3banen amsterdam

• theo

Het moet toch mogelijk zijn om het programma van Sloten op te splitsen.

Zaterdag is de baan om 15:00 uur vrij. Zondag moet de baan om 16:00 uur vrij zijn.

Dan laat je de jeugd en nieuwelingen m/v op zaterdag rijden en op zondag de junioren m/v, dames en heren.

Zo kan je de afstanden ook langer maken waardoor het wel duurwedstrijden worden.

Ook de koppelkoers kan dan gewoon doorgaan.

• Stayerslijn

Goed plan Theo.

voor de jeugd worden al voldoende wedstrijden georganiseerd. Het zijn vooral de junioren en eliterenners die minder wedstrijden hebben. Door de week vanuit het midden of noorden van het land naar Alkmaar (koppelomnium) of Apeldoorn (superpopulaire) is geen doen. Dan kom je midden in de nacht thuis en moet je de volgende dag gewoon naar school of naar werk. Daar passen de meesten voor. Apeldoorn heeft al sowieso 3 jeugd/nwl toernooien (3-daagse; 2-11 jeugdtoernooi en 14-12 jeugdtoernooi) Dus was wellicht een andere oplossing handiger geweest.

Aan de andere kant, als je kijkt naar de opkomst de afgelopen jaren bij wedstrijden, wie had dit dan kunnen voorspellen? Ik in elk geval niet.

Creatief zijn met de oplossing. Helder dit communiceren (website) en de verbeteringen inbouwen voor volgend jaar. Gaat zeker goed komen. Niet direct allemaal klagen. In Apeldoorn waren het ook mooie wedstrijden. En dat ze aan de korte kant zijn…. is ook goed voor de explosiviteit zullen we dan maar zeggen. (“elk nadeel heb z'n voordeel” zei een groot sportfilosoof al eens). Voor je duurvermogen ga je maar gewoon langer trainen. De scratch op het NK Duur voor junioren is ook maar 40 ronden (technische gids NK staat online op de KNWU site!) Dus als de wedstrijden 5 tot 7,5 km zijn is ook voldoende in de voorbereiding naar dit NK.

Edit 13:36

Ik zie echter net dat de technische gids al gepubliceerd is op de site van de KNWU. Daar wordt niet over series gesproken, en is het programma inderdaad identiek aan dat zoals in Apeldoorn gereden werd. Ik ben benieuwd hoe de KNWU omgaat met de aantallen renners in de baan. Want die is dus bij 3 categorieën te groot.

Technische Gids 3 banentoernooi Amsterdam

Art. 4 Wedstrijd reglementen

De wedstrijden worden verreden onder auspiciën en volgens de reglementen, jaarlijkse besluiten van de KNWU

Baanreglementen KNWU

3.1.009 Het aantal renners op de baan mag in geen geval hoger zijn dan:

20 (15 ploegen in de koppelkoers) op een 200 m baan.

24 (18 ploegen in de koppelkoers) op een 250 m baan.

36 (20 ploegen in de koppelkoers) op een 333.33 m baan.

Ik ben benieuwd of ze die reglementen dan nu daadwerkelijk volgen zoals ze bij het NK Omnium wel gedaan hebben……..

(Hoe zat het ook al weer bij ongelukken met de aansprakelijkheid? :S )

• Stopwatch

Opsplitsen is helaas geen optie. Zaterdag is er een nk ploegenachtervolging en een nk teamsprint georganiseerd in Apeldoorn. Iets wat mijn waardering ook weer draagt. Een ploegenachtervolging is een discipline die je leert door te doen.

Koppelkoers afschaffen, zou ik persoonlijk ontzettend jammer vinden. Ik vind dat gewoonweg het mooiste onderdeel om naar te kijken op de baan. Het zal een lastige opgave zijn om het iedereen naar de zin te maken.

Mocht sloten ruimte vinden om uit te kunnen lopen, om zo toch nog wat mooie acceptabele (koppel)wedstrijden voor de renners/ rensters en toeschouwers te organiseren, dan heb ik mijn sinterklaas kadootje alvast binnen en zal ik de KNWU dit jaar de zwarte piet (met gele lippen) niet toe spelen….

• ongeloof

@ stayerslijn

op home-site Velodrome praten ze juist dat er nog beschikbare ruimte is. Ga er dus vanuit dat het aantal maximale renners nog niet is bereikt. onderstaand staat op de site

Bijschrijven op de dag zelf is voor een paar categorieën mogelijk, mits er nog plek is (momenteel: cat 345 = 9, Nw-j 5, Nw-m 5, Jun-j 5, Jun-d/Elite-d/Master=5 en Elite-m/Ama=5).

Niet alle deelnemers uit Apeldoorn rijden dus ook Amsterdam!!!!

Dus programma handhaven en vooral de koppelkoersen handhaven!!

• Stayerslijn

Dan zijn er dus heel veel afzeggingen binnen gekomen. Want als je een dump naar Exel maakt van het bestand op de site dan kom je tot de aantallen die ik in mijn post noem. Dus 5 afmeldingen bij zowel de nieuwelingen jongens als de junioren jongens. Wat betreft de nieuwelingen zou dat wel eens te maken kunnen hebben met de valpartij bij het NK Omnium tijdens de puntenkoers. Volgens mij lagen er daar een paar op de grond die niet in de wedstrijd zijn teruggekeerd. Junioren vind ik vreemd. Maar het kan natuurlijk. Goed voor de wedstrijd, want dan kan het oorspronkelijke plan inclusief de koppelkoersen gereden worden. Mooi.

Jammer Martin dat ik je voor niets aan het werk heb gezet, maar het lijkt mij een standaard bestand dat je hebt waar je de afstanden en snelheden alleen invult. De rest rolt er zo uit. Verkopen aan organisatoren zeg ik dan maar…..

• theo

De meeste jeugdrenners en nieuwelingen rijden inderdaad zaterdag en zondag net zoals bij de eerste wedstrijd in Apeldoorn.

Andere oplossing dan:

9.30 tot 12.30 uur groep 1 = jeugd en nieuwelingen m/v.

13.00 tot 16.00 uur groep 2 =junior m/v, dames en heren.

3 uur per groep en ook nog een half uur pauze voor de jury leden.

• Martin

We zullen snel thuis zijn……

Zoals het er nu staat maar 2,5 uur wedstrijd…. Afstanden kunnen dus langer worden.

• Stayerslijn

Foutje Martin in de berekening

Wedstrijd 22 moet zijn 50 ronden en geen 20. Dus de wedstrijd duurt ongeveer 20 minuten. En geen 7 minuten. Maar dan nog duurt dit “feestje” maar tot kwart voor 1.

Ik denk idd dat de wedstrijden langer moeten. Kun je dat in je schema aangeven?

• Martin

Nou Stayerslijn, je zet me wel aan het werk. ;)

Maar gelukkig koste mij dit maar ongeveer 10 minuten. De wedstrijden zijn wat langer gemaakt, ik heb twee pauzes (1 x 15 minuten, 1 x 20 minuten) ingevoegd en ik heb de puntenkoers (wedstrijd 22) even gecorrigeerd. En dan is het resultaat dat je tot half 4 wedstrijden hebt.

Ik heb alleen niet de illusie dat hier iets mee gebeurd. Het programma ligt immers in de technische gids al vast.

We gaan het wel zien. Tot zondag (of zaterdag voor de achtervolgers)

• Stopwatch

@martin

Vind het wel een hele goede oplossing voor een leuke dag.

Koppelkoers ook hierin keurig ingepland. Duimen maar!