Roy,
Klopt het dat jij meedoet met het sprinttoernooi in de Zesdaagse van Rotterdam?
Vandaag maar eens wezen kijken.
Beste indruk: Didier Caspers.
Geen mooie stijl, maar wel verschrikkelijk hard rijden.
De koppelkoers met Bart Harmsen: superklasse, waarbij ze wel moeten oppassen met het door de aflossing heen rijden van andere koppels.
Leuk:
Yesna Rijkhoff.
Een vliegje, maar wel weer kampioen sprint bij de juniordames.
Verbaasd:
Vingerling dat hij niet gedeklasseerd werd na boven de rode lijn te hebben gereden in de laatste 200 meter.
Hugo Haak wilde onderdoor (terecht), maar Vingeling kwam terug in de corridor en gooide zo de deur op slot en kwam in de finale.
Tikkie geluk dus voor Michael dat de jury het niet zag (?) en dat Haak niet protesteerde.
Des al niet te min: prima werk van de man uit Rockanje.
Wat gaat het worden?
Nicky Zijlaard. Snelle meid, koppie erbij houden…
Andre Looij sterk, maar fysiek een stukkie verder dan de rest, Afwachten dus wat het gaat worden.
Vermaakt?
Jazeker, maar 150 toeschouwers word ik niet vrolijk van.
Hoe kan het dan toch dat het baanrennen en het sprinten in het bijzonder zich niet weten te profileren als een volwaardige wedstrijdsport, als ik in Australie ben en dan zie hoeveel toernooien er gereden worden en ook vele sprint toernooien en dan soms moeite heb om een een kaartje te krijgen omdat het regelmatig helemaal uitverkocht is en kijk eens naar de wedstrijden in Manchester hoe uitverkocht dat vaak zit.
Het NK duur en het EK in Gent waar ik met genoegen naar toe ben gegaan, had absoluut niet het probleem van uitverkochte tribunes…..in tegendeel zelfs.
Waarom kunnen wij die sport ook niet wat op een hoger plan trekken??
Wel is zo zoals Willy Kanis terecht opmerkte het dames en mannen sprint het laatste jaar weinig of niets opgeschoten, de talenten Ronner en Schmidt zijn niet echt kunnen doorgroeien naar hun verwachtingen. Dit ligt niet aan de atleten maar meer aan het rand gebeuren rondom de selectie.
Mulder en Kanis nog altijd verreweg de top in Nederland en daarachter bij de damens nog altijd Hijgenaar en hoeveel jaar zien we dat nu al zo……het wordt de hoogste tijd dat er sprinters en sprintsters bij komen die de ban kunnen doorbreken zodat het niveau dan vanzelf omhoog getrokken gaat worden.
Mijn hoop gaat uit naar de nieuwe sprinterscoach.
Een gelukkig nieuwjaar gewenst met veel mooie baansport.
Mischien iets dat weer moet groeien, als er meer toernooien als komende zondag komen moet het goed komen. Dat moet van mond op mond gaan en dan als mensen er komen zien ze vanzelf hoe leuk zulke wedstrijden zijn. Geweldig ook van de renners die komen rijden komende zondag. Bos, Schep, Mouris, van Hummel, van Bon. geweldig toch zulke mannen. Gaat vast een mooie zondagmiddag worden.
Ik ben oprecht blij met zulkse wedstrijden waar zoveel top fiets geweld bijeen komt dat ik zelfs hier in het warme India het kippevel op de armen van krijg…..overdreven, ik denk het van niet.
Misschien dat het WK in Apeldoorn een nieuwe juiste push gaat woren om nieuwe elan in de baanspot te krijgen, ik hoop het van harte.
Deelnemers vrouwen Topwedstrijden
1. Kirsten Wild
Elite-Vrouw
2. Samantha v Steenis
Elite-Vrouw
3. Eva Heijmans
Elite-Vrouw
4. Natalie van Gogh
Elite-Vrouw
5. Joyce Lansbergen
Elite-Vrouw
6. Silke Kogelman
Elite-Vrouw
7. Birgitta Roos
Geen koppelkoers
Elite-Vrouw
8. Vera Koedooder
Elite-Vrouw
9. Amy Pieters
Elite-Vrouw
10. Roxane Knetemann
Elite-Vrouw
11. Pelin Cizgin
Elite-vrouw
12. Kim van Dijk
Elite-vrouw
Deelnemers mannen Topwedstrijden
21. Kenny van Hummel
Beroepsrenner
22. Theo Bos
Beroepsrenner
23. Jens Mouris
Beroepsrenner
24. Peter Schep
Beroepsrenner
25. Tim Veldt
Beroepsrenner
26. Bobbie Traksel
Beroepsrenner
27. Jos Pronk
Beroepsrenner
28. Wim Stroetinga
Beroepsrenner
29. Wouter de Groot
Elite-Man
30. Patrick Bos
Elite-Man
31. Niels van Otterloo
belofte
32. Erik Tol
belofte
33. Roy Pieters
Belofte
34. Bram Imming
belofte
35. Melvin van Zijl
Belofte
36. Willy Heeneman
belofte
37. Pim Ligthart
Belofte
38. Jeff Vermeulen
Belofte
39. Michiel Bekker
Belofte
40. Mike Terpstra
Elite-man
41. Arno van der Zwet
Elite-man
42. Geert Jan Jonkman
Elite-man
43. Bob Stöpler
Belofte
Deelnemers amateurs/junioren
51. Jasper Bovendeert
Amateur
52. Mark Heus
Amateur
53. Wim Kleiman
Junior
54. Kevin Ossendrijver
Junior
55. Rochéz Harbers
Junior
56. Binne Pier de Haan
Junior
57. Daan Olivier
Junior
58. Rick Ottema
Junior
de renners van de SVA wel, alleen de begeleiding mag wel ergens in de les gaan.
als het gebeurd dat er een renner te laat bij de 200 meter aanwezig is, en dus zijn kampioenschap kan vergeten, vervolgens een renner aan de start komt, zonder fiets!, en vervolgens na de pauze de trainster vanaf de tribune over de baan moet om op tijd te komen bij de volgende rit.
komt niet echt heel erg handig over, de rennners en rensters moeten alleen maar fietsen, de begeleiding daarin tegen moet zorgen dat de renners op tijd gaan warm rijden, zorgen dat ze op tijd aan de start zijn, en ze ook direct weer opvangen wanneer deze weer uit gefietst zijn, en zorgt dat hij/zij uitfietst en weer voorberreid op de volgende ritten.
de begeleiding is dus voor deze dames en heren heel belangrijk, en ik hoop dat ze hier nog aan gaan werken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?