Sprinters zonder trainer en uitzicht op betere tijden !

• DeRosa

Voor de nationale selectie is er in oktober het EK omnium en dan 2 weken later begint de eerste van de wereldbeker wedstrijden en dan in december het NK en in februari het NK Omnium en in maart het belangrijkste, het WK.

Voor de niet geselecteerde zijn er ook genoeg wedstrijden en qualificaties om te rijden, in Alkmaar doen ze daar echt veel aan en in Amsterdam is er een organisatie bezig die de sprinters en sprintsters zelfs bijschaafd in hun kunnen en ook veel wedstrijddagen organiseren. Het wachten is op allen die willen sprinten om naar de banen te komen.

• DeRosa

Sorry, ik ben helemaal Apeldoorn vergeten en dat is zeker helemaal niet terecht en die hebben ook veel wedstrijd dagen voor alle sprinters ingepland komend seizoen en ik heb net gelezen van Joske dat er ook een sprintdag komt met opwachting van Yvonne Hijgenaar en Agnes Ronner, wie zou daar dan niet bij willen zijn ! Er is dus helemaal geen reden om het trainings werk links te laten liggen omdat er te niet of te weinig wedstrijd dagen zouden zijn.

• Clemens

Vind wat Yondi presteerd een goede zaak! Jammer dat ze dan iemand van de bmx pakken en niet iemand uit “eigen” kweek!

• DeRosa

Waar voor pakken ? Volgens mij zijn de start opstellingen van de komende sprint wedstrijden nog niet bekend. Volgens mijn gevoel gaat Yondi wel een hoop sprint wedstrijden rijden komend seizoen als hij vorm behoud toont maar natuurlijk moeten ook de andere een kans krijgen waar ze dan ook vandaan komen. De afgelopen jaren is er veel geklaagd dat de baan selectie een te vaste en haast vrienden clubje was geworden, door nu wat meer atleten de kans te gaan geven bij genoeg kwaliteit betekent het natuurlijk ook dat andere dan soms niet mee gaan naar een wedstrijd.

• nuancering

@derosa

Wat Carolien doet in Amsterdam is een heel goed initiatief. Toch blijf ik er bij dat er voor de beginnende sprinters te weinig mogelijkheden zijn om wedstrijdervaring op te doen. In het Velodrome staat nog helemaal niets op de kalender. In Alkmaar blijken er afgelopen dinsdag sprintwedstrijden geweest te zijn, maar dat was nergens van te voren aangekondigd. Op de baankalender van het sportpaleis staat niet veel meer vermeld dan dat er een populaire is. Niet of het duur of sprint is.

Het initiatief in Apeldoorn voor de 18e is prima. Maar ook daar ben ik nog geen verdere wedstrijden tegen gekomen op de agenda.

Waarom staan de wedstrijden niet gewoon op de site van de knwu zoals met ieder lullig criterium wel het geval is?

• Joske

Let op: het moet zijn:

baanwielrennen@adelaar.org

• DeRosa

Ik heb het net nog eens nagekeken voor de baan in Alkmaar maar daar staat wel degelijk de wedstrijden op de rol. Of de jeugd of populaires iets voor jou is zal je dan ff moeten gaan navragen of een emailtje sturen. Ook Apeldoorn heeft nu om de 14 dagen wel wedstrijden (lees de post van Joske hieronder).

Dat er bij de KNWU nog bijna helemaal niets op de rol staat is weer iets typisch voor de bond, laten we hopen op betere tijden van de KNWU maar dat hoeft jou of de andere sprinters en sprinsters niet te weerhouden om naar de banen te komen.

• Peter

Lees op de website van Yondi Schmidt dat hij maandag met Teun Mulder vertrekt naar Colombia.

Ook voor hem dus weer wat internationale ervaring. Succes Yondi

• DeRosa

Geert-Jan Jonkman en Roy Pieters en Amy Pieters doen mee aan de 3-daagse van Aigle.

• Bob slatie

Sprinter teun mulder 3 in colombia! op de 3 daagse!! chappeau! Doen doen de sprintertjes het nog niet eens zo heel slecht!