Selectiewedstrijden NK Jeugd

• Splinter

Ik begrijp dat de jeugd zich via wedstrijden per baan kan plaatsen voor het NK in Alkmaar.

In Apeldoorn zijn die wedstrijden op 8 november zie ik op hun site. Maar ik zie niets in de kalenders van Sloten en Alkmaar. Hoe is nu de plaatsing geregeld? Hoef je daar geen selectiewedstrijden te fietsen of geldt dat alleen voor de oostelijke en noordelijke jeugd?

• Joske

Nee, alle banen gaan (moeten?) selectiewedstrijden houden.

12 renners per baan zullen worden uitgekozen om deel te nemen.

Je mag aan elke selectiewedstrijd meedoen. Als je in een selectiewedstrijd niet slaagt, kun je het op een andere baan proberen.

Zover ik weet:

Sloten : één dag selectiewedstrijden (ik dacht 7 november)

Alkmaar: selectiewedstrijden verbonden aan de populaires

Apeldoorn: zie de website, alle onderdelen van het NK op één dag: 8 november.

Er zal nog een KNWUpublicatie komen of een mailing naar de jeugdrenners, althans zo is het wel door mij begrepen.

• Splinter

Dan moeten ze wel haast maken om dat bekend te maken…… Sloten staat niet op hun kalender, Alkmaar heeft op 3 november en 8 december wedstrijden. Lijkt me dat 8 december dan afvalt (is wel heel kort op het NK) maar 3 november is al over 3 weken…. mogen ze wel eens publiceren. In sloten zijn 7 november volgens de kalender "nationale wedstrijden talentontwikkeling voor nwl/jun/beloften. Staat niets bij over selectiewedstrijden. Wat een puinhoop weer. Zo kom je ook niet verder….. Jullie hebben het in Apeldoorn overigens wel goed voor elkaar dan. In elk geval mooi op tijd gemeld….. kunnen de andere twee nog een voorbeeld aan nemen. (te gek toch dat ervaren banen dit vergeten en de nieuwste baan het wel voor elkaar heeft)

• scheringa

In Alkmaar hebben ze andere dingen aan hun hoofd, bleek ook al met de trage berichtgeving en uitslagen. De Kosjes moeten nu hun bankzaakjes regelen.

• Joske

Vandaag hebben de renners dit thuis gekregen.

NK Baan jeugd en nieuwelingen (M/V)

Dit jaar wordt het NK baan voor jeugd en nieuwelingen (m/v) verreden op 28, 29 en 30 december in Alkmaar. In elke van de drie categorieën worden 24 baanwielrenners/baanwielrensters uitgenodigd om deel te nemen aan het evenement.

De selectie vindt plaats door deelname aan kwalificatiemomenten op de banen van Alkmaar, Amsterdam en Apeldoorn. Vanuit elke baan worden 8 baanwielrenners/baanwielrensters per categorie geselecteerd. Iedereen met een KNWU jeugd- of nieuwelingenlicentie kan aan alle drie de baantoernooien/wedstrijden meedoen om zich te kwalificeren. Hieronder staan verschillende data en overige informatie.

Alkmaar:

De nieuwelingen en jeugd kunnen zich in het Sportpaleis Alkmaar kwalificeren tijdens de populaires.

Er wordt over de voor de betreffende categorie georganiseerde populaires een totaal klassement opgemaakt. De beste 12 renners van iedere categorie worden voorgedragen aan de KNWU.

Data van de populaires:

Jeugd: 3 november en 8 december (aanvang 19.00 uur)

Nieuwelingen: 20 oktober, 3 november, 24 november en 8 december (aanvang 19.30 uur)

Meer informatie kun je vinden op de website van Sportpaleis Alkmaar: www.sportpaleis-alkmaar.nl

Amsterdam:

Tijdens het Nederlands kampioenschap 50 km op zaterdag 7 november is in het Velodrome in Amsterdam ook het kwalificatie moment voor nieuwelingen en jeugd categorie 6 en 7 georganiseerd.

De aanvang is 10.00 uur.

Inschrijven kan via Henk van Veen: henkvanveen.2000@planet.nl

Apeldoorn:

De selectiewedstrijden in Apeldoorn bestaan uit de onderdelen van het omnium van het Nederlands kampioenschap.

Alle onderdeeluitslagen worden, net als de totaaluitslag van het Omnium, doorgegeven

aan de KNWU.

Data selectiewedstrijden:

Zondag 8 november: 10.00 - 13.00 uur

Zaterdag 14 november: 10.00 - 13.00 uur

Meer informatie vond je op de site van De Adelaar: NK selectiemoment

Redactie KNWU.nl

Wattbaan 31-49, 3439 ML Nieuwegein

Tel.: 030-7513300 - E-mail: redactie@knwu.nl

• Herogewier

Voor welke cat. is het NK ik meende toch op de baan pas vanaf cat. 5 ??? Maar zae sturen alle jeugd die mail over de selectiewedstrijden.

• Joske

He, Veluwenaar, gaan we klagen?

Beter één ingelichte renner dan 10 vergeten renners.

• Herogewier

Ha ha ja das waar ja :) Maar het is dus cat 6 en 7 geloof ik het NK. Ze zou hier best wel mee willen doen hoor :)

• Coach

Mag ik toch even kritisch zijn?

Waarom eigenlijk kwalificatiewedstrijden. Tot nu toe was er altijd een open inschrijving en gaf dat problemen, neen toch?

En waarom zo ver voor het NK. Als je de jongens en meisjes na het wegseizoen een paar weken rust wilt geven is er nomaal gesproken tijd genoeg om weer klaar te zijn voor het NK na de kerst, maar nu moeten ze gewoon door om zich te kwalificeren. Dan kan je pas na het NK rust nemen. Is wel een hele ruk.

De eerste wedstrijd in Alkmaar valt alweer samen met de mini 3-daagse in Amsterdam waareen aantal goede nieuwelingen rijden. Wordt dan lastig om een goed klassement te rijden in Alkmaar.

Kortom, waarom die ingewikkelde rompslomp?

• Joske

Vraag het de KNWU, zij zijn de beleidsmakers

De banen zijn alleen uitvoerders. Het is toch duidelijk dat de banen geen beleismakers zijn als het gaat om dit soort KNWU beslissingen.

De vraag hoort dus hier niet thuis.