Sprinters zonder trainer en uitzicht op betere tijden !

• DeRosa

Een super goed resultaat !!!!!!! Perfect gedaan Teun.

• kaaskop

Bij het NK hoorde ik dat ook Bas de Bever inmiddels de handdoek in de ring heeft gegooid, de sprinters staan dus echt met lege handen. Verder is het ook zeer onwaarschijnlijk dat Roy van den Berg dankzij hem nu in de nationale selectie van het baanwielrennen zit. Volgens de mensen die ik sprak en die iets meer van BMX weten heeft Bas de Bever meneer Van de Berg heel lang de hand boven het hoofd gehouden. Was hij bij iedere andere coach wellicht al veel eerder uit de nationale selectie BMX gezet. Roy van den Berg zou dit avontuur op de wielerbaan zien als de makkelijkste manier om zijn status van het NOC/NSF veilig te stellen. Of hij inderdaad net zo makkelijk aan de top mee gaat draaien als Willie Kanis in deze “wijvensport” zoals hij het eerder noemde volgens Google zullen we zien. Het blijft triest dat men nogsteeds geen zekerheid heeft nu de KNWU niet in staat blijkt het trainersprobleem op te lossen!

• Hidde Egbers

Beste Zielige KNWU, (wie je ook zijn mag)

Ten eerste vind ik het ontzettend spijtig en zwak dat je niet gewoon je naam op het forum durft te zetten zoals ieder ander, die serieus wil overkomen in deze discussies. Enfin..

Je noemt zelf al de meeste kritische punten waar het aan schort binnen de organisatie van de KNWU en je geeft te kennen dat je teleurgesteld bent over het niveau van de Nederlandse sprinters. Ik denk dat de KNWU zich te lang op een punt heeft geconcentreerd en wel het succes van Theo Bos en Teun Mulder de afgelopen jaren. Zie hiervan nu het resultaat. Geen goede begeleiding en ondersteuning van talenten. Een atleet heeft veel meer nodig dan alleen een trainingsaccomodatie en trainingspartners. Een trainer,een goede coach, medisch EN fysiotherapeutischebegeleiding zouden veel meer kunnen betekenen voor de talenten.

Daarnaast is het niet aan jou om te zeggen wie er wel of geen talent is en waar is dat dan op gebaseerd? Niet alleen op ontwikkelingsmarge, zoals jij dat benoemt. Er komt veel meer bij kijken dan alleen het talent zijn. Met talent alleen kom je er niet. Een beetje positieve insteek naar renners toe van eigen bodem zou erg fijn zijn. Als je al kritiek levert, lever dan positieve kritiek zonder dat je iemand als persoon afbrand. Afbranden is toch wel erg makkelijk.

Met sportieve groet,

Hidde

• pieter de vries

Volgens mij zit roy van den berg nog steeds in de selectie en wordt die uitgezonden naar australie voor de team sprint samen met yorick bos en yondi smidt. Hij deed het ook helemaal niet slecht in manchester, waar hij een 6de openingstijd neerzette, maar het team later 17de werd. En dat voor iemand die nog maar zo kort aan baanwielrennen doet en nog maar net 21 is. Las ook ergens dat bij de WK Teun Mulder voor Yorick Bos invalt, omdat die nu voor cofidis rijd mag die niet meedoen aan de teamsprint bij de World Cups.

• Bert

Op zijn site staat bij bio dat hij in Manchester een pr op de 200 meter heeft gehaald van 10.56 sec. Dat is niet verkeert. Heeft Apeldoorn er weer een sprinter erbij?

• Rotterdammer

Roy zit inderdaad nog steeds bij de selectie, Yorick gaat daarentegen niet mee naar Melbourne.

Zijn plaats wordt hoogstwaarschijnlijk ingenomen door Tim Veldt op de teamsprint.