3banen amsterdam

• velodrome

In overleg is het programma voor het 3 banentoernooi in Amsterdam aangepast.

Aangezien er in Amsterdam 20 renners in de baan mogen rijden is ervoor gekozen om kwalificatieseries te rijden om tot een eerlijk klassement te komen.

Programma 3Banentoernooi: aangepast Amsterdam 17 november 2013 AANVANG 10.00 uur

Wedstrijd 1 a en b Junioren Kwalificaties Puntenkoers 26 ronden Bellen bij 21-16-11-6-1

Wedstrijd 2 a en b Nieuwelingen Kwalificaties Puntenkoers 21 ronden Bellen 16-11-6-1

Wedstrijd 3 Cat. 3-4-5 Scratch 8 ronden

Wedstrijd 4 Cat. 6-7 Scratch 10 ronden

Wedstrijd 5 Nieuwelingenmeisjes Puntenkoers 21 ronden Bellen 16-11-6-1

Wedstrijd 6 Juniordames-Elite vrouwen-Masters Scratch 16 ronden

Wedstrijd 7 Elite-Beloften-Amateurs Scratch 26 ronden

Wedstrijd 8 Junioren Finale Puntenkoers 26 rondenBellen bij 21-16-11-6-1

Wedstrijd 9 Nieuwelingen Finale Puntenkoers 21 ronden Bellen 16-11-6-1

Wedstrijd 10 Jeugd cat. 3-4-5 Afvalwedstrijd

Wedstrijd 11 Jeugd cat. 6-7 Afvalwedstrijd

Wedstrijd 12 Nieuwelingenmeisjes Scratch 16 ronden

Wedstrijd 13 Juniordames-Elite vrouwen-Masters Puntenkoers 21 ronden Bellen 16-11-6-1

Wedstrijd 14 Elite-Beloften-Amateurs Puntenkoers 21 ronden Bellen 16-11-6-1

Wedstrijd 15 a en b Nieuwelingen Kwalificaties Scratch 16 ronden

Wedstrijd 16 a en b Junioren Kwalificaties Scratch 16 ronden

Wedstrijd 17 Cat. 3-4-5 Onbekende afstand

Wedstrijd 18 Cat. 6-7 Onbekende afstand

Wedstrijd 19 Nieuwelingenmeisjes - Juniordames-Elite vrouwen-Masters Afvalkoers (iedere 2 ronden afval) (niet koppelkoersdeelnemers)

Wedstrijd 20 Nieuwelingenmeisjes - Juniordames-Elite vrouwen-Masters Koppelkoers 40 ronden

Wedstrijd 21 Elite-Beloften-Amateurs Puntenwedstrijd 30 ronden

Wedstrijd 22 Nieuwelingen Finale Scratch 16 ronden

Wedstrijd 23 Junioren Finale Scratch 16 ronden

• Martin

Zonder woorden…

• rondepakkertje

pfffffffffffff

nu pas en waarom koppelkoers altijd ondergeschoven kindje

hier zakt mijn broek wel van af en zal bij een groot deel van de renners niet in goed aarde valllen.

• rondepakkertje

Ja Martin

Helaas wil men niet naar jou luisteren.

Zeer jammer deze wijziging, koppelkoers wederom ondergeschoven kindje.

• Stayerslijn

Waar ik nou wel benieuwd naar ben is of het schema van Martin ook inderdaad klopt.

Zou iemand dat eens kunnen controleren?

• velodrome

Ja we kunnen het niet allemaal naar de zin maken.

Er moeten wel eens keuzes gemaakt worden en dat is dit keer minder positief voor de koppelkoersen.

Het nieuwe schema voor deze tweede wedstrijd in Amsterdam is in overleg ( libema en velodrome ) met elkaar tot stand gekomen.

Amsterdam zat namelijk opgezadeld met meer dan 20 deelnemers ( max aantal in de baan van het Velodrome ) per catagorie en daardoor moeten er bij deze groepen kwalificaties verreden worden om tot een eerlijk klassement te komen.

Mede hierdoor is het wel weer positief dat daardoor meer nieuwelingen en junioren kunnen starten in Amsterdam

Laten we nu eens ophouden om hier ellenlange discussies over te hebben. Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd en zal aan alle nieuwe initiatieven geschaafd moeten worden. Volgend jaar zal het alweer beter lopen met de nu opgedane ervaring.

