De diskwalificatie van Kevin Ossedrijver was absoluut terecht. Het is namelijk niet toegestaan dat renners die gelost zijn uit het peloton meedraaien met renners die een ronde proberen te pakken. Zie artikel 3.2.126 uit het reglement.
'Geloste renners uit het peloton die zijn ingelopen door één of meerdere renners die proberen een ronde te nemen,
mogen niet op kop van die groep gaan rijden op straffe van diskwalificatie.'
Dit deed hij duidelijk wel. De vergelijking met de Sinnigerenners of die van DJR gaat dus niet op, zij reden dan wel samen, maar hebben nooit zo opzichtig de regels overtreden. Uitstekend werk gewoon van Sinnige, waarbij dit overduidelijk beter lukte dan bij DJR, met een groot aandeel voor het inzicht van de heer Slik. En Dennis Bakker die het prachtig afmaakte. Sebastiaan Pot had ook nog op het podium kunnen komen als er niet halverwege de wedstrijd een fout werd gemaakt waardoor hij 3 punten misliep, maar gewoon sterk werk van de Noord-Hollandse ploeg in een harde wedstrijd.
Dan nog wat over Van Empel, ik moet zeggen dat ik ook van mening ben dat ze gewoon hadden moeten starten. Het is zijn eigen schuld dat hij niet op tijd klaar was, en daar had hij tijd genoeg voor. Eigen fout. Rugnummers opspelden duurt ook nog eens een paar minuten, terwijl iedereen al aan de boarding stond.
Al bij al heb ik een erg spannende en mooie wedstrijd gezien.