Wij hebben er een speciale dame opgezet om de PR te verzorgen.
Dat betekent dat er in de regiokranten en lokale kranten regelmatig de wedstrijden worden aangekondigd op de voorpagina's met een grote foto erbij.
Bij de afgelopen Interland kon men een bon uitknippen en daarmee gratis naar binnen (toegangsprijs 5,00 euro). 390 mensen hadden die bon bij zich voor 2 personnen.
De bon is met een halve (!) pagina tekst en foto';s erbij, maar liefst 6 x geplaatst door de krant.
Uiteindelijk leverder dat 1000 toeschouwers op.
Zie ik op webistes staan dat het bezoekersaantal wel beter had gekund….
Mijn idee, en ik heb vele baanwedstrijden gevolgd op de Nederlandse banen, dat het een meerdaagse wedstrijd was, die gewoon goed was bezocht.
De volgende “test”is voor ons het NK-Amateurs. Vorig jaar 500 bezoekers op één dag.
Dat gaat weer in de publiciteit over een week of twee.
Benieuwd waar jullie dat gaat tegen komen, die publiciteit, en wat het effect is op het toeschouwersaantal.
Dat het volgens bert voor de andere wielerbanen ook geld kost, zal ongetwijfeld waar zijn.
Het organiseren, zoals dat dit jaar gebeurt, van twee interlandwedstrijden, het NK en de wereldkampioenschappen betekent vaak aankloppen bij dezelfde mensen en bedrijven, omdat je weet dat anderen alleen maar voetbalmaf zijn.
Let wel: wij klagen niet, maar we vinden wel dat een accomodatie zoalks in Apeldoorn, in feite verplicht om daar ook echt wat mee te doen en in te organiseren.
Alles wat we doen heeft toch de achterliggende gedachte om uiteindelijk in het Wereldbekercircuit terecht te komen en jaarlijks een superwedstrijd te organiseren.
Als je geen ambitie en geloof hebt dat dat niet kan, moet je wat anders gaan doen.