3banen amsterdam

• Ongeloof

Ik zie het programma gepubliceerd, de aantal af te leggen ronden is hetzelfde als in apeldoorn.

Dus de afstanden van de wedstrijden worden nog kleiner. Tevens ben ik benieuwd nar de oplossing van max 20 renners

In de baan.

Zeker gezien de commotie bij nk omnium

• Stopwatch

Scherp opgemerkt, ik zie het nu ook.

Mij lijkt dat de afstanden juist iets langer zouden moeten zijn als in Apeldoorn. Dat was daar juist het gemis om de wedstrijden iets te harden.

Denk dat we Martin weer even moeten vragen naar een creatieve oplossing en tijdsindeling voor aldaar. En hou dat dan ook eens aan om te kijken hoe dat loopt.

• Rondepakkertje

@stopwatch

Creatief met programma en afstanden is 1 maar hoe doe het met de aantallen deelnemers in de baan?

• Stopwatch

Komen er series dan is het een ineens sprint toernooi geworden, want de afstanden zijn klaarblijkelijk al(weer) ingekort.

Persoonlijk vond ik Apeldoorn al eigenlijk te kort om als duur onderdeel te mogen worden bestempeld, dus lijkt mij in deze niet de oplossing.

Het blijft absoluut een mooi initiatief dat de 3 banen in Nederland eens iets gezamenlijk en in overleg weten te organiseren. Dat moeten we koesteren. Bitter is dan wel te constateren dat in de praktijk blijkt dat door het verschil in grootte van baan de maximale toegestane deelnemers op deze kleinste baan ook weer over het hoofd gezien is. Waar gaat dit toch steeds mis?

Als er door verzekeringstechnische regels uitsluiting van dekking is, dan moet je je hier niet aan willen wagen. Gezien de 3 gewijzigde technische gidsen net voor het afgelopen NK zijn ook de organisatoren, de begeleiders/coaches en de KNWU hiervan overtuigd. Dit risico moet je niet willen lopen…maar inderdaad…wat dan?

Wie er een oplossing weet om het aantrekkelijk te houden om te zien, en om de deelnemers ook voldoende wedstrijdniveau te bieden, mag het zeggen…

• joske

Het programma kan simpel worden aangepast:

Schrap de koppelkoersen en zet er kwalificatie wedstrijden voor in de plaats: Kleine finales en grote finales rijden, niets aan de hand.

Koppelkoersen maken geen deel uit van het algemeen klassement, dus zijn niet van invloed op de eindstanden van het 3banentoernooi.

Naar mijn idee beetje storm in een glas water.

Aantal ronden aanpassen, met de vraag of de afstanden meer moeten zijn ivm de kwalificaties die dan gereden gaan worden.

Het programma moet m.i. ook binnen een bepaalde tijdsduur afgehandeld kunnen worden.

5 uur programma in Apeldoorn vind ik lang. Er moeten ook korte onderbrekingen worden ingevoerd om de administratie bij te werken.

Wij hebben bij de evaluatie aangegeven dat er 2 administratieve juryleden moeten zijn:

a. een voor de indelingen en b. een voor de uitslagen .

Beide doen kanwel, maar vergt veel van de mensen, vooral met een groot en afwisselend programma, waarbij koppelkoersen het er administratief ook niet gemakkelijker op maken.

Er is dus niets “over het hoofd gezien”, er moet gewoon een aangepast programma komen en dat zal iedereen begrijpen.

In Alkmaar mss weer de koppelkoersen erbij, hoewel lang niet alle renners daaraan hebben meegedaan.

• ongeloof

@joske

Koppelkoersen zijn mijn inziens juist het hoogtepunt van de dag. Zou zeer zonde zijn als dan juist dit wordt geschrapt.

Is naar mijn mening ook te makkelijk om te zeggen, nou dat kost veel administratief werk dus doen we die maar niet. Het gaat om de renners,

als je aan de renners vraagt denk ik dat het grootste gros voor de koppelkoers kiest.

• Stayerslijn

Zou jammer zijn om de koppelkoersen er uit te halen, maar ik denk dat de oplossing van Joske idd. de juiste is. De renners rijden dan veel meer. bijv. scratch kwalificatie en scratch (kleine of grote) finale. Zijn toch 2 wedstrijden.

