NK sprint 2009

• DeRosa

Absoluut, helemaal gelijk en ik denk het wel dat hij de juiste man is daarvoor. Helaas valt de aandacht daar nog niet helemaal op omdat het nog vers is het toelaten van het Omnium op de spelen. Als de punten nu geteld zouden gaan worden dan praten we over vette medaille kansen, je hebt helemaal gelijk!

• simon

keirin mannen:

1 mulder, 2. Patrick Bos 3 Jelger bisschop

Roy van de Berg toch een beetje tegenvallend.

Keirin vrouwen:

1. Kanis 2. ronner 3. hijgenaar

Ronner langzaamaan de tweede vrouw van nederland aan het worden op de sprint

Micheal veen met de EHBO afgevoerd. Topje van zijn wijsvinger definitief kwijt.

Rest zal weer herstellen

• Roy Vd berg

Simon je hebt gelijk! Ik heb gereden als een krant! Wel weer veel geleerd!

• DeRosa

Toch nog niet op de 500 meter al was de tijd van Hijgenaar op de 500 meter verre van goed en heeft ze dit seizoen al beter gereden.

Ik denk ook wel dat Agnes Ronner nog heel veel kan groeien en zeker dadelijk met een nieuwe coach. Yvovnne Hijgenaar heeft als hoofd doel het omnium en de teamsprint op het WK en in 2012 op de spelen, echt veel meer groeien op de sprint en keirin zal er niet meer in zitten voor haar. De teamsprint zal zeker nog haar ding blijven omdat Kanis/Hijgenaar goed op elkaar ingereden zijn en de 500 mtr van Ronner is nou niet haar sterkste punt.

Al met al hopelijk dat Agnes Ronner bij de nieuwe coach ook de sprint mag gaan rijden in Beijing. Vandaag de sprint en ik verwacht een zelfde podium als met de keirin.

• simon

Hey Roy,

het is overigens niet als aanval bedoeld hoor! ik denk namelijk nog steeds dat

jij de tweede man achter teun mulder bent/gaat worden. Ik had alleen gedacht

dat je een medaille zou pakken op de keirin

• Brabander

Roy vd Berg ging zowat op zn bek in de laatste bocht. Daarom kon hij geen medaille pakken, want Bisschop glipte net onder hem door.

Overigens is dat het verschil tussen top en wereldtop. Mulder bleef rechtdoor rijden en schrok niks van vd berg, terwijl vd berg wel schrok van mulder en direct zn snelheid verloor.

Ik gun vd berg het beste, maar echt indruk heeft hij niet op me gemaakt

• Javelin

Ik hoor net vanuit Alkmaar dat Michael Vingerling in het sprinttoernooi gaat rijden om het goud of zilver ……

(tu)

• DeRosa

Top !

• Javelin

En het is zilver geworden. Verliezen van Teun Mulder zal wel geen grote teleurstelling zijn.

Brons naar Patrick Bos.

Vrouwen: Kanis - Hijgenaar - Ronner

• DeRosa

Bedankt voor de update, ik zit in India en heb erg veel internet problemem en krijg geen verbinding met de site van Sportpaleis in Alkmaar. Teun Mulder en Willy Kanis zijn een klasse apart en absoluut wereld klasse.

Mooi dat hij zilver heeft en idd denk ik ook dat hij super goed zal zijn op de omnium.

Dat Yvonne Hijgenaar 2de is geworden is heel mooi maar het verbaast mij wel een beetje want ik had verwacht dat Agnes dat zou worden. Hijgenaar gaat toch voor de Teamsprint en het omnium en zelf zegt ze ook dat de sprint erg moeilijk is voor haar en eigenlijk altijd geweest. Waarom is Agnes Ronner zo wisselvallig?

Gelukkig komt over een paar dagen een nieuwe lijn in het gebeuren door de nieuwe coach en dan zal het wel weer beter gaan en ook met Yondi want dat blijft toch ook nog altijd een mooi talent.

Een mooi maar voorspelbaar NK zoals zo vaak met een onverslaanbare Teun Mulder en Willy Kanis maar ook met een toch Hijgenaar die goed blijft meedoen.