Selectiewedstrijden NK Jeugd

• Splinter

Zo Joske, tjonge jonge….Dat is nog eens een leuk programma dat ze als kwalificatie gefietst hebben…..

Scratch serie, Scratch (troost)finale, tijdrit 500 mtr. Puntenkoers serie, Puntenkoers (troost)finale, Achtervolging…… Zal een prachtige wedstrijd geweest zijn, Een selectie waardig, 6 wedstrijden per renner…..

In Amsterdam rijden ze dus alleen een 2 km als selectie……. Ik begin me steeds meer af te vragen hoe de KNWU in godsnaam op een zinnige wijze de verschillende wedstrijden met elkaar willen vergelijken…..

Laten we eerlijk zijn….De wedstrijd in Apeldoorn WAS gewoon het NK…… Daar kan denk ik geen populaire in Alkmaar of een 2 km in Amsterdam aan tippen.

• Joske

De keuze om het zo te doen is in feite simpel:

Alle rennertjes kunnen kennismaken met de onderdelen van het NK.

Niet helemaal overbodig, want er waren erbij die bv. niet eerder een puntenkoers hadden gereden.

De kwalificaties waren nodig ivm het aantal deelnmers (+ 24) en gewoon jongens en meisjes samen zoals op het NK.

Je moet leren een toernooi te rijden: niet altijd is het nodig om tot het uiterste te gaan en elke wedstrijd te winnen.

Je moet een omnium ook “slim” leren rijden: plaatsen in de kwalificatie en dan pas in de finale proberen het beste eruit te halen.

Tweede reden:

de ouders zijn er in één keer vanaf. Je rijdt er heen, bent een leuke dag uit en dat is het dan.

Jammer van de dag was dat een meisje onderuit ging, volledig buiten haar schuld,en de wedstrijden niet meer kon vervolgen.

Vermoedelijk een sleutelbeenbreuk. Helaas, maar je hebt natuurlijk niet alles in de hand.

Volgende week:

Nwl en Nwl meisjes:

Zelfde principe: alle onderdelen van het NK

De dag erna het Nederlandse Kampioenschap Amateurs, waarvoor werd gekozen nadat deze groep niet meer werd uitgenodigd voor het reguliere kampioenschap.

Mooi aantal inschrijvingen heb ik begrepen: er zouden al meer dan 50 zijn.

Dat maakt het de moeite waard, ook voor de organisatie, want het ie een belangrijke doelgroep in het Omnisport.

• Splinter

Nu de selectiewedstijden geweest zijn (nog 1 populaire in Alkmaar op 8/12) kun je al een beetje de balans opmaken. En wat blijkt:

Op de 3 banen hebben in totaal 36 renners zich gepoogd te plaatsen. Dat zijn er dus 12 meer dan toegelaten op het NK. Tjonge wat een moeite om deelname te beperken KNWU…….

Waarom nou niet gewoon alle 36 uitnodigen en er een mooi toernooi van maken (zoiets als in Apeldoorn gedaan is…. ik hoorde erg veel positieve verhalen) KNWU….ophouden met deze farce en gewoon 36 renners uitnodigen!!!!!!!!!

Sterker nog….. waarom gaan niet alle banen een Landelijk Jeugdtoernooi voor deze categorie organiseren? Een in oktober, een in november en het laatste toernooi in december is dan tevens NK en aan het einde wordt dan de toernooieindstand opgemaakt? Lijkt me een mooi initiatief voor volgend jaar.(tu)

Dit zijn volgens mij in willekeurige volgorde de deelnemers tot nu toe…..

Anouk Rijff

Wouter de Vink

Sven Burger

Bianca Lust

Jelle Nieuwpoort

Pernilla van Rozelaar

Alex Mengoulas

Jeffrey Meeuwissen

Oscar van Wijk

Mitchel van Roijen

Lenneke Böhmer

Bob Olieslagers

Jorn Bunning

Marc Bolhoven

Milan Veltman

Max van de Water

Martijn Admiraal

Jim Lindenburg

Daan Facken

Thomas Schrooder

Keyleigh Gibbons

Chanella Stougje

Eline Hoppezak

Myrthe Breedijk

Sanne van de Zijden

Arjan Arentsen

Youri van Iersel

Stefen Kreder

Roy Dofferhoff

Joshua de Jong

Julien Spierings

Jimme de Haan

Wouter Engelmann

Nieck Jan Gal

Sam Ligtlee

Maike Noot

• Joske

Landelijk Jeugdtoernnooi Ap[eldoorn 9 januari is er al.

