Valpartij Nk derny

  • Duizzie

    Hallo mensen,

    zoals jullie misschien weten was er vandaag een valpartij op het NK derny. het ging als volgt: Ik lag met Harry Borst als gangmaker op 2e plek. Met nog 10 ronden van de 75 te gaan lag ik goed op koers om 2e te worden (in de kleine finale) of zelfs te winnen. Hayy keek in de bocht voor de finish om en schoot van de baan de uitrijlaan op en kon maar ter nauwer nood de baancommisarissen ontwijken. Later verklaarde hij dat zijn stuur was los komen te zitten. Daarna schoot hij in de volgende bocht de baan weer om en kwam hard ten val. Ik kon hem niet meer ontwijken en reed vol erop. Ik kwam ook hard ten val. De wedstrijd werd afgeschoten. Nu kijk ik net op bf-one naar de uitslag: staat er: Duizings ng en ng ( was al veel eerder op 5 ronden gezet en moest eruit) Nu ben ik hierover verontwaardigd! iedereen kon zien dat ik vrij goed reed, en op koers lag 2e te worden. Ook dat ik niets aan het incident kon doen. Of het nu de schuld was van een ongelukkige situatie of de knwu derny (waarvan sommige de remmen het niet deden en Ron Zijlaard s derny was ook al kapot gegaan) laat ik even in het midden. Waarom is iedereen in de uitslag opgenomen behalve ik? De volgorde dient naar mijn mening gehanteerd te worden voor, of ten tijde van het accident! Zeker als een slechte KNWU derny (volgens Borst) mede de oorzaak zou kunnen zijn. Ik vind het respectloos! Ik ben buiten mijn schuld om van een 2e plek afgehouden, en sta nu dus hetzelfde op als iemand wat op 5 ronden gezet is! Voor het accident lag ik 2e, alsook op het begin van het accident (toen Borst omlaag schoot) lag ik op 2e plek en zat op mijn fiets! Wie weet iets over dit soort gevallen?

    Post was bewerkt op 12-04-2018 11:15 door Startpagina

  • Adrie van Dam

    Hoeveel ronden vergoeding kreeg je in geval defect? Dat moet vooraf geregeld zijn. Dat je ng hebt staan klopt want je bent niet gefinished, behalve als je 10 ronden vergoeding krijgt …en dat lijkt me wel veel.

  • Henk

    Op het moment dat de koers wordt afgeschoten met minder dan 2 minuten op de klok, of voor de laatste 10 ronden, moet hij worden over gereden.

  • mm

    je moet niet zijken je krijgt in ieder geval een aantal ronden vergoeding ,vermoedelijk 6 en er is een reserve gangmaker aanwezig, de derny s zijn van mater.

  • Henk

    3.2.217 De wedstrijd wordt geheel opnieuw gereden indien de baan onbruikbaar wordt, behalve wanneer de wedstrijd wordt

    gestopt tijdens de laatste tien ronden, of tijdens de laatste twee minuten als het een wedstrijd op tijd betreft. In dat geval

    wordt het klassement opgemaakt aan de hand van de laatste doorkomst op de aankomstlijn

    Dus ik weet niet wanneer er geschoten is.

  • Toeschouwer

    onder voorwaarde dat zij aantoonbaar voldoende ervaring hebben met het rijden achter de derny (door b.v. al eerder enige wedstrijden achter de derny te hebben gereden).

    Heb je dit deel van het aanvullende reglement wel gelezen…?

    Ik heb ook je gangmaker zien rijden, en naast het afsnijden van zijn tegenstanders (Rene Kos) was ook zijn stuurmanskunst ver onder de maat.

  • Adrie van Dam

    De KNWU heeft toestemming gegeven om deze renner te laten starten dus zal men overtuigd zijn dat hij voldoende ervaring heeft. Iedere gangmaker heeft toch een licentie? en ja het is als in de koers de een heeft meer ervaring als de ander

  • Toeschouwer

    Maar of de KNWU ook echt controleert of een bepaalde renner die ervaring ook echt heeft is natuurlijk de vraag.

  • Duizzie

    Op de laatste doorkomst van de aankomstlijn, voor het afschieten, was ik gewoon 2e, volgens mij waren er nog minder dan 10 ronden te rijden 9 dacht ik

  • Duizzie

    Borst heeft vorig jaar ook NK gereden, maar ik had ook een aanvraag gedaan met een belgische gangmaker te rijden, met veel ervaring, maar dat verzoek was afgewezen van de KNWU. Vandaag zeggen meerdere mensen, dat de pignon van de derny los is gekomen, en dat Borst daardoor is van de baan afgeschoten. Ik weet het ook allemaal niet, enige wat ik vind is dat ik 10e in de uitslag moet staan naar mijn mening.