zesdaagse Maastricht

• DeRosa

Heb mij op de baan in Alkmaar laten vertellen dat zij de grootste wielervereniging van Nederland zijn. Ook ik sta iedere keer weer te kijken naar de geweldige accomodatie maar ook naar de schaatsbaan en andere hallen voor diverse binnensporten. Ik neem mijn fiets kepie af voor Alkmaar!!!!!!!!!!Kom je op de juiste tijd binnen is het zelfs mogelijk om wat tips te krijgen van de huidige top renners en rensters die we op het moment hebben.Wat Papendal betreft, het gaat mij niet om de faciliteiten te bekritiseren maar wel dat de sporters te weinig met de grote wedstrijden worden meegenomen.Het baan wielrennen is de laatste jaren in populariteit toegenomen en dan moet er wel wat mee gedaan worden anders verdwijnen de talenten snel naar andere sporten. Nu de Wereld beker wedstrijden op het punt staan te beginnen hoop ik dat de KNWU en de bondscoach of anderzijds de sponsoren de talenten meenemen om  te laten rouleren met deze grote wedstrijden.

• Duizzie

Ja dat is wel waar, maar je wilt op die wedstrijden natuurlijk ook resultaat! Wel is Ligthart is meegenomen naar WK (aleen jammer dat ie niet mocht starten) en Huizinga is ook snel gekomen en meegenomen, met goed resultaat, Maar waar wel iets op aan te merken is in mijn mening is de staff !!! Er is veel te weinig begeleiding! Pieters ken niet alles zelf doen he! KNWU moet veel meer fondsen vrijmaken voor staff! In Engeland is er een heel team op gezet! En zie het resultaat in Peking! Hier in Nederland moeten ze maar hopen dat een paar oudere gepensioneerde mannen vrijwillig tegen een schamele vergoeding deze klusjes opknappen! (waarvoor groot respect) In Engeland zijn ze hier veel verder mee! En ook idd met uw punt de doorstroming van talent! Pieters en Co hebben het zo druk met de toprenners dat jongens die een niveau lager zitten alles maar zelf moeten uitzoeken! In dit spreek ik uit ervaring! Begin maar eens alles uit te zoeken> trainingsmethodes, materiaalkennis, welke verzetten etc etc! Alles is anders als het wegrennen! Als je je erin wilt bekwaam maken ken je nergens terecht voor info! Pas als je op dat niveau bent en die grote jonges ken bijhouden krijg je adviezen en wordt je serieus genomen. Maarja dan moet je eerst eens op eigen houtje daar zien te komen! Voor veel goede wegrenners met talent en animo voor de baan is er dus een hoge barriere echt wat te gaan doen op de baan, ipv beetje snelheid bijhouden in de winter. Maargoed, Ook is het gewoon door dat baanrennen gebonden is aan een locatie, en omdat ik eerst nooit kort bij een baan gewoond heb, dat mijn beeld hiervan vertekend is. iig er moeten dingen verbeteren! Ik denk wel dat met het Omnicentrum en de inspanningen van die club de Adelaar er verbetering zal komen en weer een nieuwe bron van jong talent zal worden aangeboord! dat is het met dat baanrennen, je hebt gewoon een piste nodig! Die “oliereserves” van talent liggen overal, maar je moet er een piste op bouwen om dat talent te “delven ”! hahaha blijf het zo jammer vinden van Limburg he! ;p god weet hoeveel baan-talent daar verloren gaat! Zag gisteren wel 2 meisjes hier in Gent, ene van midden Limburg en ene van Bergklimmers! Dat vond ik wel weer mooi om te zien!

• henk

Ja beste Duizzie maar Pieters wil alleen maar resultaat. Wint de afgelopen jaren twee maal de wereldbeker alleen omdat wij met de sterkste renners gaan en de andere landen met een mix van jong en oud gaan. Dat noem ik korte termijn visie.

We zagen het ook weer op het EK in Alkmaar waar alle sprinttoppers afwezig waren. Pieters schrijft in het AD dat het EK eigenlijk bedoeld is voor beloften, en wat doet hij stelt een 25 en een 24 jarige renner op. En van de knwu natuurlijk schandalig om de belofte sprinters ook niet naar het EK voor beloften te sturen.

