beste erikjan
Ok. Maar het is zo makkelijk om commentaar te hebben en niets te doen. Daarom mijn “repliek”. Vaak wordt er geroepen maar niets gedaan. Jij hebt wel de handen uit de mouwen gestoken en bent met de jongens in de slag geweest om ze iets mee te geven.
En inderdaad…. soms maken we ons druk om dingen die eigenlijk bijzaak zijn. Wat dat betreft is het trieste nieuws over Sjoerd zo aan het eind van het jaar weer een “wake up call”. Waar gaat het ook al weer om?
Vooral om het goed, gezond en leuk in het leven te hebben. Het kan immers zo maar voorbij zijn.
Daarom kan ik mij opwinden over mensen die snel met commentaar zijn, klagen en zelf niets doen. Ik kan me ergeren aan ouders van nieuwelingen jongens die bij de jury komen klagen dat hun zoon verkeerd geklasseerd staat bij de puntenkoers en een plaatsje hoger moet. En dan hebben we het niet over de eerste 5 plekken…..
Plaats het allemaal in het perspectief. Het is een spel. Een onderdeel van de opvoeding voor die kids. En ga dan niet zeuren bij de jury (of op het forum), maar zorg ervoor dat je zoon de tools krijgt om wel een paar plaatsen hoger te komen de volgende keer. Dat voegt meer waarde toe aan de opleiding van je kind dan geklaag bij de jury.
En inderdaad….. een gezond, sportief en gezellig 2014 voor iedereen.