blamage jury op nk

• erikjan

Twee microfonisten die door elkaar praten, elkaar verbeteren en verkeerde namen en punten doorgeven. Een jury die vergeet te bellen en er 2 uur overdoet om een uitslag van 4 klassementen te maken…. Als Joop vd Ende eeen musical van de Muppets wil maken weet ik nog wel wat acteurs. ..

• doehetzelfer

Doe jij het even dan! Of zulle we kijken of we het zonder jury kunnen? 1 speaker kunnen we inderdaad wel thuis laten daar geef ik je gelijk in! maar Joske doet het altijd wel leuk!

• sjaak

Die vd Linden moet echt weg, schreeuwt vroegtijdig dat renners aanvallen, denkt dat hij tussentijden mag roepen als renners rijden en dan ook nog rond schreeuwen dat het niet snel genoeg is terwijl de renner nog 2 rondjes moet, soort vervalsing en renners tijdens hun race al demotiveren. Kent ook geen namen van renners en haalt ze continue door elkaar.

Die man maakt er echt een potje van.

KNWU, Bruins stuur hem eens weg.

Er is al niet veel publiek in Apeldoorn en iedereen die je spreekt daar stoort zich aan die man en zijn domme commentaar.

• Stayerslijn

mooi dat erikjan en sjaak zich bij deze hebben aangemeld als toekomstig jurylid/microfonist. Op het uniebureau zullen ze jullie een warm welkom heten.

Tja, dat er eens wat fout gaat…. dom, maar niet anders dan een scheidsrechter die bij voetbal een buitenspelgoal goedkeurt, een zware overtreding niet ziet of zelfs een zuiver doelpunt niet toekent. Elke sport heeft zijn beperkingen.

Ik geef het je te doen, de hele dag daar geconcentreerd staan te kijken. Ik zou het niet kunnen, dat geef ik nu al toe. Please dan de credits voor de mannen die dat min of meer vrijwillig (die juryvergoeding stelt niet zo veel voor) doen.

Huilebalken om hier op het forum over te klagen. Wees een vent en neem de handdoek op, of hou je mond….

• DeRosa

4 dagen daar geweest en niemand heeft mij wat gevraagd anders had deze hetzelfde repliek gekregen als wat Stayerslijn hier heeft geplaatst.

• henk

@stayerslijn Dus jij vind het normaal dat een speaker met een kampioenschap alle aanvalle vroegtijdig meld?

• StevenK

Volgens mij zegt ‘ie dat het normaal is dat er fouten worden gemaakt. Hij zegt niet dat hij ’normaal vindt dat aanvallen (te) vroeg omgeroepen worden'.

En natuurlijk willen wij allemaal, de deelnemers voorop, dat alles perfect verloopt, maar aan de andere kant moeten gewoon heel blij zijn dat er überhaupt mensen zijn die deze taken uitvoeren. Want aan de spreekwoordelijke stuurlui aan de wal hebben we veel minder.

• Stayerslijn

Beste Henk,

Ik ken geen enkele renner die in volle wedstrijd ook nog naar de speaker luistert. Als je boven de 45 km per uur rijdt suist ook op een binnenbaan de wind je enorm rond de oren. En uit ervaring weet ik dat je al rijdend in Omnisport de speaker ook bijna niet kunt horen. De geluidsinstallatie is gericht op het publiek en als renner hoor je nauwelijks wat er gezegd wordt. Denk maar eens aan de afvalkoersen tijdens het Omnium. Zelfs met hulplichten op het stuur en een schreeuwende speaker hebben renners soms nog niet door dat ze uit koers zijn.

Dus als de speaker meldt dat er een aanval van renner x komt, is dat om het publiek te informeren. En als er een renner is die dat wel hoort, dan maakt hij optimaal gebruik van alle zintuigen om de wedstrijd te lezen en daarop te reageren. Part of the game. Bij deze sport hebben we nu eenmaal speakers. Mag van mij ook wel zonder speaker hoor, maar dan weet de helft van de toeschouwers die aanwezig zijn en kijken niet precies wat er gebeurd.

Jij en ik kunnen misschien insider zijn, het merendeel van de aanwezigen is dat niet. Dan biedt een speaker wel uitkomst.

• DeRosa

De speaker was geheel niet storend, ik als volger op de tribune ging zo op in de strijd dat ik zelfs de speaker niet of nauwelijks hoorde.

• erikjan

Beste Stayerslijn,

Een jurycursus ga ik niet meer doen ben in de vut maar sinds de jaren 70 coureur geweest en de wereld over geweest om te fietsen. Bekers en medailles in de kast. Daarna een eigen bedrijf opgestart met ruim 20 man aan het werk dat nu door mijn kinderen gerund wordt. Ruim 10 jaar een ploeg gehad en als sponsor in de jaren 90 toppers in onze ploeg gehad. Als baanliefhebber en zo zaten er heel veel me geërgerd maar genoten van mooie wedstrijden. Helaas gisteren in mineur geëindigd tijdens de koppelkoers voor de vrouwen hoorde ik van het overlijden van Sjoerd Huisman een jongen die ik bijna vaak tegenkwam op de ijsbaan in Hoorn. Hiermee is voor mij alles weer in z'n perspectief geplaatst.

Ik wens allen een mooi uiteinde en een mooi en sportief 2014 in vooral goede gezondheid.