Waar zijn ze dan op de baan?
Apeldoorn organiseert een Landelijk Jeugdbaantoernooi op 9 januari.
Ben zeer benieuwd wie van die 3100 renners in schrijven.
dat is nou de uitdaging waar we voor staan. Waarom zijn ze wel op de weg en niet op de baan.
1. Kosten
2. Afstand (de weg ligt naast het huis, de baan soms een paar 100 km verder)
3. Onbekendheid en dus angst.
Aan de verenigingen met een baan in de buurt een schone taak om daar wat aan te doen.
ad 1. Ik ben een voorstander van lage kosten. Apeldoorn heeft heel aantrekkelijke jeugdtarieven (hulde) dat is in A'dam en Alkmaar minder.
ad 2. Daar kun je nu eenmaal weinig aan doen. Hopen dat men gaat carpoolen of met de trein komt (Apeldoorn ligt vlak bij 3 stations Osseveld, De Maten en Apeldoorn) Alkmaar ligt ook niet gek ver van het station, en Sloten is wat problematisch qua verbindingen.
ad 3. Toch meer jeugd proberen te interesseren. Gebeurd wel oa. door clinics maar dan hef je probleem 2 nog niet op. Het is met name voor ouders belastend om “helemaal” naar de baan te gaan. Ik zag dat op de website van de zesdaagse van apeldoorn er jeugdwedstrijden komen (tenminste….. zo lijkt het). Dit in navolging van de nieuwelingenwedstrijden in Amsterdam? Zou een goede stunt zijn. En dan jeugdrijders in bezit van KNWU licentie gratis toegang tot de zesdaagse geven (Rotterdam en Apeldoorn kunnen dit nog realiseren). Dat zijn toch de evenementen om de pracht van de zesdaagse te laten zien. Vooral Apeldoorn valt gunstig in de kerstvakantie…. kunnen de kids ook eens een avond meemaken…..
Tja…. misschien maar gewoon hersenspinsels…… maar je weet het nooit.
btw Joske….. ik had het meer over jeugdbeleid in het algemeen, dus voor het complete wielrennen in alle facetten. (en niet alleen de baan).
Maar inderdaad….. Leuke wedstrijddag in Apeldoorn….. ik ben ook benieuwd…..
Nou Joske,
Waar de renners blijven is duidelijk als je de vragen van Eppo weet te beantwoorden.
Verder kan ik je nog wel wat redenen geven betreffende de lage opkomst bij wedstrijden in Apeldoorn.
Inschrijfgeld bij Jeugd en Nieuwelingen wedstrijden wat men vorig seizoen moest betalen, zonder maar
een cent prijzengeld uit te keren. Volgens mij mag inschrijfgeld bij jeugd niet eens.
Begeleiders die entreegeld moeten betalen, en niet op het middenterrein mogen (ook bij jeugd niet).
Wedstrijdjes voor jeugd en nieuwelingen die 3 a 4 uur in beslag nemen op een doordeweekse avond
en waar men met geluk in zijn totaliteit 35 rondjes heeft gefietst. (als je bedenkt dat je om 6 uur aanwezig wil zijn, en pas rond 10.30 uur thuis bent).
Wil je nog meer horen?
Dat toeschouwers moeten betalen voor populaires vind ik ridicuul, als de enorme tribunes nagenoeg leeg zijn. Bovendien schiet het met 5 of 10 betalende toeschouwers qua inkomsten ook niet op.
Ouders hebben op het middenterrein niets verloren, net zomin als op een voetbalveld.
Dat (jeugd)renners betalen voor deelname en dat er geen prijzengeld wordt uitgekeerd is in mijn ogen vrij normaal.
Afgezien van een enkele seizoenkaarthouder is het voor een renner goedkoper dan een reguliere trainingsavond.
Dat trainingsgeld wordt dan wel weer grif betaald.
De schoorsteen moet uiteraard wel roken, hoewel ik ook liever gratis (of met geld toe) wil rijden.
Verder moet je straks rond 5 en 31 december maar weer eens zien hoe slecht het econimisch in Nederland gaat…
Het is wel normaal dat je moet betalen voor de trainingen. Gebeurd op alle banen. En in Apeldoorn word ook nog eens goeie training gegeven. Dat is echt een pluspunt.
Maar inschrijfgeld vragen en entree heffen voor toeschouwers die eigenlijk gewoon begeleiders zijn,
is echt niet normaal.
12 oktober waren er in Apeldoorn 29 renners bij de populaire, afgelopen dinsdag in Alkmaar 46.
De baan in Apeldoorn licht heel centraal en er trainen heel veel renners die best wel aan wedstrijden mee willen doen.
Apeldoorn hou op maandagavond op met entree heffen en inschrijfgeld vragen dan komen er heus wel meer renners.
Dames en heren, Wij nodigen u uit voor een persoonlijk gesprek, zodat wij elkander zullen verstaan en mag u met oplossingen en ideeën komen omtrent de mogelijkheden en onmogelijkheden waar wij mee te maken hebben.
Graag nodigen wij u uit voor dinsdagavond 3 nov. 20.00 uur in het Omnisport.
Wij zijn benieuwd naar wat u allen aan strcuturele oplossingen te bieden heeft.
Neen, maar we willen wel eens praten met mensen die goede ideeën hebben, of minder goede en met hen van gedachten wisselen waarom het gaat zoals het gaat op de baan in Apeldoorn.
Niemand is te oud om te leren, hetgeen overigens voor alle partijen geldt.
Met het Nk Alkmaar hebben wij verder geen bemoeienis.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?