Hoe krijg je meer publiek naar de baanwedstrijden in NL

• DeRosa

Ik denk zeker dat je punt hebt om te stellen dat de gewone toeschouwer niets heeft met deze sport en zich daar ook niet mee kan inleven, maar is dit ook niet zo met polstok hoogspringen en andere sporten die gebruik maken van materieel??

Zeker zou er meer gedaan kunnen/moeten worden om uit te leggen wat de baansport als sport maakt, dat die laatste extra beetje snelheid zoveel meer energie kost, dat de meeste baannummers een tacktisch spel is. Dat er ook onderdelen zijn die alleen maar om snelheid gaan en dat het starten van de 500mtr of 1000mtr TT van uit stilstand bestaat uit acceleratie en topsnelheid maar 200 metr vliegend alleen om topsnelheid………misschien dat meer uitleg ook meer begrip zou opbrengen, daar heb je zeker gelijk in.

Maar dat er afgelopen zondag zo weinig mensen zijn komen kijken(horen zeggen) heeft volgens mij met iets anders te maken maar wat dat is…????????

• bert

Ik heb helaas hetzelfde geconstateerd als peter,…het enige wat ik heb gezien was een auto van rtv noord-holland, maar ik kan niet zeggen of ze iets hebben uitgezonden, misschien vanwege Patrick die mooi zilver pakte, maar verder was het diep en diep triest(td).

Het is dat er nog wat duitse fans en wat zwitsers waren, volgens mij waren er namelijk meer bezoekers uit het buitenland dan nederlandse bezoekers, op de fans van Patrick na dan natuurlijk, maar hij is een local good hero!!(tu)

Ik begin inderdaad toch steeds meer te geloven dat het met geld te maken heeft,……het is een relatieve kleine tak van sport dus zit er weinig geld in, de bedrijven hebben er geen zin in om er geld in te stoppen, en degenen die dat wel doen zijn, net als wij liefhebbers.

Waar het naar toe moet weet ik eigenlijk niet meer, ik begon met media, media, media, en ergens geloof ik nog steeds dat daar een soort sleutel ligt, maar hoe die opgepakt moet worden weet ik niet…….helaas.

• Herogewier

We worden wel steeds droeviger hierzo. Je weet dat het kleine sport is, dus je weet dat die kranten niet komen, zeker niet vanzelf. Dus daar moet je zelf mee aan de slag, zelf achteraan gaan en achteraan bellen. En dat moet je ook kunnen natuurlijk, maar door steeds droeviger te worden over hoe slecht het allemaal schijnbaar is en hoe weinig mensen er zijn wordt het inieder geval niet beter :):)

• DeRosa

Ach het seizoen is gestart en gaande weg komen er meer berichten en prestaties los en dan gaat iedereen wel weer super vrolijk worden over deze mooie en spannende sport

• cire

http://www.rtvnh.nl/sport/49940/Patrick+Kos+tweede+bij+EK+stayeren

• Sprinter

komen naar Apeldoorn dit weekend. Daar zie je de kampioenen van de toekomst. En kun je altijd zeggen “ ik was erbij toen die zijn eerste meerdaagse reed”

Jeugddriedaagse in elk geval op de voorpagina van het Lokale Apeldoornse Sufferdje zag ik vanmiddag toen ik met de kleine bij de training was (met meer dan 35 jonge renners die deelnamen). Er is lokale media-aandacht.

• DeRosa

Top, allemaal naar Apeldoorn !!

• Joske

Vrijdag van 19.00 - 21.00 uur Trainingsvormen

Zaterdag van 10.00-13.00 uur Dernydag

zaterdag 15.00 - 17.00 uur Trainingsvormen

Zaterdag 19.00 - 21.00 uur Wedstrijden

Zondag 10.00-14.00 uur Wedstrijden

Zie www.baanwielrennen-adelaar.org onder kalender.