NK Omnium

• StevenK

Oh, sorry, advocaat. En vanuit mijn autosportachtergrond een meer dan gemiddelde interesse in sportrecht.

Als er mensen van de Adelaar zijn die over dit onderwerp van gedachten willen wisselen, ik ben vanavond vanaf een uur of acht in Apeldoorn, in WV Ede kleren op een rood/witte fiets.

• Martin

Steven,

Wij rijden daar met 5 junioren, dus ik ben zeer geïnteresseerd.

Ik zit in de knoop met deze situatie (ben ik zelf verantwoordelijk? Zijn de jongens zelf verantwoordelijk? Is de KNWU rechtmatig bezig?)

Ik wil graag weten wat mijn (on)mogelijkheden zijn.

Ik zie de jongens graag veilig weer na afloop van dit “spektakel”. (en voor hun belangrijke wedstrijd)

Ik zal er zijn.

Groet

Martin Grefte

• Stayerslijn

nog maar 27 namen op de startlijst van de KNWU bij de junioren…. natuurlijke selectie?

• Stayerslijn

Ik dacht even dat ik gek was…. telde vanochtend toch 26 namen (bij mijn vorige post stond eerst 26, vandaar de wijziging om 15:39, maar er zijn er dus inderdaad 2 afgegaan, maar er is er ook weer 1-tje bij opgezet. (Marc Bolhoven)

Snap hier dus helemaal niets meer van. Ze zijn hartstikke gek geworden bij de KNWU. Een wedstrijd zit al te vol, er vallen twee renners af (afmeldingen?) en we zetten er gewoon weer eentje bij op, terwijl de wedstrijd te vol zit….. te gek voor woorden. KNWU ga je schamen…..

• Martin Schröder

ach , elke vliegtuigmaatschappij doet dat ook. Overboeken want er vallen er altijd wel een paar af.

komen ze per ongeluk wel allemaal verzinnen we daar ook wel iets voor

Stayerslijn Schreef:

——————————————————-

> Ik dacht even dat ik gek was…. telde vanochtend

> toch 26 namen (bij mijn vorige post stond eerst

> 26, vandaar de wijziging om 15:39, maar er zijn er

> dus inderdaad 2 afgegaan, maar er is er ook weer

> 1-tje bij opgezet. (Marc Bolhoven)

> Snap hier dus helemaal niets meer van. Ze zijn

> hartstikke gek geworden bij de KNWU. Een wedstrijd

> zit al te vol, er vallen twee renners af

> (afmeldingen?) en we zetten er gewoon weer eentje

> bij op, terwijl de wedstrijd te vol zit….. te

> gek voor woorden. KNWU ga je schamen…..

• Martin

Even kort….

Stuur je meer dan 24 renners de baan in dan vervalt de vrijwaringsclausule. Een aantal partijen worden dan verantwoordelijk, en de begeleiders (ik dus) zijn er daar eentje van. Zij worden ook geacht de regels te kennen en toe te passen. En moeten dus hun renners adviseren om niet deel te nemen. Doen ze dat niet, en sturen ze de renners toch de baan in, dan zijn zij bij ongelukken medeverantwoordelijk.

Er is nog steeds overleg met KNWU. Wordt vervolgd.

Martin Grefte

• Stayerslijn

Ik liet gisteren dit draadje aan collega wielrenner zien. Die keek er met veel ongeloof naar en zei:

“Als IJsselmeervogels tegen Ajax moet, mogen ze toch ook niet met 12 spelers?”

Hij kon niet begrijpen dat zo'n elementaire regel 3.1.009 (zie eerder post 4 november) “Het aantal renners op de baan mag in geen geval hoger zijn dan 24 (18 ploegen in de koppelkoers) op een 250 m baan” niet werd toegepast. Door het gebruik van de woorden “in geen geval” was volgens hem een duidelijke grens getrokken en de KNWU gaat daar zonder blikken of blozen zo maar overheen.

Ik blijf het vreemd vinden……

Des te schokkender is het om te lezen dat je dan als begeleider ook verantwoordelijk bent als het misgaat. Ik zou zeggen de eerste verantwoordelijke is toch de KNWU? Maar het recht zit dus anders in elkaar. Martin heeft dus gelijk, Als begeleiders weet je dat het niet mag en moet je dus de jongens beschermen.

Ik ben benieuwd hoe de KNWU dit varkentje gaat wassen. Zou toch vervelend zijn dat een aantal renners hierom gaat/moet afzeggen, en dan het toernooi gewoon doorgaat met het reglementair aantal wielrenners en men dan doet alsof er niets aan de hand is…..

Wondere wereld…..

• Martin

Stayerslijn

Een aantal partijen is dan verantwoordelijk. De organisatie (alcmaria victix) als eerste, maar ook de Knwu en de begeleiders dus. Dat maakt het ingewikkeld. Zoals gezegd ben ik nog in overleg met de knwu. Wellicht hebben die wel een oplossing ondertussen. Maar eens even afwachten waar ze mee komen.

Wat de advocaten idd het meest schokkend vonden was de lichtzinnigheid waarmee de toch elementaire regel over de maximale deelname (die natuurlijk alles met veiligheid te maken heeft) terzijde wordt geschoven.

• Stayerslijn

Martin

Stayerslijn

Een aantal partijen is dan verantwoordelijk. De organisatie (alcmaria victix) als eerste, maar ook de Knwu en de begeleiders dus. Dat maakt het ingewikkeld. Zoals gezegd ben ik nog in overleg met de knwu. Wellicht hebben die wel een oplossing ondertussen. Maar eens even afwachten waar ze mee komen.

Wat de advocaten idd het meest schokkend vonden was de lichtzinnigheid waarmee de toch elementaire regel over de maximale deelname (die natuurlijk alles met veiligheid te maken heeft) terzijde wordt geschoven.

Ok. Alcmaria Victrix is als eerste verantwoordelijk…. Ik zie nu inderdaad in de technische gids dat zij de wedstrijd organiseren…. oei, daar zullen nu een paar mensen wakker schrikken nu…..

• ongeloof

@ martin

bij jeugd cat 6/7 jongens staan er ook 26 op de lijst, geldt dus hetzelfde als junioren waar je bij deze categorie je er vanuit mag gaan

dat de ervaring minder is dus het risico groter is mijns inziens dat er iets gebeurd.

Nieuwelingen jongens staan er 36 op, hier hebben ze series van gemaakt.

Snap niet zo goed dat de KNWU dit niet heeft aan zien komen. Men had dit toch aan zien kunnen komen gezien de uitbreiding en oprichting oa RTC Amsterdam.

Men weet toch dat daar renners nu bij betrokken zijn die dit jaar voor het eerst zijn gaan baanwielrennen dus ook zich in gaan schrijven.

Ook vanuit Apeldoorn zijn er nieuwe renners die op de baan zijn gaan rijden. ( of dit nu wel of niet verantwoord / verstandig is ? )

Eerder hier op prikbord gelezen dat men ook ging selecteren op aantoonbare wedstrijdervaring op de baan. Zie dat niet terug als ik naar de startlijst kijk.