NK Dernie verplaatst.

• Stayerslijn

NK Derny vindt niet plaats in 2010 verplaatst naar 2011

Ons bereikte het volgende nieuws van dhr. Uwe Smit spreekbuis van het organisatie comité baan in Alkmaar.

Dames en heren,

In overleg met de KNWU en de manager van het Sportpaleis is om organisatorische redenen besloten om het NK derny's te verplaatsen naar zaterdag 5 februari 2011.

De reeds ingeschreven deelnemers zijn inmiddels door de KNWU per e-mail op de hoogte gebracht van dit uitstel naar eerdergenoemde datum. Zodra het programma van 5 februari 2011 bekend is brengen wij u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

namens de baancommissie Sportpaleis Alkmaar

Uwe Smit

Als je graag wilt dat een sport serieus genomen wordt door zowel renners als publiek dan zijn dit soort berichten natuurlijk “killing”. Een week voordat het NK plaats vind dit verplaatsen. Overigens is het NK voor Jeugd en Nieuwlingen ook al verplaatst. Voor hen betekent dat overigens dat er in 2010 geen Nederlands Kampioen is. (En in 2011 2 Nederlands kampioenen?). Vreemd overigens dat eerst het NK jeugd bij het “grote” NK is weggehaald, daarna in februari gehouden zou worden, vervolgens verplaatst is (als bijnummer bij het NK Omnium) naar maart en er nu in WM een oproep verschijnt voor jeugdrenners om zich aan te melden om de eventuele gaten in het programma tijdens het NK op te vullen…… Hoe serieus neemt de KNWU en de banen nu het baanwielrennen?

• Adrie van Dam

Beste Stayersline, Natuurlijk jammer dat het NK derny verzet is. Maar men zal het wel zeer overwogen hebben om deze beslissing te nemen. Vwb de Nk jeugd; je schrijft “Voor hen betekent dat overigens dat er in 2010 geen Nederlands Kampioen is.” Dat is wel waar want je bent kampioen in het baanseizoen 2010/2011. Een jaar of 6 geleden meegemaakt dat er in feb een Nk georganiseerd werd en in okt weer. Uniformiteit is idd ver te zoeken. Vorig jaar okt een NK nu weer in dec… De KNWU neemt volgens mij ook het baanwielrennen serieus naar de mogelijkheden die er zijn (geld) en dat is enkele jaren geleden mede door dhr Middag een neerwaartse spiraal ingezet. Peter Pieters mag blij zijn dat ie weg is. Dhr Slippens is te benijden want hij wordt altijd vergeleken met de successen van Pieters die het geluk had dat ie enkele grote talenten had waar ie zelf niets aan hoefde te doen.

• Joske

Nou neem maar aan, dat Apeldoorn het baanwielrennen heel serieus neemt.

Dat er gevraagd is om tijden het NK met de jeugd e.a. te rijden is tweeledig:

dinsdag een jeugdaccent zetten tijdens de pauzes, voor het publiek en donderdag wedstrijden met profs/elite te rijden die niet aan het NK deelnemen.

Dan de mogelijkheid om de gatenb die programmatisch kunnen vallen:

Er is een tijdschema, waaraan de organisatie zich zoveel mogelijk wil houden.

Reden: renners rekenen op die starttijden bij hun voorbereiding. Versnellingen in het programma kunnen optreden door het niet hoeven rijden van kwalificaties als het deelnemers aantal daartoe aanleiding geeft.

Om het publiek dan toch wat te bieden is de mogelijkheid om het jeugdwielrennen te promoten niet zo gek.

Of dat allemaal echt kan doorgan is nog een vraag, maar geeft wel degelijk aan dat men het serieus neemt.

