NK Omnium

• Dirk

Mooi dat er zoveel deelnemers zijn !!! Baan wielrennen wordt populair.

• Stopwatch

Nieuwe technische gids 7 november 2013.

Ook series nu voor cat 6/7 en de junioren. Flexibel dat ze dit anderhalve dag van te voren zo in kunnen regelen, toch..

Iets waar ze tijdens de oprichting van de knwu en de reglementen al op hebben kunnen oefenen in een standaard uitrol, blijft het lastig om de regels na te leven.

Ik hoop dat de afgevaardigden van de knwu op de dag scherper zijn. Want volgens mij zijn er ook een aantal onervaren deelnemers aanwezig bij dit NK. Wellicht dat men ook deze regels nog even vetgedrukt omcirkeld en met een stabilo gearceerd bij de hand kan houden en vast vooraf eventuele sancties en/of diskwalificaties helder op het netvlies weet te krijgen door zich nu nog even in te lezen. Met die series erbij is er namelijk weinig ruimte tot uitloop meer.

Ik verheug mij wel op dit spektakel en ga er eens goed voor zitten. Ik hoop dat alles op rolletjes loopt en dat de renners en rensters verder allemaal helemaal heel blijven. Komt de sport zelf alleen maar ten goede.

Tot zaterdag.

• Martin

Gisteren kon ik niet reageren. (Er moet ook gewerkt worden!) en gisteravond had ik een bijeenkomst van de KNWU (hoe ironisch), maar ik had gister op het eind van de middag (16:30 uur) een mail gekregen van Ingo Janssen (KNWU) dat er met maximaal 24 renners in de baan gereden wordt.

Een goed bericht, en ik ben blij dat de KNWU open heeft gestaan voor alles wat ik en ook jullie, want ik weet dat ze meekijken op dit forum, hebben aangedragen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen.

Gisteravond bij de bijeenkomst sprak ik Herman Schenk (bekende baantrainer in Alkmaar en STDC Noord Holland). Hij was verbaasd om te horen dat er weer met te veel renners gereden ging worden en refereerde direct aan twee jaar geleden toen Henk van der Linden (Toen juryvoorzitter) de nieuwelingen toesprak en hen verzocht om vooral voorzichtig en rustig te rijden omdat ze officieel met teveel waren. Hij was het helemaal met mij eens om deze actie op te zetten. Regels zijn er om je aan te houden. Als de KNWU haar eigen regels al niet naleeft, hoe kunnen ze dat dan van de renners wel verlangen.

De “beloning” voor de junioren (in elk geval zij die de selectie overleven) is dat ze nu een wedstrijd extra rijden. Twee keer een puntenkoers. Na de kwalificatie ook nog een finale.

Jammer vind ik de mail die aan alle deelnemers is gestuurd. Daarin wordt gemeld dat de commotie in het land over het rijden met meer dan 24 renners de oorzaak is van deze aanpassing. Dat is natuurlijk niet zo. De oorzaak van de commotie is het feit dat de KNWU zich niet aan de regels houdt. Dus om de “schuld” van deze last-minute wijziging nou bij mij te leggen vind ik wel erg flauw. Men weet niet precies oorzaak en gevolg te scheiden.

Eerst naar jezelf kijken KNWU, en niet anderen de zwarte piet toespelen.

Laten we gaan genieten van mooie wedstrijden.

• Stayerslijn

:)-D

• StevenK

Een mooi bericht.

• nieuwsgierig

Wanneer je de posts op dit forum leest, lees je tussen de regels door veel kritiek op vrijwilligers/organisaties van wedstrijden. Uitslagen niet snel genoeg, kritiek op dit, kritiek op dat. Ik ben heel benieuwd of deze mensen zelf ook de mouwen opstropen en in hun vrije tijd zich voor anderen inzetten. Kritiek leveren is namelijk ontzettend makkelijk, geef dan ook eens een compliment. (kost net zoveel moeite)

• Martin

Ik kan alleen voor mezelf spreken:

In de winter: Maandag trainer op de baan; vrijdag trainer op de baan; zaterdag vanaf december weer met nwl/jun op de weg; In de weekenden actief tijdens baanevenementen/clinics; Vrijwilliger bij WK baan, EK baan (2x), div. NK's; voorbereiden jaarplan ATT; uitwerken trainingsschema's junioren en nieuwelingen; rennersbijeenkomsten organiseren

In voorjaar/zomer/najaar: trainer nieuwelingen/junioren De Adelaar (ATT) op dinsdag en donderdag; begeleider junioren bij wegwedstrijden; individuele begleiding renners; evaluatie trainingen en trainingsprogramma's; praktijkbegeleider trainers in opleiding (intussen bij de Adelaar 8 gediplomeerde trainers niveau WT3 actief); diverse contacten met KNWU; Veel organisatorische zaken rond ATT regelen door de week. Waarschijnlijk komend seizoen veel interactie met RTC dat in Apeldoorn gaat komen…….. Lijkt me genoeg.

En dan deze week de nodige uurtjes rond het NK Omnium met overschrijding deelnemersaantallen, gesprekken KNWU, advocaten, collega begeleiders opstellen brieven, mails etc. etc.

Het valt echter wel mee. Als je het vergelijkt met de bergen werk die door Joske (Hans van Bon) worden verzet is dit maar een beetje. Zelf volg ik de discussies hier op het forum en af en toe schrijf ik iets. Kritiek op organisaties (als het maar positief en/of opbouwend is) moet de organisaties ook scherp houden. Afbreken is te gemakkelijk daar heb je gelijk aan.

Kijk naar wat er deze week gebeurde. Als ik niet in actie kom, kom ik er ook niet achter dat uiteindelijk ikzelf aansprakelijk gesteld kan worden. Er had met 28 renners in de baan maar een zwaar ongeluk met bv een dwarslaesie moeten gebeuren. Ik moet er niet aan denken. Dan was dus waarschijnlijk de vereniging Alcmaria Victrix aansprakelijk gesteld, had hun verzekering wellicht door de overtreding van de reglementen niet thuis gegeven en was de club denk ik zwaar in de problemen gekomen. En was ikzelf ook wellicht aansprakelijk, en met mij andere begleiders…… Daarom moet je kritiek nooit in de afbrekende vorm gooien. Ik heb de organisatie en KNWU in mijn post van hedenochtend ook gecomplimenteerd met hun houding (Ik ben blij dat de KNWU open heeft gestaan……) en ben altijd constructief in mijn opstelling naar de KNWU geweest. Zij doen ook hun best, en hebben wellicht iets te lichtzinnig een besluit genomen. Daar kun je ze op wijzen maar hoef je ze niet voor af te branden.

En Joske krijgt naast de kritiek hier en daar (uitslagen gedoe waar ik vind dat hij gelijk heeft, je bent ook als begeleider/ouder verantwoordelijk voor goede uitslagen) volgens mij veelal en vaak positieve bijval voor zijn tomeloze inzet. Telkens maar weer. Hij is niet voor niets geridderd voor o.a. zijn inzet voor het (baan)wielrennen.

Eerlijk gezegd weet ik niet wie alle anderen op dit forum zijn, en kan daar dus verder niets over zeggen.

• Simon

kan iemand aangeven wat de agenda is voor morgen en overmorgen? Ik kan nergens het tijdschema vinden voor het omnium.

• Stayerslijn

In de technische gids op de pagina baanwielrennen downloads van de KNWU

http://www.knwu.nl/baanwielrennen/downloads

• sjaak

Hoe is het bij het nk omnium. Ik zie wel uitslagen. Maarja een uitslag is maar een uitslag.