London 2012

• DeRosa

Het is een oprecht stuk wat er geschreven staat.

Denk ook dat het beleid van de bond de doorgroei en de veranderingen in de weg staat.

Er wordt veel afgegeven op de coaches en de atleten maar men vergeet waar het structureel verkeerd zit.

Als de coaches de vrije hand zouden hebben dan had het er allemaal anders uitgezien.

Ik zeg begin te vegen bij de bond.

• DeRosa

Gisteren hele mooie sprints gezien…Kenny….wat een sluwe slimme sterke sprinter !

Mooie races van Kirsten Wild en jammer van de puntenkoers, helemaal verkeerd gegokt….de benen waren wel goed zo te zien gedurende de dag.

Nu vandaag nog alles geven voor een goeie klassering, ik heb er vertrouwen in.

Vandaag ook Teun Mulder op de baan…..gaat een mooie beleving worden vandaag als toeschouwer.

Vandaag ook mijn laatste dag hier in Londen, erg naar mijn zin gehad en mooie sport gezien….ik ben tevreden voor wat dat waard is !

• mekanieker

Dat is geen verkeerd gokken van Wid

Dat heet lomp koersen

Als je ziet dat Whitten en Hammer wegrijden behoor je daarbij te zitten

als je voor de medailles gaat

Ik zou als coach uit mijn vel springen

em dan spreekt DeRosa over mooie races van Wild

Volgens mij kijk jij naar andere wedstrijden

Danny Stam sprak op Eurosport als comcommentatr over het '“ Ze laat het het liggen op de puntenkoers”

• soigneur

Helemaal mee eens mekanieker. Ik denk dat DERosa andere wedstrijden heeft gezien.

Bouke Kuiper is ook een slachtoffer van het beleid van de KNWU en de coach en zo zijn er nog meer

En Ton Welling is niet krities op de site maar zegd gewoon waar het fout zit.

• Baanwacht

Baanrenster Kirsten Wild staat bij de Spelen in Londen na de eerste dag van het omnium op de zevende plaats. Door een verprutste puntenkoers moet ze dinsdag op de drie resterende onderdelen flink scoren wil ze nog in aanmerking komen voor een podiumplaats.

Wild begon prima met de vierde plaats op de ronde met vliegende start. Bij de puntenkoers koos Wild het wiel van de Britse favoriete Laura Trott, maar dat bleek geen goede zet. Negen rensters pakten een ronde voorsprong, maar Trott hield de benen stil en miste de slag. En dat gold dus ook voor Wild, die uiteindelijk zestiende werd.

Op de afvalkoers, met sprintjes en een afvaller na elke twee ronden, deed Wild het weer prima met de vijfde plaats. Laura Trott en de Amerikaanse Sarah Hammer gaan na de eerste onderdelen met twaalf punten naar de leiding. Wild heeft 25 punten.

Tandje te licht

Wild besefte dat ze het op de puntenkoers had laten liggen. “Ik begon heel goed met een dikke pr op de vliegende ronde. Maar de puntenkoers was afzien. Ik haalde niet het niveau dat ik gehoopt had.”

Dat kwam mede omdat ze een tandje te licht fietste. “Ik had gekozen voor het verzet waarmee ik hier eerder dit jaar in de wereldbeker had gereden, maar het ging vandaag gewoon harder. Gelukkig herstelde ik me aardig in de afvalrace.”

Het gat met nummer drie Annette Edmondson is acht punten. Maar veel illusies op een medaille lijkt Wild zich niet te hoeven maken, want ook zij beseft: “Normaal gesproken moet ik mijn slag slaan op de eerste dag.”

• Snelheid

Het ging gewoon harder?

Ik vond juist dat er erg langzaam werd gereden, veel op een kluitje bij elkaar, en maar afwachten.

Volgens mij zag ik dat de gemiddelde snelheid van die puntenrit maar 35 km per uur was.

• DeRosa

Prima verslag !

• DeRosa

Heren mekanieker en soigneur, wellicht niet geheel overbodig om te melden dat Kirsten Wild het Omnium aan het rijden is en dat het Omnium uit meerdere onderdelen bestaat.

Puntenkoers zoals ik ook al schreef niet goed maar de andere onderdelen van die dag prima gereden, wel blijven kijken naar het Omnium heh als je tenminste serieuze opmerkingen wil plaatsen.

Heb gisteren prima races gezien en ook van Kirsten Wild maar de puntenkoers is mislukt…..geeft ze zelf ook gewoon toe hoor.

Het woordje lomp verteld meer over jullie zelf dan over haar rijden.

Lees het verslag van Baanwacht en je weet wat jullie gemist hebben, veel lees en kijk plezier!

• DeRosa

KOM OP KIRSTEN WILD, KOM OP TEUN MULDER…

Foto finish van Teun Mulder als 2de in zijn heat…

• mecanicien

Dit bericht is door de beheerder verwijderd.