Laatste dag NK Baanuitslagen

• Joepie

Ik vind dat roy vd berg geboycot moet worden. schandpaal enz. dit kan echt gewoon niet. Knwu pak aan wat hierboven al word uitgelegd.

Niet meer doen Roy!

Joep

• Rotterdammer

• Teun Mulder (NL) …………………………………

200 m

10.748 s

x

Sprintkwalificatie

27 dec 2008

NK Baan 2008

Vd Berg heeft dit record in zijn bezit! 10.36.

• DeRosa

Of wordt het tijd deze onzinnige regelgeving te veranderen.

• Roy Fan

Ik proef wel zo een jalouzie…..wat een onzin…..hebben we weer eens wat talenten, krijgen we dit weer…Ga naar school of lees een boek.

• baan

Wat maakt nou uit wat voor shirt Vd Berg aan heeft, hij wint ook met een groen shirt.

• Herogewier

Je spreekt gezzamenlijk af, ook ten behoeve van alle clubs die leden ondersteunen in het beoefenen van hun sport dat ze bepaalde clubkleding hebben. Dat dit bij van de Berg die vanuit de fietscross op de baan rijdt niet het geval is, wil niet zeggen dat we nu die regels moeten veranderen. In het begin kan je zeggen, hij is nieuw, weet van niks en kan er niet zo snel wat aan doen, maar ondertussen raken we die tid nu wel voorbij. Nu kreeg hij dispensatie, wat natuurlijk voor iedereen mooi was, want je wil hem niet missen op een nk. Maar het moet nu voor hem wel duidelijk zijn dat hij voor volgende wedstrijden dit toch wel in orde gaat maken.

• DeRosa

Of moet er eens naar gekeken gaan worden om deze toch onzinnige regels te schrappen, hij mag wel in ieder ander shirt rijden maar niet in de kleding van de bond waar ze wel doorgaans in trainen en wedstrijden in rijden. Zelfs een tenue van een club die niet de zijne is mag wel….is toch raar!

Ook Lieke Klaus reed in het oranje….nou en?

Ik vind de discussie zwaar overdreven en de regel overbodig.

Maar het blijkt als we niets anders meer weten om over te klagen dan moet het maar gaan om de kleding die een renner aan heeft.

• Sjaak

Ik zag Jeff Vermeulen ook weer in een tenue van Egberts rijden. Ook al is dat een individuele sponsor dan kan dat niet je mag slechts 1x per jaar wisselen Hij begon bij een club in frankrijk kwam terug naar Ahoy reed toen bij Koga (was ie daar ook al weer weg?) en nu weer Egberts

• DeRosa

Doet toch niets af aan de sport of prestaties.

• John

Het gaat denk ik niet om sport of prestaties maar meer om principes.

Er zijn al jarenlang voorbeelden te noemen waar de knwu niet consequent is.

Dit NK kan je noemen:

-Roy en Lieke die niet in clubtenue hoeven te rijden

-Danny Stam en Theo Bos die niet op tijd hoeven in te schrijven

Op zich is het natuurlijk goed dat het allemaal kan en mag, want bijvoorbeeld de kleding regel, die vind ik ook een beetje overbodig.

Maar het gaat erom dat als een gemiddelde renner zoiets doet dat hij of zij dan niet aan het NK mee kan doen, maar mensen uit de nationale

selectie blijkbaar wel.

Dat is wat veel mensen tegen de borst stuit denk ik zo.