Sprinters zonder trainer en uitzicht op betere tijden !

• peter

Als ik de site van Yondi goed lees is het voor mij wel duidelijk; Roy gaat ook de baan op en Yondi zeker niet naar de fietscross.

Lees hieronder zelf maar!!!!

Maandag 14 September begint weer een nieuwe periode. Ik vertrek voor 11 dagen

naar Lanzarote met teammaat Roy van den Berg. Hier moet ik voor het seizoen nog

een laatste duurblok/basis leggen om mijzelf gedeeltelijk klaar te stomen.

Want als ik terug kom begint al snel de zesdaagse Amsterdam met daarop volgend de wereldbeker in Manchester.

Aan de slag dus! Ik heb er ontzettend veel zin in en hopelijk kan ik, en wij hier kom ik later nog op terug mooie dingen laten zien het komende seizoen.

Ik verzeker u, er komen weer nieuwe tijden aan met mooie uitslagen!

• zielige knwu

Het is schrijnend om te zien hoe de situatie van de nederlandse sprintequipe achteruit gaat. Echter, ik vind het wel begrijplijk. Met alle respect voor Yondi Schmidt, maar het is natuurlijk een zeer matige sprinter die niet het niveau heeft van de top. Met de PR's van Yondi kom je ergens achterin de middenmoot terecht op een groot toernooi.

Om daar veel geld in te steken, dat is ook een beetje zonde, want Yondi is een renner, die zal zijn investering niet terugbetalen in prestaties. Dan kan men beter investeren in de jonge garde, want die Buchli, die rijdt wel vreselijk hard. Die heeft veel meer potentie dan Yondi Schmidt die een veel mindere groeimarge heeft.

Waarom men het niet alleen over positieve dingen moet hebben? Als men de ogen sluit voor de negatieve dingen, is er weinig ruimte die te verbeteren. Je moet juist de zwakke punten blootleggen om die te kunnen verbeteren. Hameren op de dingen die verbetert moeten worden!

Het initiatief dat in amsterdam genomen is, is leuk, maar niet meer dan dat. Het zijn voornamelijk sprinters die vooral plezier in het sprinten hebben en op deze manier plezier kunnen hebben in de sport. Het zijn geen toekomstige wereldkampioenen. Voor een bond dus niet heel interessant om er tijd cq geld in te steken.

Wel mee doorgaan, want ieder zn ding en als je er mensen een plezier mee kan doen moet je er zeker mee doorgaan. Maar ik denk dat je niet moet verwachten dat er titels veroverd worden.

• DeRosa

Deels helemaal met je eens maar als de bond niet wil investeren in een atleet moeten ze dit gewoon zeggen maar niet aan het lijntje houden. Verder zijn er nog wel wat sprint atleten die wel tot de wereld top behoren en om deze kwaliteiten zo te laten verpieteren gaat mijn pet te boven.

• zielige knwu

Zeker eens met je derosa. Ik vind dat de KNWU het hele zootje eens moet doorlichten en kijken wie er wel en niet geschikt zijn. Niet alleen qua renners, maar ook in de technische leiding. Met alle respect, Bas de Bever als bondscoach kan ik toch niet echt serieus nemen toch? Slippens had de volle verantwoordelijkheid moeten krijgen en de KNWU zou een sprint-verantwoordelijke aan moeten stellen. Niet een fransman die tot drie keer toe al een trainingskamp heeft laten ploffen!

• DeRosa

Klopt, bestuurlijk rammelt het flink en daar moet de bezem door maar de prioriteit heeft nu het zoeken naar een sprint coach. Dit seizoen dreigt te mislukken al is er nog geen wedstrijd gereden maar voor volgend jaar moet er toch echt gezorgd gaan worden dat de zaakjes goed geregeld zijn want dan begint 2012 ook weer in het vizier te komen, en laat het selecteren dan maar aan de coach over. Toch blijf ik geloof houden in de atleten van de baan selectie en ook wel in Yondi want die heeft wel de potentie om hele snelle benen te krijgen maar dan wel onder juiste begeleiding. Teun Mulder is nog steeds absoluut onze sterkste en snelste sprinter en de dames Yvonne Hijgenaar en Willy Kanis zijn wereldtop en hopelijk kan Agnes Ronner mee liften in de kunde van de 2 super sonische dames.

