idd
Ik ken Joske (Hans VB) niet persoonlijk maar dat deze mens enthousiast en gepassioneerd is voor het wielrennen en voor de baansport en perfect de kar kan trekken (in dit geval in Apeldoorn) zie je al zo op dit Forum (geven van allerlei nuttige informatie, uitslagen edm)
Er zou zo nog een 2de en 3de vertegenwoordiger moeten opstaan (of moeten worden gevonden) welke hetzelfde wil of kan doen voor de wielerbanen in Alkmaar en Amsterdam.
Ik denk dat het lastig gaat worden om dergelijke mensen te vinden bij Amsterdam of Alkmaar. Als ze een beetje (baan)wielerhart hadden gehad, dan hadden ze ook wel begrepen dat het “not done” is om een toernooi een week voor datum te cancelen, en dan met een absurd alternatief komen.
Maar ik ben bang dat de teneur nu alleen maar zal zijn dat Apeldoorn het NK dernie van Alkmaar heeft “afgepakt”, en dat je dus kunt zien dat ze daar in het oosten niet te vertrouwen zijn. Zonder aan de oorzaak (het opzichtig falen van de organisatie in Alkmaar) nog een woord vuil te maken.
En zoals altijd worden dan de renners weer de dupe. Het zal me niets verwonderen dat er straks op dezelfde datum wedstrijden op beide banen georganiseerd gaan worden alleen om elkaar dwars te zitten. Dat hebben we dit jaar al eerder gezien bij de organisatie van jeugdwedstrijden (LJT Baan Sprint in Apeldoorn en op dezelfde datum een NK Kwalificatiewedstrijd in Alkmaar). Ik ben bang dat dat nog meer gaat worden. Een ongezonde ontwikkeling in het vooruitzicht.
Ik hoop dat de KNWU het komende baanseizoen iedereen op 1 lijn kan houden. Want met alle ontwikkelingen in Apeldoorn (Jeugdtoernooien, Nationale Baandagen, Jeugddriedaagse, Superpopulaires, Topwedstrijden, Interlands Nk's en WK, komst van de LSM motoren van A'dam naar Apeldoorn, etc) komen de andere banen er toch heel bekaaid met hun programma vanaf. Je kunt van Apeldoorn vinden wat je wilt, maar er wordt ontzettend veel georganiseerd en in beweging gezet.
Wie zou voor Alkmaar dat moeten doen? Ik denk dat we dan snel weer bij de fam. Kos terecht komen….. En Amsterdam????
Met enige nadruk wil ik wel stellen het dat even geduurd heeft voordat we het naar Apeldoorn hebben gehaald.
Vooroverleg met Alkmaar door de KNWU was door ons gevraagd en is ook gedaan.
Dat kost gewoon even tijd. Wij willen niets afpakken, maar vinden het buitengewoon jammer dat het toernooi niet zou doorgaan.
Persoonlijk houd ik niet van afgelastingen: altijd rijden, ook al zijn er twee renners, want afgelastingen brengen je in een steeds groter wordende spiraal naar beneden en gelast je steeds sneller af, maar ook renners die aanvankelijk nog wel kwamen, gaan wegblijven.
Wij hebben geen invloed op het beleid van andere banen, maar doen de dingen die we doen, omdat we er plezier in hebben.
Het is gewoon genieten geblazen als je avond aan avond zoveel mensen plezier ziet beleven aan de baansport. Dat is ook het enige argument voor mij dat echt telt.
Of het nu jeugd is of professionals, dat maakt mij persoonlijk niet veel uit, als ze er maar lol in hebben en er voor willen gaan.
We hebben met de baan in Apeldoorn een instrument in handen gekregen dat we ook ten volle wille benutten.
Het is reeds eerder gezegd: alleen planmatig en met een visie op datgene wat je als organisatie wilt bereiken kun je dan instrument als middel ontplooien.
Dat heeft zeker niet alleen met hardfietsen te maken. Dat heeft te maken met respect en waardering voor de renner en de sport die hij/zij doet.
Daarin past het afgelasten van wedstrijden niet, hoewel dat soms niet anders kan.
Door omstandigheden gedwongen sluit ik niet uit, dat wij ook wel eens tot zo'n besluit moeten komen, maar dan zit het ook helemaal onderin de waterput.
Wij willen geen “strijd” aangaan met Alkmaar of Amsterdam.
Misschien dat een andere kijk en een frisse wind net op tijd komt.
Dat vindt niet altijd iedereen even aardig, maar als je vindt dat je bepaalde dingen wel moet doen om de zaak in Apeldoorn weer in beweging te krijgen, dan moet je die niet omwille van anderen of hun opvatting, achterwege laten.
We hebben bij de bouw en de aanloop naar Omnisport veel geluiden gehoord en opgevangen van allerlei mensen die zich al dan niet bezighielden met de baansport, zowel renners als bestuurders.
Als we die geluiden hadden gelooft, wel dan was er heel heel weinig gebeurd, want vrijwel niemand gaf het ook maar enige kans van slagen.
Dat het tegendeel nu zichtbaar is: het loopt allemaal vrij redelijuk, daar zijn we alleen maar blij mee.
Dat de programma's beter afgestemd kunnen worden is een feit.
Ik heb nooit de indruk gehad dat andere banen dat niet wilden, maar door complexe zaken die je niet altijd in de hand hebt, wil het wel eens misgaan.
Ik beschouw dat als een incident, jammer, maar meer ook niet.
Ik kan me niets structureels daarbij voorstellen, want dan zijn we bezig zand in een organisatie te zijn, waar olie gewenst is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?