Voor de liefhebben veel plezier met de wedstrijden as zondag

• Stayerslijn

Beste velodrome

Ik heb zeer veel waardering voor jullie initiatief, maar lijkt het voorbeeld dat door martin is uitgerekend niet te leiden tot een wedstrijd die snel voorbij is? De afstanden die iedereen rijdt zijn ultrakort, dat moet je toch toegeven? Het lijkt erop dat jullie 2 uur en 15 minuten overhouden. Dat is onze ( in elk geval mijn en ik denk ook die van martin) zorg. Daar proberen we via dit forum aandacht voor te krijgen.

Niets dan lof voor dit initiatief, maar als je vooraf verbeteringen ziet, waarom die dan pas achteraf toegeven en volgend jaar toepassen? Zie het van mijn kant als opbouwende, constructieve kritiek. Wees blij met mensen als Martin. Hij komt niet alleen met kritiek maar ook met alternatieven

• Stopwatch

@velodrome

Forum wordt dus wel degelijk gelezen en bekeken. Ook zal er onderling overleg zijn op basis van de discussies en/opmerkingen vanuit de prikkers onder ons. Dan snap ik alleen deze opmerking niet helemaal:

…dat is dit keer minder positief voor de koppelkoersen.

Buiten de mini zesdaagse van Amsterdam zijn er vrijwel nimmer echte koppelkoersen te verrijden binnen Nederland voor nieuwelingen en de (nieuwelingen/junioren) dames.

Gezien de hoeveelheid belangstelling en de hoeveelheid aanmeldingen juist van deze groep toeschouwers, renners en rensters blijkt dat hier de wens volop voor aanwezig is.

Ik hoop dat Rotterdam dit ook doet volgen en met meer dan een dag voor deze groep renners iets organiseren gaat.

Alkmaar geeft nog wel wat ruimte voor de junioren om gezamenlijk te kunnen koppelen op dinsdag, maar dan houdt het verder ook op.

Waarom niet het schema van Martin aanhouden om te kijken of zijn programma werkt? In positieve uitkomst kan hij meteen hetzelfde programma uitleggen aan Apeldoorn en Alkmaar voor vervolg gebruik.

Of is deze positieve inbreng van hem niet wenselijk bij de diverse organisatoren?

@Martin,

Wellicht voortaan juist het schema voorleggen wat de meerderheid op dit forum juist NIET willen zien in de hoop dat men daarmee met een contra oplossing komt die het dan WEL IEDEREEN naar de zin kan maken.

Helaas: ontzettend bedankt voor niks…:-(

• Martin

beste forumbezoekers,

Mijn “model” is in het laatste jaar dat de populaires in Apeldoorn werden gehouden gemaakt. Samen met een aantal mensen is toen gekeken hoe de “vaart” in de wedstrijden kon worden gehouden. Daarvoor was o.a. nodig iemand die op tijd er voor zorgde dat de renners klaar stonden. Dus aan overzijde van Start/Finish de baan in als de gefinishte renners voorbij kwamen, en direct opstellen dan aan de boarding. “Aanjagen” noemden we dat. Daardoor kun je de ruimte binnen de wedstrijden zo kort mogelijk houden. Daar werkte dit schema toen prima. Of het nu ook werkt, dat zullen we zien. Ik zal het zaterdag zo goed en kwaad als mogelijk proberen te volgen of het schema dat ik op 14-11 om 13:34 uur heb gemaakt klopt.

Ik ga er overigens vanuit dat de organisatie ook goed in staat is om de wedstrijden goed neer te zetten. Ook zij hebben dit vaker gedaan. Maar het zou jammer zijn dat dit korte programma (zoals het lijkt te zijn) inderdaad bewaarheid wordt omdat de ruimte tussen de wedstrijden te groot wordt. Dan moet je dus iets in de organisatie veranderen. Maar, zoals Velodrome dat al zegt, er zal wellicht geschaafd moeten worden, en je kunt van alle wedstrijden leren.

Iedereen is van goede wil. Er worden mooie initiatieven opgezet om het baanwielrennen beter te positioneren. De Adelaar organiseert veel. Zaterdag een achtervolgingskampioenschap met zowaar de Nederlandse ploeg aan de start. Zondag de tweede wedstrijd in het 3banentoernooi met heel veel deelnemers in Amsterdam. In Alkmaar koppelomniums. Laten we naar die positieve zaken kijken. En als jury/organisatie leren van deze dagen.

Het wordt weer een vol weekend. Ik hoop veel mooie dingen te zien.

Groet

Martin.

• Stayerslijn

Overigens…..

Sterk dat de KNWU nu wel een heldere lijn heeft uitgezet mbt de handhaving van de reglementen. Ik denk dat dit een duidelijk signaal is, ook naar de toekomst. Positief. Niet maar “aanrommelen”, maar ook kijken naar de belangen die spelen zowel voor organisatie, renners als ouders. (in geval van jeugd)