zesdaagse Maastricht

• DeRosa

Met niet ideaal voor de renners en rensters bedoel ik dat de beslissing voor verlenging of beeindiging van het contract wat laat komt omdat het seizoen al is begonnen en al die onrust komt niet in het voordeel van de renners en rensters.Niet alle renners zijn positief over Pavel Boran maar wat ook belangrijk is of de evt nieuw aan te stellen bondscoach positief is en wil samen werken met deze.Een verandering moet altijd een verbetering zijn.

• Stayer

Wielerbaan Geleen met bochten van 22° is zeker stijl genoeg om met baanfietsen met vaste pion (doortrapper) op te rijden.

In Belgie liggen momenteel ook diverse van soortgelijke asfaltbanen (lengte tussen 333,33m en 400m en op deze banen (met hellingsgraad van 21 a 24°) rijd men ook men pistefietsen, op enkele van die banen zoals Hulshout en Wilrijk zijn zelfs Stayerswedstrijden.

Op de 400m wielerbaan van Beveren met slechts een hellingsgraad van 12° in de bochten haalde ikzelf op een baanfiets bij een test achter de Derny met gangmaker Walter Huybrechts gedurende 15 minuten een gemiddelde snelheid van 55 km/Hr, maar dat bleek daar wel het maximum te zijn (met die slappe bochten)

Dus in Geleen kan men zeker wel meer dan 55 km/Hr halen.

• Stayer

In Hasselt is inderdaad geen vaste indoor wielerbaan, het is de monteerbare flex baan http://www.flextrack.info van o.m. Rotterdam, Maastricht, en nog enkele plaatsen welke daar word opgebouwd.

Het kleine baantje van 143m welke vroeger tussen 1976 en 1987 jaarlijks gebruikt werd tijdens de eerste zesadaagsen in de Eurohal van Maastricht is na het stopzetten eind jaren 80 opgekocht door een industrieël, deze ging dir wielerbaantje ergens terug heropbouwen voor training in een lege loods in Lommel (Noord Limburg Belgie).

Maar daarna nooit nog iets over gehoord, noch over waar dat wielerbaantje zixh dan nu bevind noch over die plannen, en welke er nu na 20 jaar ook niet meer zullen komen.

• Stayer

Geleen niet stijl genoeg om te rijden met echte baanfietsen ?

In Australie liggen tientallen wielerbanen met bochten met weinig hellingsgraad en daar word allemaal met baanfietsen op gereden.

En bijgevoegd enkele foto's daarvan

• Duizzie

Nee u draait mijn verhaal om! ik ken ook met een baanfiets op de vlakke weg rijden! Ik bedoelde: Dat het niet zo stijl is dat het NOODZAKELIJK is om met een pistefiets te rijden! op een echte piste is dat WEL het geval! met een wegfiets zou je de baan raken met je cranks! en zelfs al zou je met kortere cranks rijden> door het freewheel als je je benen stil houdt, zou de kans een stuk groter zijn bij lagere snelheden dat je naar beneden schuift! daarom is het ook verboden op de piste met een freewheel te rijden! Ik bedoelde het op die manier! Dat mensen in geleen dus gewoon met de wegfiets komen, omdat het mogelijk is, en niet noodzakelijk om met een pistefiets te komen!

• Duizzie

Ja maar het is van dit jaar een nieuwe baan he? Meen ik ergens iets van opgevangen te hebben???

• Duizzie

wel ff goed lezen de volgende keer! want dit slaat nergens op! ik rijdt met een baanfiets door de spits van Amsterdam centrum met 50 km/h op het Vlakke!!!! Jullie draaien mijn verhaal om!!!