Sprinters zonder trainer en uitzicht op betere tijden !

• peter

A. welke goede renners zitten dan thuis en B. wie zegtdat dat de twee niet op eigen kosten zijn.

• paulus

BINGO….Peter..

• kaaskop

Ik had het niet over Willie Kanis. Zij is al lang geleden ontdekt door Peter Pieters en liet zien dat zijn selectie van haar terecht was. Chapeau! Het gaat om de BMX-ers die voor het eerst mee zijn. Dhr. De Bever ziet blijkbaar weinig wielrenners …

• moeskops

er moet een sprint trainer komen, die en de “oudere garde” kan motiveren, en die de kijk op de jeugd heeft om hun te begeleiden. ook verder kijken dan het in de tijd van Pieters gebruikelijke vriendjes van… beleid. iederee, die laat zien dat hij het waard is, moet dan een kans krijgen, om zo een sterke selectie te krijgen, en dus elkaar op kunnen zwepen om betere prestaties neer te zetten.

hier zijn een handje vol renners die altijd de kans krijgen, want naar de rest wordt tot op heden niet gekeken. als je kijkt naar andere landen waar een ieder moet vechten voor zijn selectie plek voor de grote wedstrijden, is een veel bredere selectie de bodem voor doorgroei naar de top.

zo kan iemand als mulder of schmidt zich ook beter motiveren om top prestaties te leveren, omdat hij er anders ook misschien wel naast staat!

ik hoop dat de knwu een verstandige beslissing neemt met de sprintcoach, en dat het iemand is met verstand van fietstraining,krachttraining,tactiek en de mogelijkheid heeft(en krijgt) om een team samen te stellen dat weer meedraait met de echte wereldtop.

einde betoog!

• DeRosa

Precies! Een sprintcoach is er nodig.

In Engeland zijn Hoy en Pendleton wel zeker van een plek in de selectie zonder dat ze het afgelopen seizoen veel gereden hebben en al helemaal niet naar aanloop van het komende seizoen. Om bij de selectie te komen moet je niet alleen al een goede tijd in de benen hebben maar er moet ook progressie uit blijken, om de selectie te laten afhangen van een “selectie wedstrijd” krijg je te veel 1 dag vliegen of toeval treffers. Het is geen schande om mindere tijden neer te zetten dan de atleten die al een tijdje bij de selectie zitten, normaal gesproken worden de prestaties wel beter als ze eenmaal erbij zijn. Agnes Ronner zit nu zeker tot na het WK bij de selectie en dus heeft zij wel degelijk de kans gekregen en bekeken wordt naar de resultaten en de progressie komende maanden of zij een vaste plek binnen die selectie gaat krijgen, investeren is een lange termijn visie.

Alleen met een goede coach is dit alles goed te verwezelijken.

Ik hoop dat er straks en later veel Nederlandse talenten gaan proberen zich te plaatsen voor het NK, want dat is een mooi platform om je in de kijker te rijden bij de bondscoach (als die er zou zijn).

• DeRosa

Er zijn niet zo gek veel renners van de weg die aan de sprint nummers willen beginnen, die gaan bijna altijd zoniet altijd naar de duur onderdelen.

Er zowiezo weinig animo voor de sprint nummer door de jongeren maar dat is zeer goed te verklaren door de toestanden op het moment.

Lange afstand rijders hebben meer wedstrijden door de 6-daagse in Nederland en buitenland.

Het zou echt super mooi zijn als de vijver met sprinters sprintsters tjok vol zou zitten en reken maar dat de huidige Nederlandse sprint top dat ook mooi zou vinden.

• Sjaak

Ik loop nog niet zolang mee in het baanwielrennen. Wat me in die tijd is opgevallen is dat rijders hard worden aangepakt door heel veel supporters van het baanwielrennen. Ik denk als nieuwkomer dat dit niet terecht is. Volgens mij is Bas de Bever als supervisor van het baanwielrennen en het fitscrossen aangesteld. Daarnaast was er een fietscross coach en een sprinttrainer aangesteld. Die fietscross coach (Danny Harwich) is een blijver en met de sprint coach is iets niet goed gelopen. Geen goede afspraken heb ik begrepen. Dat is/was een taak van de KNWU. Laten we dus met z'n allen daar de bal neerleggen. Maar laten we nu met z'n allen achter de talenten en de gevestigde orde gaan staan. En ook als er van een andere discipline een rijder de stap wil wagen naar het baanwielrennen moeten we dit alleen maar toe juichen en achter deze persoon(en) gaan staan. Want wat goed is komt vanzelf boven drijven.

• DeRosa

De spijker op zijn kop!

• nuancering

Er is nu een handje vol sprinters. Het trieste is dat ze bijna niet in de gelegenheid zijn om wedstrijden te rijden. zonder wedstrijden gaat de lol van het traingen gauw af, en komt er ook geen nieuwe aanwas. Een mooie uitdaging voor Amsterdam, Alkmaar en Apeldoorn lijkt me.

• Joske

18 oktober staat in Apeldoorn in het teken van de sprinters.

Daar kunnen de renners die belangstelling hebben nog aan meedoen, als ze niet in Gent zitten voor de EK.

Een andere organisatiedag was niet mogelijk.

Iedereen die sprinten leuk vindt van junioren t.m. elite en juniordames en dames kan zich aanmelden.

De Kogamannen zijn er in ieder geval, de talentenselectie is er ook en diverse individuele renners hebben zich ingeschreven.

De Amsterdamse school van Carolien is er ook

Maar er is nog ruimte voor meer. Ook amateurs kunnen zich aanmelden.

Op 12 december wordt een sprintersdag gehouden.

Alle categorieën zijn welkom van jeugd t.m. elite.

Yvonne Hijgenaar en Agnes Ronner zijn er om de dag vorm te geven, Willy Kanis is nog niet zeker.

Geen dag alleen voor vrouwen, maar voor iedereen die fijne kneepjes van het sprinten wil horen, zien en zelf doen.

De organisatie stelt het gebaar van de vrouwen zeer op prijs!!

Overigens:

17 oktober:

Alle renners die duuronderdelen willen rijden:

Zaterdag is daarvoor gelegenheid.

Ook hier al de mannen van Koga aanwezig en het talententeam.

Vanavond beloofden ook ongens van Piels en Krolstone aanwezig te zijn.

Meld je aan, zou ik zeggen.

baanwielrennen@adelaar.nl

Vanaf 12 oktober de populaire wedstrijden, ook mets printonderdelen, om de 14 dagen.

Kortom er gebeurt wel wat.