Wel ging er een middelmatige renner naar toe die als hij geen achternaam als Pieters had gehad er nooit had gereden.

• DeRosa

Natuurlijk zijn resultaten belangrijk zoniet nodig om deze mooie sport te laten doorgroeien maar toch moet er meer jeugd gaan doorstromen…..linksom of rechtsom!!!!

Ik ben het met je eens nu er weer een geweldige piste bij is gekomen er dus ook meer mogelijkheden komen en kansen voor iedereen van alle cat. om te trainen en zich in de kijker te rijden. De KNWU geeft nog steeds niet meer financiele middelen zodat de begeleiding kan uitgroeien naar een volwaardige team, begrijp ook niet waarom er niet meer met “grote” sponsoren onderhandeld gaat worden.

In principe maakt het niet uit waar de middelen vandaan komen maar de tijd dringt nu er twijfels zijn van enige top renners van dit moment om door te gaan of om de baan de rug toe te keren. Wat we nu hebben opgebouwd in jaren tijd kan in 1 a 2 jaren de nek worden omgedraaid.

Ik weet wat bedoeld met het alles zelf uitzoeken om een start te maken in het baan wielrennen, zelfs bij de KNWU krijg je soms weinig of geen gehoor………..maar geef niet op!!!!!!!!

Behalve Theo Bos en nog een zeer klein handje met renners die redelijk goed bedeeld zijn door de KNWU (Rabo bank) moeten de overige renners en rensters zich redden via kleinere sponsor ploegen en idd zelf maar hun training schema's bepalen………………..de aanhouder wint ……………..maar fijn is anders……..!!

Laten we ook hopen dat ook de media zich eens wat meer gaat ontfermen over de baan sport.

• Duizzie

Daar moet ik u gelijk in geven ja, van die korte termijn visie! En EK “eigenlijk voor beloften is ook bullshit” want EK is gewoon EK en als daar mannen staan als Keisse vin ik echt niet dat het EK als “minderwaardig” beschouwt dient te worden, en ZEKER niet als het in eigen land is!!!! En ook vriendjespolitiek is zowieso 1 van de dingen in het wielrennen waar ik mij groen en geel aan erger! En dat je alles zelf moet uitzoeken en dat je in een wereld vol egoïsten en afgunstige zit ook! Maargoed dat is nu eenmaal zo blijkbaar! Maar in het baanwielrennen is het NOG erger dan in het gewone wielrennen, en daar is het al erg! Ook wil ik Dhr. Pieters niet meteen afvallen, maar waarom is er in Nederland een soort “ijzeren toren” van authoriteit in het baanrennen, waar je niet doorheen komt? Ik denk bijvoorbeeld aan het “Stam-incident” Waarom hebben er niet meer mensen inspraak? En worden er geen consequenties verbonden aan slechte prestaties, zoals je de Spelen in Peking naar mijn mening toch EG wel mag noemen!, om nog niet te praten over een (wat in mijn ogen gewoon een domme fout is) achtervolgingspositie die op het laatste moment wordt afgekeurd! Zoiets mag in mijn ogen gewoon niet voorkomen! Als je professioneel bezig bent laat je zo n vernieuwde positie toch maanden van te voren goedkeuren? En dat op papier vastleggen zodat je 110% zeker weet dat je in je recht staat? Maargoed dit kan ook zijn doordat er gewoon te weinig mankracht beschikbaar is! Wel erg jammer! op Vos na was het gewoon 1 groot drama! Wel respect dat Pieters na het “Heimans-incident” de dag erna weer gewoon aan de piste stond.

• DeRosa

Het mislukken van de O.S. is een complex probleem, wellicht hebben de Nederlanders te veel gereden in het Olympische jaar. Alleen Hijgenaar moest zich nog plaatsen op en tijdens het W.K. de rest had al een ticket op zak.

Achter af is de conclusie dat er misschien eerder in trainings kamp zou moeten gegaan zijn……………..maar dit is achteraf. Dat de Britten de te kloppen renners en rensters zouden worden was al een jaar eerder te zien maar iedereen en ook wij als publiek staarde ons blind op behaalde resultaten in het verleden.

