Sprinters zonder trainer en uitzicht op betere tijden !

• DeRosa

Er zijn idd vele opties en ideeen al geopperd maar voor de uitvoering is een organisatie zeer wel nodig, laten we hopen dat deze mooie tak van de wielersport niet totaal stagneerd. Het lijkt mij moeilijk om te moeten beslissen in welke atleet je moet investeren of niet want als zo vaak gaan de kosten voor de baat uit en ik heb zeker wel het idee dat Agnes Ronner als ze de kansen en de begeleiding en mogelijkheden krijgt aan geboden ze nog sterk kan verbeteren. Ze is op dit moment wel de enigste dame die de aansluiting met onze vrouwen top wil gaan proberen, wat nog niet is kan wel nog komen. Wachten tot dat er een geboren super snelle kampioen opstaat is waarschijnlijk een stilstand voor vele jaren. Al met al een flinke impasse in deze mooie sport en wat kan er een hoop veranderen in 1 a 2 jaar. Tijdens het afgelopen WK heeft Nederland gezien de omstandigheden zeer goed gepresteerd en zeker Kanis en Hijgenaar, Willy Kanis waar de Engelse toch een beetje schrik van hebben de komende paar jaar en Hijgenaar die ondanks een zeer druk toernooi voor haar met vele afstanden het brons pakte op de omnium, door deze toch wel opmerkelijke successen had ik gedacht dat er wel meer aandacht zou uitgaan naar de sprintnummers maar hoe tegenvallend was deze gedachte van mij.

Maar de atleten gaan er zeker het beste van maken en ik zal ze toejuichen.

• Sjaak

We zijn het er over eens dat de begeleiding van de sprinters niet optimaal is. Maar de weinig sprinters die er zijn verdienen onze steun. Niet door negatief over ze te schrijven maar juist door ze te stimuleren. Yondi, je bent goed bezig en de echte baansprint liefhebbers steunen jou en alle sprinters. En laten we de kritiek neer leggen waar het hoort en dat is bij de KNWU. En als er een fietscrosser is die de overstap naar de baan wil maken …… hoe meer zielen hoe meer vreugde. Wie weet voor wat voor verrassingen hij kan zorgen. Willy komt daar toch ook uit voort?

• keeske

Goed zo sjaak, dat is de insteek!

Ik denk sowieso dat de instelling van de helft hier niet goed is.

Jullie zitten alleen maar te kijken naar wie er (in jullie ogen) potentie heeft

om de wereldtop te halen en daar dan geld in te steken.

Maar het moet natuurlijk andersom. Je moet 20 renners met een beetje

sprinttalent selecteren en al die 20 renners volledig voorzien van faciliteiten.

En dan kan je over een tijdje kijken welke jongens/dames het wel en welke het niet

halen.

Nu roep je Yondi is niet goed genoeg, maar yondi heeft pas sinds een klein jaartje

een beetje van de faciliteiten die theo bos had.

Pas onder gelijke omstandigheden kan je zien welke renners het gaan halen en welke niet

• DeRosa

Positief naar de atleten toe moeten we altijd wel blijven en ik denk dat verre weg de meeste hier wel daar over eens is.

Natuurlijk is het de bedoeling van de nationale baan selectie wel is om de wereld top te behalen en als die mogelijkheid er niet inzit dan is de baan selectie niet de plek voor hem of haar. Ik wil zeker niet op de positie gaan zitten van een volwaardige sprinters coach om uit eigen beweging al te gaan selecteren. Dat Yondi zeker de capacitieten heeft komt ook bij de huidige top sprint atleten vandaan dus wie zijn wij om dat dan in twijfel te trekken. Maar het gaat absoluut wel om de wereldtop te behalen en niets anders. Tot op dit moment heeft nog helemaal niemand de faciliteiten gehad die voor Theo Bos waren voorbehouden maar daar had Theo Bos ook jaren lang super voor gepresteerd, ik bedoel gewoon domweg investeren en kijken of het ooit wel eens haalbaar gaat worden dat is niet mogelijk met het budget dat voorhanden is. Gelukkig begint het seizoen binnenkort en gaan we het allemaal wel zien, hopelijk komt er veel publiek en de kaarten voor het EK sprint omnium in Gent heb ik vandaag aangevraagd.