Joske, 5 uur is niet te lang vind ik, maar inderdaad, na 3 uur toernooi een half uur pauze voor de jury is geen overbodige luxe.

@Martin: ga maar eens aan het werk. Jij bent de programmamaker (tenminste hier op het forum…:-) ) Misschien kun jij de organisatie helpen.

• Stayerslijn

Ik heb zelf al even zitten kijken en rekenen…..

jeugd 3-5 = 10 deelnemers (1 finale)

jeugd 6-7 = 21 deelnemers (2 series + 2 finales)

nieuwelingen jongens = 24 deelnemers (2 series + 2 finales)

nieuwelingen meisjes = 15 deelnemers (1 finale)

junioren mannen = 24 deelnemers (2 series + 2 finales)

junioren vrouwen/elite vrouwen/masters = 15 deelnemers (1 finale)

elite/amateurs mannen = 20 deelnemers (1 finale)

Dat betekent om een complete ronde af te werken dat je 16 wedstrijden hebt. Totaal 129 deelnemers. Dat is al positief.

Als je Joskes plan met series en grote/kleine finale volgt heb je per wedstrijdtype (bv scratch) dus totaal 16 wedstrijden. Zeg dat een wedstrijd gemiddeld 15 minuten duurt (incl. opstellen, dat moet dus snel gebeuren) dan heb je dus al 4 uur nodig om een cyclus af te werken. Dan heeft iedereen 1 wedstrijd gereden, behalve de jeugd 6-7, nieuwelingen jongens en junioren mannen. Die rijden 2 wedstrijden (serie en kleine of grote finale). Ga je de wedstrijden korter maken, bijvoorbeeld 10 minuten, dan kom je op 2 uur en 45 minuten. Als je dan de jury de pauze geeft van 15 minuten, kun je precies 2 complete cycli afwerken. Dan rijdt iedereen dus 2 wedstrijden. Allen de jeugd 6-7, nieuwelingen jongens en junioren mannen rijden er 4. En dan zit de tijd erop.

Wellicht kan Martin dit bevestigen, maar ik vertrouw ook op mijn eigen rekenvaardigheid.

• ongeloof

nou denk niet dat het de juiste keuze is;

koppelkoers blijft dan ondergeschoven kindje; hoorde in Apeldoorn zeggen we maken de koppelkoers niet zo lang want de deelnemers hebben nog niet

zoveel ervaring en zijn moe en vergroot kans op ongelukken. Dat blijft op deze manier zo!! Denk dat dit ook ( gebrek aan wedstrijdervaring) de reden is dat koppelkoers niet terugkomt voor nwl op NK december naar wat ik heb horen zeggen.

Hoe meer wedstrijden je maakt ( 2 series + 2 finales ) blijven de wedstrijden kort en wordt het meer een sprintersbal dan duurwedstrijden.

Nogmaals denk dat meeste renners hier niet blijer van worden.

• martin

Stayerslijn, je hebt (een beetje) gelijk.

Door de aantallen renners van Stayerslijn te nemen (niet op juistheid door mij gecontroleerd) kun je eenvoudig een schemaatje opstellen.

Hoe werkt zo'n schema:

wedstrijdnummer, type en categorie is duidelijk. Daarna staat de afstand, en in rood (=automatisch berekend) het aantal ronden. Daarnaast de te verwachten snelheid in kilometers van de race. De kolom die daarna komt geeft aan de tijd nodig voor de race.(= automatisch berekend). Dan de tijd nodig om de renners op te stellen voor de wedstrijd. De kolom daarnaast (rood) is de totale tijd die dus nodig is. De kolommen daarnaast zijn de “kloktijden” In dit geval begint de wedstrijd om 10 uur (bovenaan eerste rij in zwart) de overige tijden (in rood) worden automatisch berekend. Je ziet dus dat je voor 1 complete serie van 10 tot 12:43 bezig bent. Inderdaad bijna 2 uur en 45 minuten. Dat had je goed gezien Stayerslijn, maar in mijn geval zit er wel verschil in wedstrijdduur en hou ik rekening met in- en uit na de wedstrijd.

Een uitdaging dus voor de organisatie. Want volgens mijn schema kom je dus tot kwart voor 4 uur, en hebben een aantal categorieën maar 2 (korte) wedstrijden gereden. Maar eens kijken hoe ze dat oplossen.