Stayeren op Apeldoorn

• dotti

Ik denk dat Willem Fack ook een BSA heeft. Zijn ze nu verkocht of niet? En zijn die 5 van Martin Hartman ook al terecht?

• Joske

Ja Willem heeft er 2, dacht ik, thuis staan.

Die van Hartman staan nog in Afrika.

• Stayer

Nog eentje dan :

Hier Noppie Koch op één van die 650cc BSA stayer motoren

• fan

Zou mooi zijn als het ooit zou lukken om iets voor het stayeren op te bouwen ook in Apeldoorn in Alkmaar gaat het de goede kant op!

• Renmoor

fan Schreef:

——————————————————-

> Zou mooi zijn als het ooit zou lukken om iets voor

> het stayeren op te bouwen ook in Apeldoorn in

> Alkmaar gaat het de goede kant op!

De hele baansport vooral het Zesdaagsen werk mag een ferme steun en aandacht

We zien dat er weer een paar van zijn verdwenen

Hasselt heeft het niet gehaald en nu gaat Maastricht weer een poging doen

Ik ben bang dat - ook dit mocht het al lukken in 2010 - een eenmalig gebeuren zijn

Er zit veel te weinig sponsor netwerk in die organisatie

Jammer voor Fred maar hij lijkt mij niet de juiste man voor dit evenement

• urbanus

Ik weet zeker dat de stayers en gangmakers van Alkmaar graag in een zesdaagse zouden willen rijden en er niet of nauwelijks voor betaald hoeven te worden, het zijn nl. liefhebbers. Voorheen gingen de motoren uit Alkmaar ook mee naar bv Nijmegen, dus waarom niet mee naar Apeldoorn?

• Stayer

urbanus Schreef:

——————————————————-

> Ik weet zeker dat de stayers en gangmakers van Alkmaar graag in een zesdaagse zouden willen rijden en er niet of nauwelijks voor betaald hoeven te worden, het zijn nl. liefhebbers.

> Voorheen gingen de motoren uit Alkmaar ook mee naar bv Nijmegen, dus waarom niet mee naar Apeldoorn ?

Denk eigenlijk niet dat men er het stayeren er ook echt een dienst met bewijst als men alle stayer gangmakers (een 7 a 8-tal) en alle A en B stayers van Alkmaar (een 10 a 12-tal renners) gewoon even transporteert van Alkmaar naar Apeldoorn om er hun wedstrijd te rijden en hun ding te doen.

Want dan blijft uiteindelijk de basis en de doorstroming van nieuw bloed (en wat deze sport toch ECHT nodig heeft) even smal en beperkt tot een heel klein wereldje.

Wil daarmee niet zeggen dat er geen renners of gangmakers van Alkmaar in Apeldoorn zouden komen mogen rijden, maar denk dat men in Apeldoorn juist nieuwe impulsen kan geven met het recruteren van nieuwe renners en gangmakers uit andere landsdelen en waardoor er een veel bredere basis is voor deze sport.

En hoe meer renners en deelnemers er bv. zijn aan een nationaal kampioenschap, en hoe veel meer waarde zo'n behaalde tittel dan ook geeft.

Denk dat in die tijd de motoren van Alkmaar nooit mee zijn geweest van Alkmaar naar Nijmegen, omdat in die tijd die BSA stayersmotoren ook niet vast gestationeerd waren in Alkmaar en omdat de laatste wedstrijden of trainingen in Nijmegen waren in 1984 of 1985.

• fan

en omdat de laatste wedstrijden of trainingen in Nijmegen waren in 1984 of 1985.

Dat is dus niet waar. Er werd tot in de jaren 90 gestayerd op Nijmegen.

• urbanus

Ik heb in 1997 nog een paar keer een motor in mn busje vanuit Alkmaar naar Nijmegen vervoerd, ook voor het NK. Was een leuke tijd!

De ´´Alkmaarse`` stayers en ganmakers zouden juist een goede stimulance zijn om het stayeren in Apeldoorn op gang te brengen!

Plus dat het gewoon leuk is voor publiek en deelnemers.

• Joske

Zal best zijn dat de gangmakers uit Alkmaar op Apeldoorn willen rijden met de Zesdaagse.

Of dat voor zo weinig geld zou gaan als gesuggeerd wordt, betwijfel ik wel.

Op het moment dat we stayerswedstrijden wilden organiseren, werd een bedrag genoemd, waar je toch echt niet meteen als organisator ja tegen kunt zeggen (geen Zesdaagsewedstrijden, maar “losse” wedstrijden op 1 dag)

Dat is ook de reden geweest om zelf achter motoren aan te gaan en deed zich plotseling de kans voor de LSM's aan te schaffen, tegen heel acceptabele voorwaarden.

Met dank aan Harrie Mater en Jan Jonker, die zich bereid hebben verklaard het stayeren op deze wijze in Apeldoorn te ondersteunen.

Het zal even tijd kosten om alles weer in orde te maken qua materiaal. Het moet allemaal worden schoongemaakt, en nagekeken en dan ben ik benieuwd welke stayerfanaten zich komen melden voor de wedstrijden.

Ze zijn in ieder geval welkom, desnoods rijden we elke week stayerswedstrijden, als het financieel uitkan.