Ik zeg en beweer ook niet dat het niet meedoen van de achtervolgingsploeg een juiste optie is…..zie mijn eerdere posts daarover. Ik vind het een regelrechte drama maar het is wel zo dat dit alleen maar te maken heeft met het een pak minder geld wat er te besteden valt. Nu moet je het ene gat niet proberen te dichten met een ander gat, de bond had al allang moeten gaan lobbyen voor sponsoring…..ja dan maar wat andere merknamen op het tenue!
Ik ben er heilig van overtuigt dat de coaches plannen naar de mogelijkheden die ze hebben en nee het is niet altijd mogelijk geweest om in Apeldoorn te blijven trainen en ja vaak werkt een trainingskamp louterend. De sfeer die nu gekweekt dreigt te worden is dat de trainingskampen als een vakantie betiteld gaan worden en dat is onterecht.
Om alle renners en rensters op de baan goed voor te bereiden en te laten meestrijden is acuut meer geld nodig!
Natuurlijk zijn er ook voorbeelden op te noemen van renners en/of rensters die veel minder zorg nodig hadden om goed te kunnen presteren maar uitzonderingen blijf je altijd wel houden.
In Manchester waren nog wel wat meer atleten die er niet bij waren…..vond ik toen ook al een gemis.
De trainings-kampen zullen zeker ook minder zijn als voorheen, net zo als wedstrijden/toernooien buiten de deur……
Ik weet ook hoe dit op te lossen en weet ook niet wat de afspraken zijn ivm A-status…..hoop dat dit wel goed geregeld is want anders gaat het moeilijk worden om de huidige selectie die erg hoopvol is voor de nabije toekomst om die bijeen te behouden.
Ik vond de uitleg van de KNWU erg slap en misleidend, zeg gewoon waar het wringt…..zeg gewoon dat er geen geld is en dat dit geen goeie ontwikkeling is. Het verhaaltje dat het niet veel uitmaakt voor 2016 is lariekoek.
Ik neem mijn petje af voor de atleten die het wel heel sportief opvatten en hun Olympische droom niet laten verstoren!