Maar nu moeten we verder want het seizoen is al begonnen en een coaching team te wisselen kan goed werken maar die moeten er dan wel zijn.

Ik zelf ben een voorstander van het groter maken van het coaching team en trachten de top renners en rensters te behouden, zeker voor dit seizoen en dan een pak talenten meenemen die zich kunnen optrekken aan deze atleten.

Zo doorgaan is stilstand en stilstand is………………..juist ja!!!!!!!!!!!! Maar onbezonnen afbreken is het einde van weg die jaren geleden hebben ingezet.

• Duizzie

Ja wat ook rot is is dat er geen baanploegen zijn voor jongens die nog veel moeten leren! Je had eerst ubbink, maar dan moet je toch echt al wat kennen! Nu heb je AA is ook eigenlijk alleen voor toppers, laten we eerlijk zijn! Als je bij een ploeg informeert of er plaats is, en je zegt dat je aspiraties op de baan liggen, krijg je al meteen nul op reces !!! Idd er is minder belangstelling voor de baan dus blijven geldstromen richting het baanrennen ook uit! Waarom is de 6 van Amsterdam niet op TV ??? Ik had helaas niet de mogelijkheid ernaar toe te gaan dit jaar, maar we hebben hier ff een mooi evenement hej met Bettini en Zabel! Dat ze zoiets niet uitzenden! Of het EK? In België zenden ze wel de 6 van Gent uit! Laatst zag ik 1 of andere 3e rangs handbalwedstrijd op studiosport! Dan denk ik: o dat dan weer wel :s

Ach de wielerwereld is eigenlijk een gestoorde wereld waarin logica en goed fatsoen vaak ver te zoeken zijn als je het mij vraagt! Dat je niks hoort is idd soms te schandalig voor woorden! zelfs een mail terug ontvangen zit er in het wielrennen in 8 van de 10 gevallen niet in, in mijn ervaring! (kan aan mij liggen hoor, maja kweet t niet) Als je wat van hun moet, ken je vierkant kapot vallen, pas als ze iets van jou willen, dan doen ze vriendelijk! Zo werkt het nu eenmaal, maar een vriendelijk antwoord geven, en andere mensen met respect behandelen dient in mijn ogen altijd te gebeuren, in het wielrennen alsook daarbuiten.

Maargoed om ff terug on topic te komen> dat de 6 in Maastricht is afgelast is ook ten dele aan de locatie te wijten! Ik ben daar 2 jaar geleden geweest op de 1e en het was ongezellig! En dat is toch 1 van DE speerpunten van een 6, de gezelligheid! Als je daar in Maastricht een mooie vaste piste had zou de overlevingskans ook aanzienlijk hoger zijn geweest! Ook vind ik dat als je een plan maakt voor 3 jaar zoals eerst het geval was, je dan ook moet doorzetten en pas na die 3 jaar evalueren, ipv meteen op te geven! Na de 1e six, of sterker nog TIJDENS waren ze al bezig met excuses zoeken en verklaringen warom het niks zou kenne worden! dat weet ik nog goed!

• Duizzie

Let op: Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

;p

er zullen toch heus wel meer mensen zijn met verstand van zaken die zich willen bezig houden met de coaching dan alleen Dhr. Pieters, of zie ik dat verkeerd???

• DeRosa

Het gaat niet alleen om Dhr. Pieters maar ook om de mensen die hij om zich heen heeft verzameld, en daar bedoel ik niet de atleten mee.

Alleen Dhr. Pieters vervangen door een andere bondscoach geeft wrijving binnen de gelederen en dan wordt het alleen maar slechter worden en dan ben je de atleten ook snel kwijt want die moeten altijd weer de rekening betalen.

Het is ook een raar jaar met weinig tijd voor aanpassingen van beleid, dit door de O.S. en het seizoen dat alweer begonnen is. Ben ook zeer benieuwd wat er in december gaat gebeuren met contract verlenging of beeindiging, is ook allemaal niet ideaal voor de atleten.

• henk

Nou DeRosa het zou alleen maar ideaal voor de renners zijn. Als ik na een week Amsterdam alle reacties hoor over de staf, was er maar 1 positief geluid en dat betreft sprinttrainer Pavel Buran.