blamage jury op nk

• Stayerslijn

beste erikjan

Ok. Maar het is zo makkelijk om commentaar te hebben en niets te doen. Daarom mijn “repliek”. Vaak wordt er geroepen maar niets gedaan. Jij hebt wel de handen uit de mouwen gestoken en bent met de jongens in de slag geweest om ze iets mee te geven.

En inderdaad…. soms maken we ons druk om dingen die eigenlijk bijzaak zijn. Wat dat betreft is het trieste nieuws over Sjoerd zo aan het eind van het jaar weer een “wake up call”. Waar gaat het ook al weer om?

Vooral om het goed, gezond en leuk in het leven te hebben. Het kan immers zo maar voorbij zijn.

Daarom kan ik mij opwinden over mensen die snel met commentaar zijn, klagen en zelf niets doen. Ik kan me ergeren aan ouders van nieuwelingen jongens die bij de jury komen klagen dat hun zoon verkeerd geklasseerd staat bij de puntenkoers en een plaatsje hoger moet. En dan hebben we het niet over de eerste 5 plekken…..

Plaats het allemaal in het perspectief. Het is een spel. Een onderdeel van de opvoeding voor die kids. En ga dan niet zeuren bij de jury (of op het forum), maar zorg ervoor dat je zoon de tools krijgt om wel een paar plaatsen hoger te komen de volgende keer. Dat voegt meer waarde toe aan de opleiding van je kind dan geklaag bij de jury.

En inderdaad….. een gezond, sportief en gezellig 2014 voor iedereen.

• Stopwatch

Inderdaad een triest voorval. Mijn deelneming aan familie, vrienden en bekenden.

Blamage aan de jury heeft echter niets te maken met of je er zelf dan maar moet gaan staan, of dit doen.

Het moet gewoon goed gebeuren, klaar

• Stopwatch

Als alleen plek 1, 2 en 3 gaan tellen….zal daarmee het probleem over zijn dan?

Noop, juist op die plekken protest. Echter, Als er veel ouders protesteren op een uitslag dan is dat toch een signaal dat er klaarblijkelijk iets is uitgesproken wat grote twijfels oproept.

Bij de puntentelling junioren, van puntenaantal 12 naar 16, knap gewoon.

Gebruik van Mylaps mag ook weer ter discussie komen te staan. Duur in aanschaf, duur in huur en dan niet gebruiken?..

En speaker van der Linde…leuk voor bij een kermiskoers in Rusland of in japan bij de keirin waar ze het gezwets van deze man toch niet volgen kunnen. Maar als speaker voor een nationale titel gewoon ongeschikt. Het is geen zesdaagse, he..

Zag hem wel steeds naar de toeter zoeken als er een rondje was gepakt, maar sloeg ook hiermee de plank volledig mis.

Verder prachtige wedstrijden gezien, veel emotie, dat hoort er wel gewoon weer bij.

Allen een fijn 2014.

• Tom Gakes

Volgens mij hebben we nog niet zo lang geleden een soortgelijke discussie gevoerd op dit forum. Er worden inderdaad fouten gemaakt, en het MyLaps syseem dat hier nu ook weer genoemd wordt kan er naar mijn mening inderdaad toe bijdragen dat er minder fouten gemaakt worden. Maar je gaat het nooit helemaal kunnen voorkomen. Overal waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt. Als je denkt dat de jury een fout gemaakt heeft is er volgens mij ook niks mis mee om de juryleden daarover aan te spreken. Het maakt dan natuurlijk wel uit op wat voor manier je deze mensen aanspreekt, maar zolang je op een normale en respectvolle manier met de juryleden omgaat wordt je over het algemeen ook op die zelfde wijze beantwoord. En als er twijfel is kan het inderdaad wel eens wat langer duren voordat de uitslag definitief is. Maar liever dat het dan goed wordt uitgezocht dan dat het achteraf alsnog niet blijkt te kloppen. En ergens draagt het ook weer bij aan de spanning, wat het dan ook wel weer zijn charme geeft. Dus hoewel het inderdaad beter kan, en je zeker op een kampioenschap wel mag verwachten dat er een extra inspanning mag worden geleverd (van alle partijen, van renner tot organisatie tot jury), denk ik dat het wel mee valt met de ‘blamages’ van de jury.

Wat betreft de microfonisten, die inderdaad ook onderdeel zijn van de jury, is het waar dat er veel verschil zit in kwaliteit tussen de betere en mindere microfonisten in NL. Dit geldt overigens voor alle disciplines. Ook als renner erger ik me er soms wel aan dat wanneer ik alleen weg rijd, ik een naam hoor van een renner die voor een andere ploeg rijdt en bovendien niet eens op de startlijst staat. En ja, dit hoor je als renner dus wel degelijk. Dus een aanval zou wat mij betreft zeker niet mogen worden aangekondigd voordat de aanvallende renner de rest van de groep waar hij in reed is gepasseerd. Maar ook hier geldt dat waar gewerkt wordt ook fouten worden gemaakt. Wel vind ik dat voor een NK de microfonisten zouden moeten worden geselecteerd op kwaliteiten, ookal zijn deze mogelijk normaal gesproken actief in een ander district.

Voor iedereen een heel gelukkig, sportief en vooral gezond 2014 toegewenst.