Beste Joske, zoals ik ook al in eerdere reacties in dit topic heb aangegeven ben ik het met je eens dat er op de baan meer beperkingen zijn aan de mogelijkheden van het gebruik van Mylaps. Lees dit evt. nog eens terug. Maar dat neemt niet weg dat het systeem wel gebruikt kan worden als HULPmiddel door de jury, om bijvoorbeeld winst en verlies ronden bij te houden (waarbij ronden vergoeding uiteraard handmatig moeten worden bijgeteld bij het aantal gereden ronden). Uitzondering is inderdaad de koppelkoers, waar je volgens mij inderdaad niet veel hebt aan Mylaps. Verder kan het gebruik van Mylaps voorkomen dat renners die niet hebben gereden toch in de uitslag staan, of renners die wel hebben gereden niet in de uitslag staan. Dat er da nog heel veel handwerk aan het jureren te pas komt, en dat daar makkelijker fouten in kunnen worden gemaakt dan op de weg, dat ben ik met je eens. Waar we het ook over eens zijn, en wat ik ook in eerdere reacties al heb gezegd, is dat ik wel heel veel respect heb voor de juryleden die de hele dag bezig zijn en geen moment hun aandacht kunnen laten verslappen. Dat er fouten worden gemaakt is begrijpelijk, en dat mag ook best. Het blijft immers voor een groot deel mensenwerk. Bovendien zijn juryleden bijna altijd goed aan te spreken als er een probleem is met de uitslag, en doen ze dan ook hun uiterste best dit zo goed mogelijk te herstellen. Ook hulde dus voor deze instelling van de juryleden richting de renners. Het enige dat ik in dit topic probeer te zeggen, inhakend op het bericht van Martin, is dat naar mijn mening veel van de fouten die nu gemaakt worden niet zouden worden gemaakt als naast de waarneming met het oog ook het Mylaps systeem zou worden gebruikt. Deze mening hoor ik van meer renners. Dus voor de duidelijkheid, als hulpmiddel dat kan worden toegepast naast de waarnemingen van de juryleden zelf, en niet als enige methode om de uitslag te bepalen.