Weinig Vrouwenkampioenschappen dit jaar bij NK?

• Stayerslijn

Zit net naar de deelnemerslijsten te kijken van het komende NK en schrik toch wel…..

Puntenkoers vrouwen: 13. Minimum nodig om het een NK te laten zijn 12. Een paar afmeldingen en kampioenschap is weg.

Puntenkoers junior vrouwen: 8. Minimum 12. Geen NK dus….

500 mtr vrouwen: 6. Minimum 6. Een afmelding en het kampioenschap is gedaan….

500 mtr junior vrouwen: 6. Minimum 6. Een afmelding en het kampioenschap is gedaan….( net als vrouwen)

sprint vrouwen 7. Minimum 6. Ook net aan….

sprint junior vrouwen: 3. Minimum 6. Geen NK dus….

3 km Vrouwen: 4 Minimum 8. Geen NK dus….

2 km junior vrouwen: 4. Minimum 8. Geen NK dus…..

Keirin vrouwen: 7. Minimum 6. Zit ook op de rand….

Keirin junior vrouwen: 5. Minimum 6. Geen NK dus….

Scratch vrouwen: 14. Minimum 12. Houdt ook niet over….

Scratch junior vrouwen 8: Minimum, 12. Geen NK dus.

Koppelkoers vrouwen: 8 koppels, minimum 8 koppels. Gaat net, hopelijk valt er niemand uit…..

Dus voor de vrouwen maar in totaal 7 NK's van de 13 wedstrijden… Jammer….. Bij de junioren vrouwen dus alleen maar een NK op de 500 meter (en hopen dat daar niemand uitvalt, anders is er geen enkel kampioenschap voor juniorvrouwen….. heel triest)

Overigens ook junioren jongens maar 8 sprinters (= op het randje), 10 keirin renners (= ook op het randje) en maar 7 koppels (= te weinig voor een NK!)

Raar, na het succes van het 3 banentoernooi met 9 koppels in Apeldoorn (kan in de andere uitslagen niet zien hoeveel koppels er in Amsterdam en Alkmaar reden)

• Martin Grefte

Wat betreft de juniorenkoppelkoers: Ondanks het feit dat er officieel te weinig koppels zijn wordt er toch een trui uitgereikt.

Ik ben als trainer van De Adelaar bezig geweest om een extra koppel aan de start te krijgen bij de junioren jongens, maar kreeg van de KNWU de volgende mail:

Hoi Martin,

Zojuist intern besproken:

Er worden geen koppels meer toegevoegd aan de koppelkoers.

Commissie heeft toegestemd het NK te rijden met 7 koppels.

De verantwoordelijkheid ligt bij de renners zelf om hiervoor in te schrijven.

Ik bedankt je dus wel erg voor het meedenken, maar we gaan geen koppel meer toevoegen.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ingo Janssen

Medewerker Wegsport/Baansport

• Joske

De juniorvrouwen zijn altijd al een zorgenkindje geweest in de afgelopen jaren.

Hopelijk zal dat volgend jaar veranderen, nu er meer nieuweling-meisjes aankomen.

Dit jaar zullen er meerder combikampioenschappen worden verreden, waarbij de juniorvrouwen in het peloton vrouwen gaan rijden, zonder aparte klassering.

Ze krijgen in ieder geval de kans om hun kunnen te tonen.

De Technische Gids zal binnenkort wel definitief verschijnen op de site van de KNWU

Jens Mouris komt ook in actie tijdens de koppelkoers.

• Joske

De Gids staat erop!

Kijken onder downloads bij het Baanwielrennen.

Omdat iedereen het wil weten:

Rugnummers Eerste genoemde renner wit op zwart

Tweede genoemde renner blauw op wit

Koppelkoers Mannen UCICode licentieNr

50. Jesper Asselman NED19900312 167

50. Melvin Boskamp NED19901030 1520

51. Theo Bos NED19830822 39

51. Maikel Bos NED19940507 5039

52. Christian Bosch NED19800826 1530

52. Aldo Klomp

53. Didier Caspers NED19921001 5129

53. Melvin van Zijl NED19911210 5243

54. Ricardo van Dongen NED19940618 183

54. Andre Looij NED19950525 20031

55. Bart Harmsen NED19920831 5424

55. Arno van der Zwet NED19860507 190

56. Yoeri Havik NED19910219 105

56. Nick Stöpler NED19901122 198

57. Mitchell Huenders NED19880712 1190

57. Stefan Vreugdenhil

58. Michel Kreder NED19870815 3

58. Raymond Kreder NED19891126 1

59. Pim Ligthart NED19880616 24

59. Barry Markus NED19910717 7

60. John Meewisse NED19940701 5060

60. Dylan van Zijl NED19941206 5234

61. Rick Mensink NED19940814 5233

61. Coen Rijpma NED19911006 5104

62. Jenning Huizenga

62. Yondi Schmidt NED19870426 195

63. Roy Pieters NED19890612 1515

63. Michael Vingerling NED19900628 139

64. Wim Stroetinga NED19850523 143

64. Jens Mouris

• GvanZ

Het probleem ligt niet bij de KNWU, maar bij de renners zelf om zich op tijd aan te melden voor een onderdeel waar zij aan willen deelnemen.

