WK in Minsk

• DeRosa

Zit zelf op het moment in India (niet voor de lol) en kan helemaal niets ontvangen over het WK behalve de bejubelde Tissot Timing site.

• Stayerslijn

wees niet bevreest, je hebt niks gemist………

nou ja…. ik vond eigenlijk het optreden van Haak niet echt verkeerd. Voor zo'n jonge vent, goed gedaan.

• Frans Rutten

Haak heeft het zondermeer goed gedaan. Blijft echter staan, dat hij sinds april 2012 (WK Melbourne) niet echt is opgeschoten, alhoewel dit uiteraard nog helemaal niks zegt of wil zeggen. Met twee afwezigen wisselt hij zijn achtste plaats in voor een zevende stek in een 13/1000ste seconde slechtere tijd..De achterstand op Pervis is nu echter wel erg groot. Teun Mulder zit nu overduidelijk in de dalende lijn sinds zijn fantastische 1km succes in 2010. Hij kan de moordende tweede helft van een km race niet meer voldoende aan.

Deze km was echter wel pure promotie voor een olympische status.

• Stayerslijn

En meteen een “twitter ruzie”

eerst een berichtje van de KNWU: (wedstrijd was nog niet afgelopen)

KNWU ‏@knwu

Teun Mulder stelt teleur en rijdt in 1.01'998 naar een vierde plek #wkminsk

En dan de reactie van Teun Mulder

Teun Mulder ‏@Teun_Mulder

@knwu sorry dat ik jullie heb teleurgesteld… Jammer dat ik de afgelopen jaren ook vaak door jullie ben teleurgesteld!

Die heeft dus vanavond zijn laatste wedstrijd voor Nederland gereden. We kunnen afscheid nemen van de vaandeldrager van het nederlandse baanwielrennen.

• Frans Rutten

Ik kan niks terugvinden. Het is natuurlijk maar goed ook, dat niet alle tweets voor eeuwig zichtbaar blijven.

De KNWU twitteraar is natuurlijk iemand, die niet kan tellen. :) De doorgaans sterksten komen altijd het laatst op dit spectaculaire nummer.

Teun Mulder had absoluut geen eindschot (goed zichtbaar in de video) en ditmaal was de schade enorm. In de laatste anderhalve ronde van 2 naar 6. In Apeldoorn kon hij de schade nog beperken tot één plaats. Van 1 naar 2.

Teun wordt natuurlijk al 32 en hij heeft al bijna de helft van zijn leven als topsporter achter de rug.

• Frans Rutten

20-02-2013 WK baan Minsk: Impressie dag 1 (van de KNWU website)

Amy Pieters kon helaas niet haar eigen verwachtingen waarmaken door haar PB te verbeteren en zodoende een plek bij de top 8 achtervolgesters te vergaren. De openingskilometer was volgens verwachting maar daarna liep het schema al snel op en kon ze de geplande ronden niet handhaven. Zwaar teleurgesteld kon ze ook niet direct een verklaring geven over het ondermaats presteren. “Ik ben geen trap in de wedstrijd geweest.” Uiteindelijk werd ze 14e. Teun Mulder en Hugo Haak werden respectievelijk 6 en 7 op de kilometer. Hugo haak verbeterde zijn PR maar dit was niet genoeg voor een top 3 klassering maar kan ondanks een plek 7 tevreden zijn. Teun Mulder wilde graag hier weer vlammen op de kilometer en het leek er lang op dat hij dit ook zou doen. Helaas was na ¾ race de pijp leeg en verloor hij kostbare tijd om op het podium plaats te nemen. Hugo analyseerde zijn race als “Ik ben nog nooit zo kapot geweest” terwijl hij met zijn vuilnis zak kotsend op de rond lag. Kort erna nam Teun ook plaats op de grond en kon Teun het zakje van Hugo overnemen.

How low can you go; do the limbo!, waren toch de legendarische woorden can Chubby Checker. B)

• DeRosa

Dat enkele namens de KNWU zo reageren was te verwachten, doorgaans op dit soort forums ook van zulke reacties.

