Zijn motoren die in Amsterdam staan niet gebouwd van de oude motoren die in Maastricht gebruikt werden?
De LSM stayer motortjes van Amsterdam zijn dus niet de lichte Stayer motoren welke vroeger o.m. in Maastricht werden gebruikt, zoals gezegd zouden deze volgens mijn informatie in bezit of eigendom zijn van Fred Rompelberg
Het frame van deze LSM motoren (10 stuks) zijn de vroegere JAVANTI Derny motoren van de indoor wielerbaan in Ahoy Rotterdam, deze waren Javanti's genoemd omdat deze waren gebouwd door Jan Van Tilborg Ja-van-ti.
De vroegere Javanti Derny motoren hadden een Kreidler motor.
Enkele jaren geleden 2003 - 2004 zijn deze door gangmaker Jan Jonker omgekat tot lichte Stayer motoren (LSM) met een Puch motor van 85cc.
http://www.pixagogo.com/6020465122
Weet je wat het is???? Schandalig! in Holland liggen nu 3 banen, naar het westen toe heb je Gent en je hebt Buttchen, (wat ook een dik uur rijden is vanuit midden limburg) naar het zuiden toe is er geen baan (houten piste) te vinden, misschien in frankrijk ergens. Ik vind het schandalig dat Limburg niks meer voorstelt op wielergebied. In Maastricht zou naar mijn mening zeker een baan moeten zijn! er zou veel volk op af komen, vanuit Belgisch Limburg, en delen van Duitsland, Wallonië en zelfs Luxemburg. Niet in de laatste plaats omdat er in Buttchen geen vrije traininguren zijn ivm het strenge verzekeringssysteem in Duitsland. En van Geleen,…. tja, het is gewoon niet stijl genoeg om daar met piste fietsen te Moeten rijden. Ook is er idd de cultuur niet, omdat iedereen het gewoon gewend is, met zijn koersfiets daar naartoe te gaan en die wedstrijdjes te rijden. Wat wel ironisch is is dat door daar te rijden iedere week 1 of 2 keer die mensen daar behoorlijk souplesse hebben gekweekt, om een uur constant tempo hard te rijden. Dan gaan ze met die benen, criteriums rijden. Op een 50 km wedstrijd of lange scratch zouden ze beter zijn dan ze zelf denken. Maargoed de cultuur is er idd gewoon niet! Er zit niets anders op dan te verhuizen ;p
Ik hoop dat het baan wielrennen een goede doorstart maakt na een “verloren” WK en O.S.Nu zeer waarschijnlijk Theo Bos eruit stapt is het nu tijd om met extra investeringen de jeugd op te leiden voor de komende jaren en de O.S. in Londen.Zoals ik al eerder melde is Yvonne Hijgenaar HET voorbeeld van juiste instelling en doorzetting vermogen, deze meid mag niet verloren gaan voor de baan maar na haar actieve fiets carriere is het verstandig haar aan de begleidings staf toe te voegen en nog beter het dames baan rennen onder haar hoede te nemen. Weet zeker dat als er dan wat meer aandacht komt voor deze bijzonder mooie tak van topsport er ook weer een cultuur in het vrome zuiden zal onstaan om er ooit weer eens een permanente houten wieler piste te bouwen, al moet het in samenwerking met onze zuider buren.In Hasselt (Belgie) is trouwens ook een wieler piste maar ik weet niet de faciliteiten.
