bert Schreef:
——————————————————-
> waarom zijn er toch zo weinig mensen die reageren
> op hetgeen de redactie van BF-one heeft geplaatst
> hier….
Je kunt je ook afvragen: waarom zal ik in hemelsnaam reageren als ik aan de discussie niets heb bij te dragen?
Geinteresseerden kunnen ook gewoon een (mini) discussie volgen, zonder een (waarschijnlijk nutteloze) reactie te plaatsen.
Ik ben sowieso wel benieuwd hoeveel volgers dit prikbord heeft, want met een stuk of 10 actieve prikkers houdt het wel op. Daar vul je geen tribunes mee.
Om on topic te blijven kan ik alleen voor mijn gezin/familie/naaste omgeving spreken.
Op de wielerbaan zie ik heel veel fietsers.
Het merendeel fietst recreatief en heeft geen wedstrijdaspiraties. Dit zijn m.i. een paar honderd potentiele toeschouwers bij grote evenementen (een dag bij een zesdaagse, een dag bij ee WK, daarmee houdt het m.i. wel op).
Dan is er een vrij gering aantal wedstrijdrenners. Echter: de meeste beperken zich tot af en toe trainen (of moet ik schrijven: “fietsen”, want trainen doet men meestal niet) op de baan. Wedstrijden rijden op de baan is aan hen niet besteed. Alles voor de weg, geen veld, MTB, piste, schaatsen, lopen, en meer van dergelijke bekrompen gedachten. Ook geen interesse in popupaires bijv.
M.i. kun je deze qua interesse / toeschouwer zijn plaatsen onder de voorgaande groep. Misschien zelfs nog minder belangstelling.
Een honderdtal (???, landelijk in deze orde van grootte ???) mensen die af en toe of regelmatig zelf ook op de baan in wedstrijden actief zijn.
Misschien te druk met het zelf sporten om regelmatig elders te gaan kijken.
Het leven bestaat uit keuzes maken (volgens Joske).
Voor mij als wielersportliefhebber (in zeer brede zin) is dat lastig.
Uiteindelijk geef ik prioriteit aan zelf actief zijn. Baan, weg, CX, MTB.
Af en toe (regelmatig zelfs) krijg ik mijn gezinsleden mee.
Wielrennen kijken op TV wordt al lastig ivm gesplitste belangen.
Als toeschouwer ergens aanwezig zijn (verdeeld over meerdere disciplines) gebeurt dus wel, maar relatief zelden. Gewoon een kwestie van tijd, geld, interesses en bezigheden van overige gezinsleden. That's life.
Er zal nog veel voor nodig zijn om bijv. een zesdaagse of WK hetzelfde te bereiken als een goede eredivisievoetbalclub, nederlands voetbalelftal, of een gevuld Thialf.
Voer voor professionals, niet voor een stelletje goedwillende liefhebbers.