Lees vandaag dat de dames er zelf géén probleem mee hebben dat er publiek/media is. Michael Zijlaard gaat kontakt opnemen met de KNWU… wordt ongetwijfeld vervolgd.
Snap jij uberhaupt iets van baanwielrennen? Ze zijn niet de enigen die op een WK meedoen dus natuurlijk moeten er wegingen komen….
John Schreef:
——————————————————-
> Ik denk dat de uitkomst doorgestoken kaart gaat
> zijn.
>
> Waarom anders zou je de deuren gesloten willen
> houden?
>
> Een ander iets wat ik ook nogal frappant vond was
> dat de KNWU eerst
> in een bericht zei dat er alleen 3 tijd onderdelen
> zijn (250m, 500m en 3km)
> omdat dat eerlijke onderdelen zijn, de snelste is
> dan ook echt de snelste.
>
> En vervolgens lees ik een bericht van dezelfde
> bond, dat er wel een weging
> aan de onderdelen vast komt te zitten????
>
> Heel raar dus allemaal…
> Ik denk dat er een zak met geld aan een van beide
> renster wordt aangeboden.
Beste DeRosa en Herogowier.
Mijn mening is ook maar een mening. Maar ik dacht toch redelijk duidelijk gemaakt te hebben, dat het hier een bijzondere sportwedstrijd betreft, die het voor mij aannemelijk maakt, dat er zonder publiek wordt gereden. Het is prima, als er wel publiek bij is, maar nogmaals: het kan voor mij ook zonder. Ik ben dus niet abuis of sla de plank mis: ik heb een alternatieve mening.
Nieuwtje: Sandy Clair gaat een definitieve dreiging vormen voor Willy Kanis. Vandaag 18,864s-33,606s.
Op de site van de KNWU staat een uitgebreide toelichting over de puntentelling. Volkomen transparant, niks geen doorgestoken kaart. Nog sterker, door de beste 20 tijden van de laatste twee world cups als referentie te nemen onstaat er een echt representatief beeld. Duidelijk goed over nagedacht door de KNWU. En dat is ook wel eens fijn.
Op basis van de WC-resultaten zou Kirsten Wild de beste papieren moeten hebben. Ze zou voor 250m, 3000m en 500m resp. 7, 5 en 16 punten scoren (totaal 28 punten). Idem voor Marianne Vos: 15, 4 en 12, tezamen 31 punten. De 0,42 seconden verschil op de 250m maakt een verschil van liefst 8 punten uit. Het middelen van de beide WC lijkt heel mooi, maar afgezien van heel lichte verschillen in omstandigheden lijkt me vooral het verschil in bezetting een struikelblok voor een perfecte vergelijking. Bovendien gaat men tijden gereden op een derde, zo goed als zeker langzamere baan, vergelijken met andere banen. De 0,42 seconden verschil op de 250m bijvoorbeeld levert op een veel lager absoluut niveau veel minder puntenverschil op. Statistisch bezien is een top nu eenmaal smaller dan het midden. Op de groepsonderdelen gaan beide rensters ook vrij gelijk op. Het is moeilijk dus. De winnares zullen we dan toch moeten zoeken, bij degene, die sinds desbetreffende WC het meeste progressie heeft geboekt.
leuk dit alles, maar waar het eigenlijk om draait en wat niemand vernoemd, is dat marianne vos op het affiche moet en niet kirsten wild. ik hoop dan ook dat kirsten het pleit beslecht. dit alles is typisch voor wat staat voor de KNWU. Niet de renner centraal maar het plaatje. Ohh. kijk eens hoe goed wij het doen……………….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?