• A-hoyer

Kijk voor mij staat buiten kyf dat Theo Bos buitencategorie is. Maar hij had het geluk dat hij in het zadel werd geholpen door oudere broer Jan die hem voorzag van schema's enz enz. Er was dan ook Teun Mulder en later Tim Veld. Die mannen hebben jaren met elkaar getraind met zijlings wat hulp van Pieters. Al is het alleen maar het klokken. Kijk en Yondi sloot zich vorig jaar bij Tim en Teun aan nadat hij dat had afgedwongen met wat p.r 's en twee tweede plaatsen op het NK en natuurlijk de Titel op de keirin. Yondi heeft toen veel ervaring opgedaan met voor hem als hoogtepunt een zevende plaats op de teamsprint tijdens het WK en op

dat zelfde WK een p.r op de kilometer met 1.03.480. Daarna heeft hij niet meer met Teun en Tim getraind. Teun ging naar Japan en Tim ging zijn eigen weg richting de duur.Toen was er de affaire Aigle en al met al de hele zomer alleen getraind. Tjonge wat een perfecte voorbereiding en dan ook nog afgekraakt worden door de een of andere onbenul die niets weet van wat er achter de schermen allemaal gebeurd en nog liever niet gebeurd en mis gaat.Wij hier in Rotterdam vinden het knap dat hij nog steeds goed gemotiveerd is.

• moeskops

wat denkt men van Marco van Bon, al eerder een proffesionele ploeg getraind(big-star batavus) en volgens mij iemand die de papieren en de kennis heeft om het weer in de lift te krijgen!!!

• Christian

Beste Zielige KNWU,

Jammer dat je de sprintgroep uit Amsterdam zo bestempeld, ik gok maar even dat jij deze renners nog nooit hebt zien rijden en daarmee geen idee hebt waar je het over hebt.

De talenten/toppers van vandaag zijn ook ergens moeten beginnen en zijn ook ondekt door dat ze zoals jij zegt “sprinters waren die vooral plezier in het sprinten hebben en op deze manier plezier kunnen hebben in de sport”

Of er kampioenen rondrijden zal de tijd doen uitwijzen, maar er rijden wel talenten die met de juitse begeleiding een heel eind kunnen komen.

Christian

• DeRosa

Het is idd zo dat we iedere sprinter of sprintster en eigenlijk iedere baan renner moeten koesteren en het maakt helemaal niet uit waar hij vandaan komt of waar hij traint. De trainings aanpak zoals in Amsterdam is een goed en mooi initiatief en zou eigenlijk ook op meer plekken in het land zo gegeven moeten worden en dan het liefst in samenwerking met een goed functionerende KNWU. Dat zou de talenten scouting veel breder maken en niet meer op een toeval berusten of alleen door de bondscoach opgevallen moeten worden. Maar laten we zeker ophouden met het streek gerichte rivaliteit, gelukkig gaan de baansporters veel ruimdenkender met elkaar om !

• kaaskop

Goede baanwielrenners zitten thuis en bmx-ers gaan mee op trainingskamp, achja …. de invloed van de nieuwe coach. Begrijp het wel, maar 't is niet egt motiverend.

• DeRosa

Welke goede baanrenners zitten dan thuis?

Mocht een BMXer willen overstappen naar de sprint wat is daar dan op tegen of wil je zeggen dat Willy Kanis ook niet erg succesvol is?

Goede baanrenners moeten nu al aan het trainen zijn voor de komende wedstrijden en om zich te profileren, baanrenners die nu nog thuis op de bank zitten gewoon laten zitten dan.