet drie jongens van Sinnige gediskwalificeerd? Die gasten waren met genoeg renners in koers om de hele koers te controleren.

Dat hebben ze dus ook vakkundig gedaan. Wat mij betreft was dit niet anders dan de actie van Ossendrijver om het laatste gaatje dicht te rijden voor zijn maatje.

Belachelijke actie van de jury om Ossendrijver er direct uit te halen en sinnige te laten rijden.

Van de mannen puntenkoers finale heb ik ouderwets genoten. De actie van Markus was niet slim en foutief. Terechte diskwalificatie, maar natuurlijk wel na afloop. Wat een schandalige actie om dit tijdens de koers om te roepen.Volgens mij hebben de juryleden zelf nooit op een fiets gezeten ofzo, want dan snap je wel dat je dat niet moet doen.

Wat ik ook nog wel eens wil weten: waarom heeft Roy vd Berg dispensatie gekregen voor zijn kleding? Bij mijn weten is het niet toegestaan om in de kleding van de KNWU te rijden, maar Roy deed dit wel.

Bij NK's mag je ook niet in je kampioenstrui rijden. Bij tijdrijden krijg je direct straftijd aangemeten.

Hij moet toch ook gewoon in clubkleding rijden?

Verder een mooi kampioenschap gezien!

• Toeschouwer

De Jonge Renner had evenveel man in koers als Sinnige en ze hielpen ook allemaal. Het was een prachtige strijd tussen deze twee ploegen. De diskwalificatie van Ossendrijver was in mijn ogen ook onterecht, als De Jonge Renner en Sinnigebouw zo mogen samenwerken mag de Volharding dat ook.

• Herogewier

Van de mannen puntenkoers finale heb ik ouderwets genoten. De actie van Markus was niet slim en foutief. Terechte diskwalificatie, maar natuurlijk wel na afloop. Wat een schandalige actie om dit tijdens de koers om te roepen.Volgens mij hebben de juryleden zelf nooit op een fiets gezeten ofzo, want dan snap je wel dat je dat niet moet doen.

Dat kan je niet na afloop doen, omdat je met een puntenkoers bezig bent. Dat hij die punten niet haalt in dit geval is belangrijk voor de stand en voor het verdere verloop van de koers. De jury moet beslissen met wat ze zien en nemen dan een besluit. Dat kan fout of goed zijn, maar in dit geval kan je het ook niet achteraf bekijken.

• publiek

Prachtige strijd?

Het leek meer op een grote knokpartij. Het viel me nog mee dat er zo weinig slachtoffers waren.

• Stayerslijn

Tja… Ossendrijver en het ploegenspel. Belangrijk is dat je het ploegenspel “slim” speelt, want je neemt immers deel aan een individuele wedstrijd (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Tour de France, waar ook een ploegenklassement is, dat is hier niet). Wat Ossendrijver deed was zich opzichtig laten afzakken om zo Van Empel bij de groep te brengen. Het was namelijk ondertussen wel duidelijk dat die drie renners het niet zouden redden om aan te sluiten bij het peloton dat net weer op drift raakte, en bij die mannen was de pijp leeg. Dus niet echt “slim”. Ik vond het al verwonderlijk dat Van Empel überhaupt mee mocht doen. Hoe dom kun je zijn om zonder je rugnummer aan de start te verschijnen. Hij had ruim 3 uur de tijd gehad om zijn kleding goed te verzorgen. En dan het tempo waarmee hij de baan verlaat, vervolgens de rugnummers werden opgespeld en hij weer op zijn dooie akkertje terugliep….. ergerlijk. Als ik in de jury had gezeten (maar wie ben ik) was de wedstrijd van start gegaan en had hij achteraan kunnen sluiten en maar eens kijken of hij die achterstand nog goed kon maken. Zo “beloon” je de jongens voor hun (wan)gedrag. Het peloton heeft ruim 4 minuten (ik heb getimed) staan wachten….. te zot voor woorden. Gelukkig dat hij niet op het podium belandde. Daar zou ik toch een rare smaak van in de mond hebben gekregen.

• klaas

Joopie Schreef:

——————————————————-

> Joske,

>

> Waar ik benieuwd naar ben is de reden waarom

> Ossendrijver uit koers werd gehaald bij de

> junioren puntenkoersfinale.

> Waarom zijn er niet drie jongens van Sinnige

> gediskwalificeerd? Die gasten waren met genoeg

> renners in koers om de hele koers te controleren.

> Dat hebben ze dus ook vakkundig gedaan. Wat mij

> betreft was dit niet anders dan de actie van

> Ossendrijver om het laatste gaatje dicht te rijden

> voor zijn maatje.

> Belachelijke actie van de jury om Ossendrijver er

> direct uit te halen en sinnige te laten rijden.

>

> Van de mannen puntenkoers finale heb ik ouderwets

> genoten. De actie van Markus was niet slim en

> foutief. Terechte diskwalificatie, maar natuurlijk

> wel na afloop. Wat een schandalige actie om dit

> tijdens de koers om te roepen.Volgens mij hebben

> de juryleden zelf nooit op een fiets gezeten ofzo,

> want dan snap je wel dat je dat niet moet doen.

>

> Wat ik ook nog wel eens wil weten: waarom heeft

> Roy vd Berg dispensatie gekregen voor zijn

> kleding? Bij mijn weten is het niet toegestaan om

> in de kleding van de KNWU te rijden, maar Roy deed

> dit wel.

> Bij NK's mag je ook niet in je kampioenstrui

> rijden. Bij tijdrijden krijg je direct straftijd

> aangemeten.

> Hij moet toch ook gewoon in clubkleding rijden?

>

> Verder een mooi kampioenschap gezien!

De club van roy (fietscross-club) heeft geen snelpakken beschikbaar.

• DeRosa

Exact, tijdens de Keirin wel gewoon zijn club tenue.

Mooier is de discussie over zijn 10.365 op de qualificatie…..die Roy gaat op een snellere baan snel onder de 10 rijden!

• Stayerslijn

DeRosa Schreef:

——————————————————-

> Exact, tijdens de Keirin wel gewoon zijn club

> tenue.

> Mooier is de discussie over zijn 10.365 op de

> qualificatie…..die Roy gaat op een snellere baan

> snel onder de 10 rijden!

Hij reed in Polen bij de EK al 10.113 Hij zat er dus al eens dichter bij…..

• Detlef

Zijn er nog aparte belofte-medailles uitgereikt? Ik meen dat dit een paar jaar geleden zo was op de achtervolging en de puntenkoers. In dat geval: roy pieters 2x goud? Of is r kreder ook nog u23?

• Stayerslijn

Publiek schrijft: Het leek meer op een grote knokpartij. Het viel me nog mee dat er zo weinig slachtoffers waren.

Dat vind ik een beetje overdreven. Ik heb niet veel (eigenlijk geen enkele op de nummerproblematiek en het ophalen van Van Empel cs na) onregelmatigheden gezien. Wel kon je zien dat een aantal junioren duidelijk aan het einde van hun latijn waren, en zie je dus ook in de laatste ronde (zelfs de laatste bocht) een valpartij achter in het peloton op een plaats daar waar het nergens meer om gaat. Pure vermoeidheid met als gevolg concentratieverlies.