• piet

Weken lang worden we al bestookt met verhalen en kritiek vanuit alkmaar en omgeving

dat het zogenaamd een papgeneratie wielrenners is geen ruggegraad en meer van dat soort onzin

Wat is er dodelijker voor een wielrenner die heel serieus voor zijn sport leeft om zo een NK te verzetten

oke een weekje dat valt nog wel te overzien maar twee maanden later niet normaal

In deze tijd van seizoensplanning absurd

Voordat “”alkmaar“” de volgende keer weer begint over de ongemotiveerde jeugd zou

ik de hand maar eens in eigen boezem steken

• Stayerslijn

Jammer is natuurlijk dat we niet weten wat de “organisatorische redenen” zijn. Zo moeilijk lijkt het me toch ook niet om een NK dernies te organiseren. Wat het je daarvoor nu precies “organisatorisch” nodig? Tijd, jury, permanence, gangmakers, renners, en vasthouders. Hierop zal het toch niet vastlopen denk ik, immers:

Tijd: De hal was gereserveerd, de uren waren beschikbaar

Jury: Die zal toch wel geregeld zijn bij een NK?

Permanence: Een tweetal mensen die inschrijving controleert en rugnummers uitdeelt

Gangmakers: die zijn er genoeg in Nederland, zowel in Alkmaar als Sloten als Apeldoorn, lijkt me sterk dat die niet beschikbaar waren

Renners: Die zijn er natuurlijk altijd….. (nou ja, bijna altijd)

Vasthouders: Elke renner heeft wel een begeleider bij zich, die kan ook vasthouden als het moet.

En verder is er denk ik “organisatorisch” niet zo heel veel te regelen….. Een vreemde situatie.

• Renner

Ik weet dat er bij de KNWU nog al wat irritatie bestaat

daar sprak men over een tekortkoming in de planning van Alkmaar

Allemaal heel onbegrijpelijk.

Hoe moet ik nu mijn seizoen plannen

Zie wel of ik meedoe.

• Andere Peter

De heer van Dam zegt; Peter Pieters mag blij zijn dat hij weg is. Nou ik en met mij veel anderen zie het anders. Door alleen maar met die genoemde toppers en zijn eigen zoon en dochter te werken is de malaise juist ook door Pieters ingezet. Om ook aan de talenten achter die toppers te werken had Pieters geen zin in, nee alleen een Olympische titel telde voor hem. Wat er later moest komen had hij toen geen boodschap aan en juist daarom maakte de KNWU de juiste beslissing. En daar zit nu het probleem dat de anderen weer van voor af aan moeten beginnen, met dank aan Pieters

• Stayerslijn

Jammer eigenlijk dat een andere baan niet snel is ingesprongen (of zijn die niet gevraagd?) Ik kan me voorstellen dat dit in Apeldoorn zo had kunnen worden overgenomen op een vrijdagavond. (hoewel ze daar dan de beginners trainen.)

• joske

Wij vinden het buitengewoon jammer dat Alkmaar dit heeft moeten? beslissen.

Het is voor veel renners een teleurstelling, niet in de laatste plaats omdat er veel kosten gemaakt zijn door renners: huren van dernies en gangmakers, afhuren van de baan?

Het is echter niet aan ons om de beslissing te nemen het naar Apeldoorn te verplaatsen, dat moet de KNWU doen, al dan niet in overleg met Alkmaar.

In Apeldoorn zijn we altijd bereid te kijken of het kan, maar, nogmaals, wij zijn niet degenen die daarover beslissen of beslissingen willen forceren.

• Stayerslijn

Ik denk dat de meeste renners zijn toegeleefd (een aantal zal specifiek getraind hebben) naar 10 december. Is het niet mogelijk dan bijvoorbeeld volgende week in Apeldoorn iets op te zetten? Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn? (zie eerdere post van mij). Ik denk dat je niet bijna 2 maanden kunt uitstellen. Een aantal renners is dan al weer op de weg bezig, zullen wellicht hun tenten al in een warm buitenland hebben opgeslagen, en dan komt dit NK als mosterd na de maaltijd. Zal het ontzettend gedevalueerd zijn, en loop je de kans een aantal renners definitief kwijt te raken….. KOM OP KNWU>>>>>> ACTIE (In het belang van de renners….. het belang van de baan is nu ondergeschikt)