Het hek is van de dam als er van de regels wordt afgeweken.

Martin, verder verbaast het mij dat als jij een persoonlijke mail naar de KNWU stuurt en het daarop verkregen antwoord gaat delen op een forum.

Citaat uit de disclaimer in KNWU-mailtjes: “De informatie opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde.”

• Martin Grefte

Er is gisteravond op Omnisport geprobeerd om meer deelnemers te krijgen. Een aantal renners was bereid om alsnog deel te nemen.

Vandaar mijn vraag aan de KNWU.

In eerste instantie reageerde men daar positief. Dat is ook doorgegeven aan een aantal renners. Maar later kwam deze mail.

Daarin staat volgens mij niets dat vertrouwelijk is. Ik had het ook kunnen omschrijven, heb ik niet gedaan.

Als ik daarmee mensen schoffeer, mijn excuses, maar voor mij is dit een prima medium om anderen, die ook aan het proberen waren om meer renners te krijgen, mede te delen dat dit niet meer hoeft.

Overigens heb ik niet naar de KNWU gemaild, maar gebeld en gevraagd of het nog mogelijk was om alsnog in te schrijven. Daar kwam eerst dus een positief antwoord op, later kwam deze mededeling.

Groet

Martin.

• Joske

Eerlijk gezegd snap ik het niet helemaal.

Je weet maanden van te voren dat er een NK aan komt.

Daar bereid je je op voor en schrijft op tijd in op de onderdelen die je wilt rijden, neemt aan kwalificaties deel en wedstrijden die, waar dan ook worden georganiseerd.

Als je niet hebt ingeschreven, heb je waarschijnlijk onvoldoende motivatie gehad om dat wel te doen.

Hoe kun je je dan laten overhalen alsnog mee te doen?

Ik snap het niet helemaal, of misschien helemaal niet.

Inschrijfdatum voorbij, jammer dan, toch?

• Martin Grefte

Joske,

We hebben het hier over jongens die soms nog maar 15 zijn (en 16 worden eind december). Dat zijn ook junioren.

En die zeggen dan… we worden toch weggereden, wat hebben we er te zoeken…….

In mijn optiek hebben ze er veel te zoeken…….. Leren, leren, leren.

Maar als iedereen zo redeneert doen er maar een man of 5 mee.

Soms moet je die jongens een extra steuntje in de rug geven.

En dan drukt een wedstrijd met te weinig deelnemers (terwijl er meer dan voldoende junioren jongens zijn die op de baan rijden, zie o.a. de overtekening bij NK Omnium) ze direct met de neus op de feiten.

Dan vind ik dat je best nog even extra aandacht hieraan mag geven.

Natuurlijk, regels zijn regels, maar we hebben het over jongens van 15 jaar. Overzien die alles? Daar moet je nog opvoedend mee bezig.

Mannen die belofte zijn en ouder kun je idd aan de regels houden, maar we hebben het hier over jonge jongens……. Vandaar mijn actie.

Groet

Martin.

• DeRosa

Wellicht moeten we allemaal maanden van te voren beginnen met lobbyen bij de jeugd, niet wachten tot dat het te laat is maar al eerder beginnen met selectie wedstrijden om de motivatie erin te houden.

• Joske

Dat blijft een lastige.

Als je in september - oktober al wedstrijden plant zijn er renners die een rustperiode hebben ingebouwd…

Doe je het later, dan is het tekort dag, maar is ook niet altijd, bij ons, de baan beschikbaar (tennistoernooi)

Afgezien daarvan, ik vind, dat ze gewoon op tijd moeten inschrijven en niet steeds op het randje, of er overheen, een verschijnsel, dat de laatste jaren, mede door het gemak waarmee bijgeschreven en afgeschreven kan worden, is toegenomen.

Martin heeft het over opvoeden. Dat begint bij structuur aanbrengen en je houden aan afspraken, anders wordt het onwerkbaar. Als je 15 jaar bent mag ik toch verwachten, dat ze het al een klein beetje snappen.

Bovendien: overhalen om mee te doen, terwijl de inschrijfdatum al 5 dagen gesloten is, lijkt me niet helemaal het juiste tijdstip. De Rosa heeft gelijk: niet wachten tot het te laat is.