baanploeg niet naar wereldkampioenschap

• DeRosa

(tu)

• Stayerslijn

Zoetemelk zei het al…….. Rio is nog ver……

• soigneur

Geen competitie ook geen motivatie om te trainen. Geen WK dit jaar, inderdaad achter stand volgend jaar. Misschien geen nominatie omdat de tijden te slecht zijn of niet geplaatst worden.

Dus weer minder geld van NOC. Inderdaad all die incompetente bestuurders er uit. In de jaren na de successen van Peter Pieters is er niks bijgeleerd. Er wordt maar wat aangemodderd op het unie bureau en achter de groene tafel.

• DeRosa

Hahaha ! (:P)

• Dirk

@soigneur Regel jij het even.

• martin

Geen woorden maar daden……

ADELAAR TALENTEN TEAM

ATT steunt baanachtervolgers, help als Adelaarlid ook!

Wij zijn met het ATT een actie opgestart om de baanachtervolgingsploeg van Nederland te ondersteunen.

Maar ik wil dat via de website breder trekken en doe een oproep aan alle Adelaarleden om via het ATT met een kleine donatie deze jongens te helpen.

Onderstaand is naar de leden van het ATT gestuurd, maar alle Adelaarleden mogen helpen.

Stuur een steunbetuiging met daarin een opgave van het bedrag dat je wilt doneren naar adelaartalenten@gmail.com

Zoals jullie de afgelopen dagen misschien gehoord hebben kan de baanachtervolgingsploeg die onlangs 4e werd bij het EK in Apeldoorn vanwege geldproblemen niet deelnemen aan het WK in Cali. Om daar te starten moet er namelijk nog 2 keer naar Mexico gegaan worden en de kosten daarvan zijn enorm. Alles (ook fietsen en werkplaatsmiddelen en zo) moet namelijk per vliegtuig daarheen, en dat is enorm duur.

Nu er er door Ton Wellink, de manager van het Koga Cycling Team een actie opgezet om geld bij elkaar te krijgen om die ploeg alsnog daar te krijgen. Je kunt voor € 250,00 deze ploeg steunen.

Nou had ik bedacht dat als jullie allemaal € 5,00 doneren wij samen tot € 150,00 moeten kunnen komen. We gaan dan de overige € 100,00 via allerlei andere kanalen proberen te “regelen” maar dan hebben we een begin!

Misschien doet de vereniging er ook wel iets bij, maar ga daar niet vanuit. We gaan dan in ruil een clinic door een of meer van die mannen op de weg het komende voorjaar zien te regelen.

Reageer snel!

• DeRosa

Onderstaand stukje had ik al naar iemand verstuurd die hetzelfde initiatief aan het promoten was.

Komt nog bij dat er geen inzage is hoeveel er al garant gesteld is, als er al een flinke donatie pot is dan zijn mensen eerder bereid om mee te doen dan dat zij de eerste 5 euro moeten inleggen. Wat als het dan toch niet doorgaat? En hoe is het met de afspraken met de bondscoach….staat die achter dit initiatief of brengen we hem en zijn selectie zo in een moeilijke positie. Naar een wereldbeker ga je niet op stel en sprong maar daar moet de trainingen op afgestemd worden.

Begrijp mij goed ik vind het een puike actie en juich het toe en geeft aan dat gelukkig heel veel liefhebbers van de baansport het erg aan hun hard gaat dat de ploeg niet mee kan doen op de grote toernooien……echter actie moet komen vanuit de bonden en wel heel snel….erg snel!

"Dat lang en veel op hoogte rijden erg zwaar is klopt.

Wielerploegen doen wel hoogte stages dus zo slecht is het ook weer niet.

Competitie is niet alleen goed maar nodig om te focussen en scherp te blijven en om te leren……niet gaan is eigenlijk geen optie behalve als er geen geld is en dat is naar mijn mening ook het grote struikelblok.

Petje af voor de renners die positief blijven en ook blijven focussen naar het hoogste doel “ OS 2016”.

Ik ben z'n gekke baanfanaat dat ik en met kennissen hier er best 250 euro voor over zouden hebben om de ploeg mee te laten doen. Ik denk niet dat dit veel helpt want het probleem verschuif je weer naar de volgende WB……constructief veranderd er niets.

Dat de UCI 2 WB'ers in Zuid Amerika moet houden is ook omdat niemand anders deze toernooien wil organiseren……waar is de Duitse wielerbond en waar de Australische….zij hebben er zeer zeker baat bij want hebben veel kampioenen rondrijden.

Als grapje is een keer geopperd om alle WB'ers maar in GB te houden……..nou en waarom niet? Dan volle tribunes en een bak met sfeer!

De KNWU moet wellicht met andere/meerdere partners in zee om het baanwielrennen op een hoopvolle manier gaande te houden.

Laat die talentvolle selectie die we nu hebben en die nog jaren met trots de driekleur hoog kan houden niet in de kou staan!!!!!! "

• erikjan

Kan iemand me vertellen of ze wél naar de 2e wereldbeker in Mexico gaan?

• Baanwacht

Baanwacht is graag bereid om de eventuele ontbrekende € 100

aan het Adelaar Talenten Team over te maken.

Ton Welling heeft contact gehad met de KNWU

zo vertelde hij mij

Men gaat alleen naar de tweede wereldbeker als het gehele traject doorlopen kan worden Auguascalientes - Guadalaja -Cali

Soigneur regelt m.i.niets.

Hij is slecht geïnformeerd (of wil dat niet zijn) en spuugt graag zijn gal op deze site

• DeRosa

Belooft is dat donderdag aanstaande op de site van Wij Zijn Sport de donaties gemaakt kunnen worden voor de baanploeg, nu staan ze er nog niet op vermeld….

Ook wij zijn bereid om te doneren maar wat vragen heb ik wel…….contact geweest met KNWU is fijn maar zou graag ook de van de bondscoach willen weten of hij er mee eens is dat de ploeg eventueel wel kan afreizen. De atleten zelf neem ik aan willen graag….heeel graag!

Wat met de sprinters…..ik zie alleen de dames teamsprintsters op de huidige lijst staan.

Hier onder de link naar de sponsor site voor sporters.

http://www.wijzijnsport.nl/