Ik lees zojuist de mooie berichten van Joske over de ploegenachtervolging en teamsprint voor het NK dat midden november in Omnisport wordt gehouden, en zag ook de grote aantallen jeugdrenners (60!) dat op 2 november in Omnisport een jeugdwedstrijd houdt. Mooie berichten.
Maar een dag later is ook in Omnisport het eerste deel van het 3-luik dat 3banentoernooi heet. Ook daar al mooie aantallen aanmeldingen:
Elite/Belofte/Amateurs/Masters 13 stuks. (Beetje teleurstellend… kom op mannen, daar moeten toch minstens 20 man aan de start staan!)
Elite/Belofte Vrouwen: 3 stuks….. Zeer teleurstellend.
Jeugd 23 (terwijl ze een dag eerder ook al een groot toernooi in Omnisport hebben…..)
Junior Vrouwen 6 stuks…. Ook een beetje teleurstellend……
Junior Mannen 20 stuks… kijkend naar de deelnemerslijst lijken de sterke renners allen mee te willen doen.
Nieuweling Meisjes 13 stuks…. mooi aantal maar er zijn er volgens mij meer die op de baan rijden.
Nieuweling Jongens 19 stuks…. prima aantal voor mooie wedstrijden.
Kortom… er hebben zich voor dit toernooi al meer dan 95 renners aangemeld. Het gaat goed met het wedstrijd wielrennen op de baan. Ik kan me nog de teloorgang van de populaires in Alkmaar en Apeldoorn herinneren, waar soms niet meer dan 20 renners aan de start stonden.
“Vooral doorgaan” zou Barry Stevens zeggen. Pluim voor de (gezamenlijke) organisatie. Alleen jammer dat de elite renners (zowel mannen als vrouwen) het laten afweten.