In Hasselt is geen piste ! De piste waar de 6-daagse op gereden wordt, is de opbouw-piste en die wordt in de Ethias Arena opgebouwd! Als je in Limburg geboren bent en je hebt een zwak voor de baan, zit je mooi te kijken! Enige optie is iedere week 2 maal dik 1 uur heen en dik 1 uur terug rijden naar Buttchen om de trainingen van Guus Groen bij te wonen! Maar daar heeft de jeugd geen mogelijkheid toe, tenzij je super-ouders hebt die bereidt hiertoe zijn! Maar dan zit je nog met het probleem dat je moet trainen zoals Guus het plant! Als je zelf een schema hebt ken je al vergeten, want er zijn daar geen vrije trainingsuren! Ook ken je trainen op de baan wat je wilt, om goed te worden moet je competitie kennen rijden en dat is in Buttchen ook niet! Eerst had ik goede hoop dat het wat zou gaan opbloeien in Limburg, met de 6 in Maastricht, maar die droom was ook snel einde verhaal! Ik snap daar niks van! In Maastricht zijn zoveel oude loodsen etcetra die je zou kunnen gebruiken om een multifunctioneel complex in te maken met een piste. Maar nee, In Limburg spenderen ze wel god weet hoeveel rijksvermogen in 2 nieuwe voetbalstadions, terwijl de 3 clubs geen reet presteren! Limburg is gestoord geworden! Hebben het mooiste landschap om in te koersen, en zelfs daarmee slagen ze er nog niet in een fatsoendelijke koers cultuur te verwezelijken! Hoewel afgelopen jaar wel een goede richting is ingeslagen door PPL Belisol (Maaslandster) en de terugkeer van de Ronde van Wolder, welke overigens top was georganiseerd !!! Maar feit blijft dat Limburg , als het op fietsen aankomt in mijn mening achterloopt op de rest van Nederland, om nog niet te spreken over België.
Van Peter Pieters en Piet de Wit moesten de belofte sprinters uitwijken naar Papendal daar trainen ze twee x per week op de baan van Apeldoorn. Moeten het doen zonder specifike sprinttrainer. Het baan wielrennen op zijn smalst om de sprintgroep uit elkaar te halen. Hoe goed is het niet om van de oudere renners wat op te steken.Van de week zag ik Yondi Schmidt in Amsterdam
met veel lef en bravoure mee doen met de mannen. Laat zo'n gast toch meetrainen met de drie, Theo, tim en teun dat is toch veel beter voor zijn ontwikkeling om difinitief de aansluiting te vinden.
DeRosa schreef:
>
> Ik hoop dat het baan wielrennen een goede doorstart maakt na
> een “verloren” WK en O.S.Nu zeer waarschijnlijk Theo Bos
> eruit stapt is het nu tijd om met extra investeringen de
> jeugd op te leiden voor de komende jaren en de O.S. in
> Londen.Zoals ik al eerder melde is Yvonne Hijgenaar HET
> voorbeeld van juiste instelling en doorzetting vermogen, deze
> meid mag niet verloren gaan voor de baan maar na haar actieve
> fiets carriere is het verstandig haar aan de begleidings staf
> toe te voegen en nog beter het dames baan rennen onder haar
> hoede te nemen. Weet zeker dat als er dan wat meer aandacht
> komt voor deze bijzonder mooie tak van topsport er ook weer
> een cultuur in het vrome zuiden zal onstaan om er ooit weer
> eens een permanente houten wieler piste te bouwen, al moet
> het in samenwerking met onze zuider buren.In Hasselt (Belgie)
> is trouwens ook een wieler piste maar ik weet niet de
> faciliteiten.
Ik vin dat altijd mooi als je daar in alkmaar aan komt rijden op een dinsdag avond in de winter! Daar om het complex heen is zo n mountainbike parcours! Kom je aanrijden zie je 10 tallen jongeren en volwassenen over dat door schijnwerpers belichte parkours rijden, kom je binnen, of zijn er populaires voor meisjes, nieuwelingen, juniores enz enz. Eg geweldig sfeertje daar! Op die trainingen daar savonds, god weet hoeveel renners! soms zijn er gewoon rond de 80 -100 renners! het leeft daar gewoon! alcmeria vitrix of hoe die vereniging precies heet, ik zou wel eens willen weten hoeveel leden die hebben! dan heb je nog die DTS en de bataaf, en WV Noord Holland, Dan heb ik het aleen over noord holland! Volgens mij heb aleen al die Alcmeria vitrix meer leden dan er in Limburg leden van wielerclubs zijn! Limburg loopt gewoon achter en ik zou echt niet weten hoe je dit zou kunnen veranderen! Tja, en van Yondi Smidt: ik denk dat dat papendal wel goed is! London is nog lang, Theo gaat zowieso denkelijk de weg op, en Teun en Tim hebben ook teleur gesteld! En ik denk dat Yondi beter daar zit, ipv dat kraakpand waar die eerst zat! Ik wou dat ik daar zat hoor! in Papendal! volgens mij zijn ze daarmee wel goed bezig!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?