WK Baan te zien via UCI

• Frans Rutten

Binnen een halve seconde op de 500m met een 5e plaats is waarachtig wel wereldtop. Ook een wereldtopper is niet immuun voor het fenomeen vormverlies. Ik zag toch ook Meares en James “zoek” gereden worden. Over de aanzet van Axi Piepmatz hoeven we het hier niet eens te hebben. :)

• Frans Rutten

De suggestie, dat deze aflopende band invloed gehad zou hebben op de eindklassering, lijkt me niet juist.

• DeRosa

Klopt, het zijn gelukkig geen robots.

• DeRosa

Ligt eraan hoe ver die al afgelopen was….denk zeker dat een band die niet meer op juiste spanning staat invloed heeft op de eindtijd en dus ook invloed KAN hebben in de eind klassering. Hoeveel het heeft meegespeeld is moeilijk te achterhalen maar als de druk in de tube niet van belang zou zijn dan is dat een baanbrekende openbaring.

Zeker als een renner het zelf in de gaten heeft dat er iets niet juist is met het materiaal heeft dat invloed op de concentratie en niet zelden de prestatie.

• Frans Rutten

Om een 4e plek te behalen en dus één plaats op te schuiven had Hugo Haak 0,544s sneller moeten rijden dan Krzysztof Maksel. Waar had Haak dat vandaan moeten halen als het feit zich in de laatste ronde van 250m voordeed?

Aan wat er gereden is hebben we hoegenaamd niks, dus is het alleen maar zinnig het meest recente resultaat (Aguascalientes 2013) qua pacing erbij te halen.

In de vergelijking is Haak resp. 0,409s en 0,43s voor de laatste halve ronden langzamer. Tezamen dus 0,839s.

Maksel doet het beter met resp. 0,272s en 0,316s, tezamen dus 0,588s. 0,251s sneller dus dan Haak.

De winnaar echter deed het (in de vergelijking) wel erg kalm aan met resp. 0,608s en 0,78s. Had Pervis dan een lekke band? :D

Bekijk je Haak's race helemaal, dan zie je nog weiniger effect.

In de vergelijkende (vliegende) halve ronde's van 125m lopen de verschillen prachtig op.

0,275-0,334-0,34-0,351-0,468-0,409-0,43

Ik kan uiteraard op geen enkele manier navoelen, wat er gebeurd is, maar op basis van deze cijfers kan ik gerust (niet baanbrekend) beweren, dat hij geen plaats is verloren.

• DeRosa

Tenzij hij aan het trainen is geweest om de laatste 2 rondes het verval te beperken want dat is de winst die hij kan halen ook voor de toekomst. We moeten wachten op zijn eigen relaas.

• DeRosa

Jeffrey Hoogland 7de geëindigd in het sprint toernooi en Tim Veldt ZILVER op het Omnium…..mooie dag gisteren !

• Baanwacht

Uitslagen vierde dag WK

Eindstand heren omnium

1. Thomas Boudat (Fr) 24 pnt

2. Tim Veldt (Ned) 28 pnt

3. Victor Manakov (Rus) 32 pnt

Dames sprint

1. Kristina Vogel (D)

2. Tianshi Zhong (China)

3. Junhong Lin (China)

15. Elis Ligtlee (Ned)

23. Shanne Braspennincx (Ned)

Dames puntenkoers

1. Amy Cure (Austr) 38 pnt

2. Stephanie Pohl (D) 35 pnt

3. Jasmin Glaesser (Can) 32 pnt

13. Kelly Druyts (Belg) 4 pnt

Dames omnium na drie onderdelen

1. Sarah Hammer (USA) 4 pnt

2. Laura Trott (Gr-Br) 10 pnt

3. Jolien D’Hoore (Belg) 11 pnt

Heren sprint

5. Jason Kenny (Gr-Br)

6. Max Niederlag (D)

7. Jeffrey Hoogland (Ned)

8. Shane Perkins (Austr)

• baangast

Je kunt het een “teleurstellend” resultaat noemt maar het is maar net wie je loot.

Ligtlee moet tegen een waardig tegenstandster. (Ligtlee ook niet bepaald de meest tactische rijdster.) Dan verlies je en lig je er direct uit.

Als je ziet dat Braspennincx direct tegen James loot dan mag je niet verwachten dat ze wint.

Haar kwalificatie tijd was overigens wel teleurstellend. Ben wel benieuwd waarom die zo tegenviel. Want ze is momenteel wel beter dan een 11.6

Hoogland wordt elke wedstrijd ook beter. Zijn ontwikkeling ga ik goed volgen.

• DeRosa

Vooral de 200 vliegend van de meiden en van Hugo Haak vielen tegen, de kwalificatie tijden worden alsmaar belangrijker of je moet zo sterk en snel zijn dat je van iedereen en alles geen schrik hebt.

Ik vind het WK toch hoopvol voor Nederland….de coach heeft alles nog op de rails.

Knullige fout op de TS van de dames maar de tijd was beter dan dat ik in gedachten had.

De kilo van Hugo was ook goed te noemen alleen de af loper kostte hem wat tijd.

Hoogland….meer dan goed

Veldt….prima zoals zo vaak……wie zeiden ook alweer dat hij versleten en op was????

500 meter van Elis…..prima