Dat het niet ging voor Teun Mulder dit keer en in deze race neemt niet weg dat het een fantastische sportman is met een geweldige staat van dienst. Het is idd de vraag of het Nederlandse baanwielrennen z'n renner wel verdient ! Gelukkig zijn er ontzettend veel baan liefhebbers en volgers die z'n atleet wel weten te waarderen en vooral als het niet lukt!

Teun Mulder…..super snelle opening……dapper gereden en gestreden, als geen ander weet jij wat opstaan en weer verdergaan is!

Succes !!

• Erikjan

De reactie van de KNWU is veelzeggend over de betrokkenheid van de mensen daar. Was het ook niet zo in Londen dat de ploegenachtervolgers te oud waren en ze dit in de media moesten vernemen? Peter Pieters werd weggestuurd om zn communicatieve vaardigheden…Slipens stapt zelf op en er kan er dus nog minimaal een weggestuurd worden. Als we eens bekijken wat de talenten die op Papendal moesten komen wonen en opgeleid werden opgeleverd hebben dan kunnen we muv de sprinters zeggen nul komma nul. Een leuk speeltje van Zeijerveldt (#doenwatjemoetdoen) en nerd Bastiaanse. Deze mannen eruit en echt met een schone lei beginnen.

• Stayerslijn

De tweet van de KNWU is idd verdwenen. Die van Mulder staat nog. Inderdaad zeer domme reactie van degene die het KNWU account beheerd. Nu al vergeten dat Teun wereldkampioen op de Keirin is geweest, en ook 2 x de 1K winnend afsloot op een WK. Interessant om te zien welke schade deze tweet heeft aangericht. Hij is namelijk o.a. geretweet door Kenny de Ketele, Jens Mouris, Jetse Bol, Youri Havik, maar ook door Steve McEwen. En er zullen er nog veel meer zijn, maar die kan ik helaas niet (meer) zien. Het bereik van zo'n opmerking en de reactie van de sporter is dan ongekend groot. De reactie van Mulder is 90 keer geretweet. Mulder heeft zelf bijna 2000 volgers, en zeg dat deze retweeters gemiddeld 200 volgers hebben, dan heb je het zo over 18.000 mensen die dit lezen. Maar een paar van deze mannen hebben veeel meer volgers (Bol, Ketele, Mouris). Ik schat dus dat zo maar 30.000 mensen de reactie van Mulder hebben gelezen. Zullen ze blij mee zijn bij de KNWU.

Op deze manier is de KNWU zeer goed bezig om de baansport een nieuwe plek te geven. Maar wel een plek die het niet verdiend en waar het zeker niet thuishoort.

Dan is het inderdaad fnuikend om te weten dat mensen vertrokken zijn om hun “communicatieve vaardigheden”. De kwalifiacties van Peter Zijerveld (wel zijn naam goed schrijven Erikjan), en JabikJan Bastiaans (ook deze naam schrijf je niet goed, ik vraag me dus af wat je werkelijke betrokkenheid is als je de namen van de betrokken niet eens goed weet. Ook Slippens schrijf je verkeerd) toedicht kan ik niet onderschrijven. Binnen de mogelijkheden die ze hebben leveren ze prima werk. En als je bijvoorbeeld kijkt naar de ontwikkeling van de jonge renners (zie o.a. de prestaties tijdens de junioreninterland onlangs in Omnisport) dan leveren ze tochwel prestaties. Natuurlijk, je bent ook afhankelijk van het aangeboden materiaal. Maar dat geldt voor alle coaches. Kijk maar naar ander coaches (in andere sporten, soms “himmelhoch jauchzend” soms “zum Tode betrübt”, supercoach bij de ene club, looser bij de andere).

• soigneur

Jammer van de minder goede tijden van Haak en Mulder.

Teun heeft te weinig ( kunnen ) getraind. Het verval begint nu erg groot te worden.

Hij heeft een goeie staat van dienst dat staat boven alles.

De knwu zijn een stelletje domoren.De begeleiding op Papendaal zit er puur voor zich zelf.

Het wordt nu echt tijd om het roer om te gooien en eens schoon schip te maken.

Op Papendaal en het bondsbureau.

Peter Pieters was achteraf toch veel beter als Slippens en Wolf.