Morgen Apeldoorns kampioenschap wegsprint

• volgert

ik zei het toch, gaat alleen om de poen. leuke publiciteit maar wat doet het er toe???

• Sprinter

Jammer dat “volgert” (waarschijnlijk afkomstig uit het Rotterdamse) zich zo etaleert. “Om de poen” fietsen alle professionals. Lijkt me dus een prima reden (volgens jou) om daar maar niet meer naar te kijken. Leuk zo'n Tour de France. Publiciteit, maar wat doet het er toe?

Niets doet ertoe natuurlijk. Het is een spelletje. Sport is een spelletje. Leuk dat de profs van Twente gewonnen hebben van de profs van PSV, maar ja, het gaat om de poen….. dus wat doet het ertoe?

Als je bijdragen aan dit (kleine) forum niet boven het niveau uitkomen dat je nu laat zien de afgelopen dagen, en het toch nergens om gaat…… hoepel dan op.

• DeRosa

volgert is geen fan van het baanrennen en het wielrennen in het algemeen, is alleen op dit forum om te stoken en te klieren.

Nog geen fatsoenlijk bericht gelezen van deze.

Het sprint nummer op de weg is een leuk initiatief en zeker als het publiek trekt, jammer van het weer.

Toch moeten aan dit soort evenamenten niet te veel waarden worden gehecht, Kanis, Hijgenaar en Schmidt staan op de vooravond van het begin van het seizoen. Dinsdag reizen ze af naar Polen voor het EK wat belangrijk is voor de qualificatie voor de spelen in 2012.

Om dan een kou op te lopen in de sraten van Apeldoorn is niet zo handig, denk dat het meredeel goodwill is geweest…….maar 1000 euro is toch ook wel lekker.

• Joske

Wat is teveel waarde hechten aan?

Het gaat ook om promotie van het wielrennen en het baanwielrennen.

Omnisport stond op een steenworp afstand van deze sprintwedstrijden.

Natuurlijk het gaat niet om een belangrijke wedstrijd, maar dat zijn de profcriteriums ook niet.

Wel van waarde voor de promotie van het fietsen en zeker bij het baanwielrennen kunnen we nog wel mensen als toeschouwer gebruiken.

Er zijn 500 flyers uitgedeeld over het baanwielrennen in Omnisport.

Als dan Van Hummel, die vaker op de baan is te zien dan menigeen denkt, Tjallingii en de dames Kanis en Hijgenaar zich laten zien, dan is dat een goede zaak.

Waardevolle wedstrijden zijn wedstrijden waar het publiek ook van kan genieten, zonder dat het fietstechnisch van waarde is. (NK EK WK)

Want reken er maar op dat toen drie 6 jarigen, piepklein en net passend op hun fietsje, de tunnel doorjoegen en naar boven moesten stampen, dat zoiets werkt:

De vertedering gonst door het publiek.

Dus toch waardevol……

• Herogewier

Helemaal gelijk, dit is het totaal plaatje waar aan gewerkt wordt en dat het een plaatje van de lange adem is weten we, maar alles is weer meegenomen. Zag ook al grote ad's in de krant over het komende nk voor amateurs, waar de mensen met bon rgatis naar toe mochten.

• DeRosa

Voor dit soort doeleinde zijn deze wedstrijden van onschatbare waardes en daar doelde ik ook niet op, het ging mij wat ik gelezen heb in een post over hoe de prestaties vergeleken zouden kunnen worden met het ietwat berg af en op en het tijdverlies met hand tijdwaarneming. Hoe de tijden vergeleken werden met andere rijders, dat bedoelde ik dat er niet teveel waarde in gezien moet worden.

Voor en als promotie van de baansport mogen van mij iedere week wel zo'n wedstrijden gehouden worden….laat ik daarin duidelijk zijn.

• DeRosa

Zijn er nog ergens beelden van te zien op internet of foto's

• Apeldoorn-zuid

lijkt mij erg sterk dat Schmidt deze wedstrijd heeft gegunt aan bekker…. Toen ik de tijdzetting tijden hoorde was bekker ook al de snelste!! Yondi werd 4e! Mannen als Van hummel en Tjalingi waren nog voor! Maar buiten dat om goede prestaties van iedereen en weer de sprint gepromoot!!

Niet gek denk ik zo?

Groeten Apeldoorn-zuid

• Pieter W

DeRosa Schreef:

——————————————————-

> Zijn er nog ergens beelden van te zien op internet

> of foto's

Ik heb wat kieken op BF-one.com gezien

• DeRosa

Bedankt !!