Iedereen wordt uitgenodigd, ook de andere categorieën.

Schrijf maar in op baanwielrennen@adelaar.org

Wat ons betreft in maart nog een.

• Splinter

Gisteren voor het eerst eens in Apeldoorn bij de populaires wezen kijken. Erg leuk sprintprogramma, jammer dat er niet al te veel deelnemers waren.

Maar daar hoorde ik dus ook dat een aantal nwl die daar wel reden (oostelijke renners) niet naar het NK gingen. Reden…. wedstrijd verdeeld over twee dagen, en niet de kans willen lopen om de tweede dag alleen voor een puntenkoers van een kwartiertje op te moeten komen draven. Tja… er is hier al veel over geschreven, maar het lijkt inderdaad bewaarheid te gaan worden…. Door de onlogische programma opbouw gaat dit dus gebeuren. Ook wist een eliterenner die de sprintonderdelen reed te vertellen dat hij de eerste dag moet komen voor 1:05 minuten fietsen, want dan rijdt hij dus alleen de 1 km.

Hopelijk is dit een eens maar nooit weer, want anders jagen we inderdaad de renners van de baan en dat kan toch niet de bedoeling zijn…..

• Adrie van dam

“Ook wist een eliterenner die de sprintonderdelen reed te vertellen dat hij de eerste dag moet komen voor 1:05 minuten fietsen, want dan rijdt hij dus alleen de 1 km” Dan moet ie juist komen want dan zou ie wel eens op het podium kunnen rijden…

• HarrieH

Splinter Schreef:

——————————————————-

> Gisteren voor het eerst eens in Apeldoorn bij de

> populaires wezen kijken. Erg leuk sprintprogramma,

> jammer dat er niet al te veel deelnemers waren.

Jammer dat de toeschouwers zich zo gedeisd hielden, Splinter! ;-)

• Splinter

@Adrie van Dam: Ik kan je redenatie volgen, maar begrijp ook als je uit de achterhoek komt het heel vervelend is om voor 1 minuutje fietsen een dag naar Alkmaar te komen. Ik zie net zelfs dat hun programma over 3 dagen is gespreid….. pfff

@ HarrieH: Niet goed geluisterd. Vond de finale “Kampfsprint” van oude (sluwe?) vos Floris Klunder toch wel indrukwekkend. Had die de jonkies maar mooi te pakken. Verder viel het sprinten van Michiel Bekker mij op. Hij is tweede geworden bij het NK Amateurs, maar heeft toch echt wel wat in zijn mars voor een sprinter met zulke dunne benen. Als die nou eens goed begeleid wordt……. (of was ik de enige talentscout op de tribune?)

• mezelf

Als je zonodig vind dat zo iemand begeleid moet worden dan doe je dat zelf toch.

Of ben je zo iemand die alleen passief toekijkt van de tribune en overal commentaar op heeft?

• Splinter

@ mezelf; ik ken mezelf, en weet dat ik geen trainer ben. Ik fietst zelf leuke rondjes, maar daar houdt het bij op. Je kracht ligt in het erkennen van je beperkingen. Ik weet dat ik beter ben in “organiserren” ( tja… daarom wordt je manager denk ik). en vandaar dat ik me erger aan het geklungel bij de organisatie van het NK op de baan. Nieuwelingen die moeten komen voor 1 (een) wedstrijd, Eliterenners die moeten komen voor iets meer dan 1 minuut fietsen……..

Wat ik niet snap….vorig jaar het NK in Apeldoorn bestond uit zowel sprint als duuronderdelen, er was ongelimiteerde jeugd (maar zoveel zijn dat er ook weer niet) Amateurs deden mee met de elite, kortom…… een veel groter programma.

Alle duuronderdelen zijn nu verdwenen, De amateurs hebben hun kampioenschap al gehad, de jeugdrenners nieuwelingen en junioren zijn op 4,5 handen te tellen, en nog duurt het 3 dagen……. prutswerk.