Hoe krijg je meer publiek naar de baanwedstrijden in NL

• bert

media, media en nog eens media………………………………………..aandacht in kranten of zoals vanavond bij de NOS langs de lijn………………….

• bert

Je maakt een denkfoutje volgens mij want je hebt het direkt over…..“er iets aan overhouden ” het gaat er in eerste instantie om om mensen naar het baanwielrennen te krijgen en niet om er iets aan over te houden, als er geen mensen komen kijken houd dat zelfs op, vorig jaar bij het NK koppelkoers, of NK stayeren sprongen de tranen in mijn ogen zo bedroevend was de opkomst van het publiek, maar ja……………

Er was geen aandacht aan besteed………en dan krijg je dat……………dus toch de media maar dan………………………..

als ze een stukje kunnen schrijven over Kitty de poes die 2 uur in een boom heeft gezeten zeg je dus dat dat geen geld kost, en een aankondiging over een NK, of EK baanwielrennen wel,……………………dat moet je me toch echt ff uit komen leggen volgende week bij het EK-stayeren en het NK koppelkoers…………………….In Alkmaar, ik zie je daar,

vriendelijke groet, Bert.

• joopie

Bert, geloof me nou, ik kom zelf uit de media wereld, zo werkt het gewoon.. Kranten, tv zenders en andere media luisteren vandaag de dag enkel nog naar adverteerders en andere geldschieters.

Het probleem is juist dat zulke evenementen al zat geld kosten en dat er gewoon geen geld is voor reclame. Men is vaak al blij dat het sportieve evenement doorgang kan vinden.

Alles draait om geld en als dingen alleen maar geld kosten, dan worden ze op termijn stopgezet. Je moet er dus weldegelijk iets aan overhouden op termijn.

Wellicht zal er hier en daar in wat kleine media iets aandacht zijn, maar dat is niet waar ik op doel… Om groot publiek te trekken, moet je de grote media zien aan te sporten hun ruimte (en dus geld) erin te investeren. En dat lukt met deze kleine sport gewoonweg niet.

Maak je om mij geen zorgen. Ik ben heel vaak op de pistes te vinden. Het gaat vooral om de ‘slapende wielerfans…’

• Herogewier

Er wordt veel gehamerd op media media media, maar er is ook heel veel media die niks kost en wat te denken van de huidige groeimarkt in de social media. Zeker daar is een grote slag te slaan, maar hoe je dat precies kan opstarten en bewerkstelligen. De mensen moeten er zelf over gaan praten en het via hun netwerken verbreiden dat er leuke wedstrijden zijn. Dat heeft denk ik het meeste effect.

• bert

Beste Herogewier,

Bedoel je met je gratis media soms het internet??

Gaat niet werken hoor, of beter gezegd, dat werkt niet want jan en alle man weet echt niet waar die dat zou moeten vinden,

Wij daarintegen, als wieler liefhebber, weten dat wel omdat wij al in dat wereldje zitten en bezoeken vaak wedstrijden op de baan,je kunt vertellen tegen wie je wilt hoe mooi en spannend het is en wat voor een geweldige kerels er op die fiets zitten, maar het enige commentaar wat, ik, dan krijg is iets van goh, leuk zeg……………..en vervolgens kruipen ze weer achter voetjebal televisie en ze zijn het zo weer vergeten.

Ik vrees dus dat het social-netwerk ook niet echt werkt………….WIJ zitten er al allemaal in…….en WIJ weten wat voor goede renners er rondrijden…………………..maar als er niks over geschreven wordt houdt het echt op.

Heeft er iemand die dit leest de reportage gehoord van Sebastiaan Timmermans over dinsdag-avond en het stayeren???? Het is een tip en een begin!!

Hij was erg enthousiast en vond het heel erg leuk, dit kan dus een begin zijn…………………………….aandacht……………………….

en heb het dan niet meteen ff over geld of er iets aan overhouden……………….dat komt later wel.

• Javelin

Link naar “Langs de lijn”. In het laatste kwart zit de door bert bedoelde reportage van Sebastiaan Timmermans:

http://www.radio1.nl/mediaplayer/17672-nos-langs-de-lijn

.

• Joske

Nou voorlopig kost het organiseren van wedstrijden ons alleen maar veel geld….

Dus om overhouden te praten… Dat zalk nog wel even duren als ik de suggesties lees van gratis kaarten (gratis??Is het dan wel wat, als je er gratis naar toe kunt?)

• bert

@ javelin, jij pakt het op, en luisterd ernaar, waarom de weinigen die ook een mening hebben niet dan?

Het valt me wat dat betreft een beetje tegen, ook de respons op dit topic,…………..ik had veel meer mensen verwacht die met hun eigen ideeén zouden komen, jammer…..het zal toch weer niet een dood bloeiertje worden???

• bert

@joske, ja nu kost het nog geld, en dat is voor de andere wielerbanen niet anders volgens mij, en gratis 2000 kaarten aan kinderen geven lost ook niks op, maar heeft een baan zoals bij jullie dan helemaal geen optie of mogelijkheid om wat meer bekendheid te geven aan een baan evenement?……….het zijn toch geen watjes die naar de baan komen en ff een uurtje in de rondte rijden…………..het zijn namen die wel wat zeggen…Vingerling, was al kampioen bij de junioren, en samen met Stöpler ook NK kampioen, en neem de rest van de Nederlandse mannen……….niet de minste,……maar ja………….alleen internet werkt niet………………ik weet het wel te vinden maar mijn buren echt niet hoor………………..er moet toch een mogelijkheid zijn om het iets groter aan te pakken??

• Herogewier

Wie nu al de schouders ophaalt Bert, zal dat ook doen bij een stukje in de krant of een intervieuwtje op de radio. Dat hoort er allemaal wel bij, maar juist in al die contacten die je hebt met de niet wielerwereld moet je steeds weer er over hebben, op feestjes/werk/bus/trein/twitter/facebook/hyves/ enz… en dan zien ze weer dat stukje in de krant en zeggen ze; ow ja, daar heb ik al eens van gehoord, moet wel leuk wezen. Mischien ook eens kijken. Dus juist via het hele scala aan mogelijkheden dat het social media netwerk en je gewone social netwerk je biedt is belangrijk. Dat hoeft niet gevonden te worden door mensen, want die mensen zijn er al, er moet alleen verteld worden hoe leuk dat op de baan fietsen wel niet is. En wat Joske al zegt, gratis weggeven werkt niet. Hier en daar een mogelijkheid om door er wat voor te doen er gratis in te kunnen wel overigens.