Goed plan Theo.
voor de jeugd worden al voldoende wedstrijden georganiseerd. Het zijn vooral de junioren en eliterenners die minder wedstrijden hebben. Door de week vanuit het midden of noorden van het land naar Alkmaar (koppelomnium) of Apeldoorn (superpopulaire) is geen doen. Dan kom je midden in de nacht thuis en moet je de volgende dag gewoon naar school of naar werk. Daar passen de meesten voor. Apeldoorn heeft al sowieso 3 jeugd/nwl toernooien (3-daagse; 2-11 jeugdtoernooi en 14-12 jeugdtoernooi) Dus was wellicht een andere oplossing handiger geweest.
Aan de andere kant, als je kijkt naar de opkomst de afgelopen jaren bij wedstrijden, wie had dit dan kunnen voorspellen? Ik in elk geval niet.
Creatief zijn met de oplossing. Helder dit communiceren (website) en de verbeteringen inbouwen voor volgend jaar. Gaat zeker goed komen. Niet direct allemaal klagen. In Apeldoorn waren het ook mooie wedstrijden. En dat ze aan de korte kant zijn…. is ook goed voor de explosiviteit zullen we dan maar zeggen. (“elk nadeel heb z'n voordeel” zei een groot sportfilosoof al eens). Voor je duurvermogen ga je maar gewoon langer trainen. De scratch op het NK Duur voor junioren is ook maar 40 ronden (technische gids NK staat online op de KNWU site!) Dus als de wedstrijden 5 tot 7,5 km zijn is ook voldoende in de voorbereiding naar dit NK.
Edit 13:36
Ik zie echter net dat de technische gids al gepubliceerd is op de site van de KNWU. Daar wordt niet over series gesproken, en is het programma inderdaad identiek aan dat zoals in Apeldoorn gereden werd. Ik ben benieuwd hoe de KNWU omgaat met de aantallen renners in de baan. Want die is dus bij 3 categorieën te groot.
Technische Gids 3 banentoernooi AmsterdamArt. 4 Wedstrijd reglementen
De wedstrijden worden verreden onder auspiciën en volgens de reglementen, jaarlijkse besluiten van de KNWU
Baanreglementen KNWU3.1.009 Het aantal renners op de baan mag in geen geval hoger zijn dan:
20 (15 ploegen in de koppelkoers) op een 200 m baan.
24 (18 ploegen in de koppelkoers) op een 250 m baan.
36 (20 ploegen in de koppelkoers) op een 333.33 m baan.
Ik ben benieuwd of ze die reglementen dan nu daadwerkelijk volgen zoals ze bij het NK Omnium wel gedaan hebben……..
(Hoe zat het ook al weer bij ongelukken met de aansprakelijkheid? )