Laatste dag NK Baanuitslagen

• Renner

Ik heb ook een privesponsor, maar start toch in mijn clubtenue.. volgend jaar start ik echter gewoon in mijn tenue van mijn privesponsor want er wordt toch niets op gedaan..

• klaas

De grap was juist dat roy op de eerste dag in een tenue van zijn privesponsor startte, dit mocht niet en daarom is hij op zijn tweede wedstrijddag in een tenue van de nationale selectie gaan rijden…

• fietsie

En dan nog het over bodig zijn van een verzorgers lic op het midden terein

Waarom een siogneurs lic voor veel geld dat er toch niet op wordt toe gezien

• peter

Ik kan me voorstelle dat het niet leuk is om links-en-rechts door ex-fietscrossers te worden voorbijgefietst. Sommige mense doen al jaren hun best op de wielerbaan, die Roy en Lieke kome net kijke. Toch moet je dan volgens mij gewoon nog harder gaan fietse en niet zeure over een verkeerd shirtje. Te zielig voor woorde dit …

• DeRosa

Fiets cross trainingen schijnen al jaren ideaal te zijn om je baansprint carriere mee te beginnen, kijk naar Willy Kanis en naar Shanaze Reade die weer terug gegaan is naar de BMX omdat ze daar beter naar haar zin had maar op de baan furore maakte.

Idd als je niet wil dat je verslagen gaat worden moet of zorgen dat je harder gaat fietsen of niet meer meedoen, het eerste is de beste optie voor de sport.

• henk

Ga normaal typen

• Frans Rutten

Niet te min over fietscrossers (BMX) :D. Uit de literatuur is bekend, dat in de startfase bij de BMX, ondanks de hogere trapfrequenties er toch buitengewone vermogenswaarden worden gehaald. Tijdens de OS 2008 werd bijvoorbeeld voor één topper gedurende 5 seconden ‘n gemiddeld vermogen geregistreerd van 25,2W/kg. Ref. Hunter Allen. Het grote voordeel van fietscross of hoe je het allemaal ook mag noemen, is toch, dat er vanaf echt jonge leeftijd optimaal aan wedstrijden kan worden meegedaan. Op de immense wielerbaan heb je dan, letwel in dit verband, nog niet zo heel veel te zoeken. Je “verdwaalt”. Toch heb ik weinig illusies over het bestaan van zoiets als een sterk oorzakelijk verband tussen presteren als fietscrosser of als baansprinter.

• DeRosa

Ja, ik weet het ook niet zeker maar in het fietscrossen wordt al vaak veel eerder aan krachttraingen gedaan voor de sport of cult status en dat terwijl er op de baan wat later aan krachttrainingen wordt gedaan.

Het zijn ook allemaal krachtige atleten die van het crossen afkomen, natuurlijk moet je ook wel aanleg hebben om het sprinten te willen en kunnen leren.Alleen met kracht redden ze het ook niet.

• Frans Rutten

Voor een fietscrosser is explosiviteit, denk ik, een allereerste vereiste voor succes. Na de 1e selectie in de race is het zaak zo weinig mogelijk, maar wel zo krachtig mogelijk te trappen. Bij het baanwielrennen valt er in dat opzicht weinig te halen. Chris Hoy dacht tegen Felix English met een vanaf de 200m lijn opgebouwde voorsprong van meer dan een halve seconde te kunnen ophouden met druk geven op de pedalen. Hij kwam bedrogen uit. Zou hij hetzelfde gedaan hebben op een buitenbaan, dan was het effect nog groter geweest. Bovendien is explosiviteit met een verzet van 52x15 toch nog wat anders dan met een ultraklein BMX-verzet. Ik herinner me ooit, dat één van de broers Bisseling (gerenommeerde fietscrossers) mij (op een gewone fiets rustig peddelend) in een acceleratietest in volle vaart voorbijraasde. Een van hen heeft met een NK sprint meegedaan, maar kon de overgang niet maken. En Roy van den Berg dan? Qua talent volgens mij te lang in een verkeerd lichaam gewoond, als je begrijpt wat ik bedoel. Aardig bedoeld trouwens.

• Bmxer

Frans Rutten Schreef:

——————————————————-

> Voor een fietscrosser is explosiviteit, denk ik,

> een allereerste vereiste voor succes. Na de 1e

> selectie in de race is het zaak zo weinig

> mogelijk, maar wel zo krachtig mogelijk te

> trappen. Bij het baanwielrennen valt er in dat

> opzicht weinig te halen. Chris Hoy dacht tegen

> Felix English met een vanaf de 200m lijn

> opgebouwde voorsprong van meer dan een halve

> seconde te kunnen ophouden met druk geven op de

> pedalen. Hij kwam bedrogen uit. Zou hij hetzelfde

> gedaan hebben op een buitenbaan, dan was het

> effect nog groter geweest. Bovendien is

> explosiviteit met een verzet van 52x15 toch nog

> wat anders dan met een ultraklein BMX-verzet. Ik

> herinner me ooit, dat één van de broers

> Bisseling (gerenommeerde fietscrossers) mij (op

> een gewone fiets rustig peddelend) in een

> acceleratietest in volle vaart voorbijraasde. Een

> van hen heeft met een NK sprint meegedaan, maar

> kon de overgang niet maken. En Roy van den Berg

> dan? Qua talent volgens mij te lang in een

> verkeerd lichaam gewoond, als je begrijpt wat ik

> bedoel. Aardig bedoeld trouwens.

Vd berg is een kut talentje, als die zich op de weg zou leggen zou het hem ook lukken.