Joopie, je hebt gelijk als je zegt dat het probleem van Apeldoorn de giga grote tribunes zijn. Het zou volgens mij handiger zijn als de grote (hoge) tribune aan de overzijde van het sportcafe te “verduisteren” is met een groot gordijn. En alleen zichtbaar als die gebruikt wordt. dat geeft de hal direct meer intimiteit denk ik. Daarnaast is het inderdaad handig om “social media” zoals hyves, facebook en twitter in te schakelen. Maar wie doet dat? Sprinter heeft er geen tijd voor, en dat zal voor vele anderen ook gelden.
Mooie groeicijfers bij De Adelaar. Prachtig die schoolclinics, ik zag het artikel op BF-ONE. Zo betrek je wel de stad bij het evenement.(WK) maar ook in zijn algemeenheid bij het baanwielrennen. Ik hoorde dat de opstappersavond op vrijdag ook goed gevuld is…. allemaal potentiele toeschouwers naar de toppers. En die groei bij de jeugd…spectaculair (is de adelaar hiermee de snelstgroeiende vereniging in Nederland?). Gisteren was ik weer eens in Apeldoorn om de Kick Off bij te wonen, en inderdaad ik zag die oude mannen, en daarna de schooljeugd. Breedtesport optima forma. Chapeau. Maar doen jullie daarmee niet te weinig? Ik heb over die initiatieven niets gelezen in de landelijke dagbladen…. Of is het zo als Joopie eerder zei dat de media dat niet interessant vinden. Dan zullen we het interessant moeten maken…. we moeten de succesverhalen vertellen. Te beginnen aan de wielerfans in zijn algemeenheid. Wat dat betreft was ik blij verrast met de aandacht voor baanwielrennen in WielerMagazine, die de betrokken pagina's uit het blad ook nog eens in een los katern had gestopt. Zij zijn de binnenste ring van geinteresseerden. De ring die daaromheen valt zijn de familie van deze wielrenners, de vrienden en bekenden, die op verjaardagen en andere feesten betrokken kunnen worden. En zo zal het netwerk steeds groter moeten worden. En dat kost tijd. De baansport moet vanuit iets kleins beginnen….