Dat de selectie ondanks de belabberde organisatie hun doelen blijft na streven bewijst hun gedrevenheid en passie.

• keeske

Weet je wat het hele probleem is: geld.

Ze moeten er nou eens gewoon heel veel geld in proppen

• DeRosa

Geld is idd het grootste probleem maar minder geld als vorig jaar is er niet volgens mij maar het is wel slecht besteed.

Het Engelse model is in Nederland ondenkbaar helaas maar wat er nu aan de hand is komt door organisatorische dwalingen.

Hopelijk blijft het publiek en de fans wel gewoon komen naar de wedstrijden want anders zou het wel eens over en uit kunnen zijn voor de baan sprinters en sprintsters.

Maar ik geef de hoop nog lang niet op en heb alle vertrouwen in de atleten.

• zielige knwu

Ach, tuurlijk moet je de atleten blijven steunen, want zij zullen niet moedwillig matig presteren. Wat betreft de dames zou ik geld steken in hijgenaar en kanis. Ronner is leuk, maar die is lang niet goed genoeg. Met yondi precies hetzelfde. Yondi toont al jaren een magere progressie. De tijden die hij momenteel rijdt, zijn bij lange, lange lange na niet snel genoeg om ook maar te denken dat hij met de besten internationaal mee kan. Daarentegen boekt Yorick bos wel steeds meer progressie. Ook hij heeft nog een lange weg te gaan, maar ik voorzie voor hem meer kansen dan voor yondi.

Teun Mulder is en blijft onze beste sprinter. Desondanks moet ik constateren dat Teun qua snelheid echte wereldtopper (meer) is, maar dat hij kan verrassen op een WK, daar geloof ik nog wel altijd in. Teun heeft klasse, teun is top.

Nederland zou idd heel veel geld erin moeten pompen. Eerder zal het geen succes worden. Naar engels model? die hebben ik weet niet hoeveel renners die betaald worden. Nederland is nog te bekrompen om een fiets en een skinsuit te sponsoren voor haar toprenners. Als nederland gewoon 20 sprinters/sters de kans zou geven en een paar jaar lang zou begeleiden, dan zou men vanzelf resultaat constateren. Helaas, met het huidige budget zal nederland enkel kunnen proberen niet te veel te stagneren. Stilstand is achteruitgang, Nederland staat stil en gaat dus uiteindelijk achteruit!

• Jan meester

En de fietscrosser? Is daar meer informatie over welk en wat die gaat doen? “ er gaan mooie dingen gebeuren” als ik Yondi moet geloven? Iemand enig idee wat?

• A-hoyer

Zielige KNWU is mijns inziens ook een zielig persoon om zo af te geven op Yondi. Denk dat er weinig renners zijn die zo veel tegenslag en tegenwerking de laatste jaren had als hij. Verhuizen naar Alkmaar en daar genegeerd worden door Pieters omdat die alleen maar met de drie t's wilde werken en geen zin had om jongere sprinters op te leiden. Verhuizen naar Papendal en geen sprinttrainer, Veel toezeggingen over Aigle en trainer Mange en er wederom alleen voorstaan.

Desondanks toch zijn p.r. op de kilometer naar 1.03.480 gebracht. Door blunders van Pieters en de KNWU twee uur voor de start te horen krijgen dat je op het EK niet mee kan doen. Vorig jaar een sleutelbeen breuk en geen EK in Polen rijden. Als deze gast de afgelopen drie jaar had kunnen trainen zoals de Engelse ploeg in Manchester had hij er nu heel anders voorgestaan. Maar kraak hem maar af hoor zielige persoon, ik denk dat je zelf nooit ver heb geschopt in de sport, anders zou je het anders benaderen . Ik ben het met DeRosa eens dat er best nog groei in zit. En Yondi zelf zegt ook dat van de sprintonderdelen hij de keirin en de kilometer als zijn ding ziet en dan de sprint zelf. Maar als je de laatste jaren bijna geen wedstrijden kan / mag rijden is het ook moeilijk om meer broodnodige wedstrijd ervaring op te doen.