baanploeg niet naar wereldkampioenschap

• DeRosa

Is in het recent verleden vaak niet mogelijk geweest, paar keer uitgeweken naar Sloten maar dat was ook een uitzondering. Beste is te trainen op banen waarop ook OS en WB en WC gereden mogen worden.

De medaille winst tijdens EK in Portugal geeft de coaches gelijk over hun training aanpak !

• jaap bonenstaak

Beste DeRosa,

Wat je zegt klopt niet, er zijn genoeg opties en mogelijkheden om op de baan in Apeldoorn

te trainen. Uiteraard lukt het soms niet ivm een tennistoernooi maar ook het Omnisport

moet geld verdienen.

Je hoort mij ook niet zeggen dat je trainingen moet afzeggen, ik zeg alleen dat je beter moet/kan plannen.

Dat er nu geen geld is lijkt mij al veel langer bekend, dan moet je een betere planning maken.

Hoe kan je van een achtervolgingsteam verwachten dat ze een heel jaar trainen en inzetten voor slechts

2 toernooien? En hoe kan je idd een A status behouden/krijgen ? Weinig kansen…

• DeRosa

Ik zeg en beweer ook niet dat het niet meedoen van de achtervolgingsploeg een juiste optie is…..zie mijn eerdere posts daarover. Ik vind het een regelrechte drama maar het is wel zo dat dit alleen maar te maken heeft met het een pak minder geld wat er te besteden valt. Nu moet je het ene gat niet proberen te dichten met een ander gat, de bond had al allang moeten gaan lobbyen voor sponsoring…..ja dan maar wat andere merknamen op het tenue!

Ik ben er heilig van overtuigt dat de coaches plannen naar de mogelijkheden die ze hebben en nee het is niet altijd mogelijk geweest om in Apeldoorn te blijven trainen en ja vaak werkt een trainingskamp louterend. De sfeer die nu gekweekt dreigt te worden is dat de trainingskampen als een vakantie betiteld gaan worden en dat is onterecht.

Om alle renners en rensters op de baan goed voor te bereiden en te laten meestrijden is acuut meer geld nodig!

Natuurlijk zijn er ook voorbeelden op te noemen van renners en/of rensters die veel minder zorg nodig hadden om goed te kunnen presteren maar uitzonderingen blijf je altijd wel houden.

In Manchester waren nog wel wat meer atleten die er niet bij waren…..vond ik toen ook al een gemis.

De trainings-kampen zullen zeker ook minder zijn als voorheen, net zo als wedstrijden/toernooien buiten de deur……

Ik weet ook hoe dit op te lossen en weet ook niet wat de afspraken zijn ivm A-status…..hoop dat dit wel goed geregeld is want anders gaat het moeilijk worden om de huidige selectie die erg hoopvol is voor de nabije toekomst om die bijeen te behouden.

Ik vond de uitleg van de KNWU erg slap en misleidend, zeg gewoon waar het wringt…..zeg gewoon dat er geen geld is en dat dit geen goeie ontwikkeling is. Het verhaaltje dat het niet veel uitmaakt voor 2016 is lariekoek.

Ik neem mijn petje af voor de atleten die het wel heel sportief opvatten en hun Olympische droom niet laten verstoren!

• dirk

3x in maanden op hoogte presteren kan niet. Is slopen van de renners. een goede keuze.

• DeRosa

1 keer het WK missen is je positie verliezen !

Hoe doen de andere landen dat dan? Laten die het WK ook schieten?

• Stayerslijn

Wat goed is in deze is dat de korte termijn keuze niet gemaakt is en er we gedacht wordt aan de lange termijn. In de achtervolging verlies je niet je positie. Je moet je gewoon tijdens de wedstrijd laten zien, en dit jaar niet deelnemen betekent niet dat je volgend jaar niet mee mag doen.

Er is een route uitgestippeld. En de zijweg die door de UCI met 3 wedstrijden in Zuid Amerika wordt ingeslagen past niet in het grote plaatje. De renners erkennen dat ook. Zaterdag rijden de jongens een demonstratie tijdens het NK achtervolging. Overigens klasse dat ze daar komen. De jeugd heeft voorbeelden nodig, en niets is mooier dan dat ze deze mannen van zeer dichtbij (inclusief de voorbereiding) kunnen zien.

Kunnen ze zaterdag eens aan de mannen zelf vragen hoe ze er in staan. Maar ik begrijp dat ze het zelf ook niet echt zaten zitten. Zie o.a. de reactie van Ton Wellink op Twitter.

@DeRosa Het zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat veel landen dit WK “minder serieus” nemen. We weten allemaal de problemen met bijvoorbeeld verontreinigd vlees/eten in Zuid Amerika. Dat kan weer een hoop gedoe voor renners geven. De renners zullen niet staan te trappelen voor een langere periode in die contreien. We laten ons verrassen.

• soigneur

In het verleden zijn er gesprekken geweest met sponsoren die alleen de baan zouden sponseren. Dit werd echter tegen gewerkt door de knwu en rabobank.

• DeRosa

Precies, er moet duidelijk een andere aanpak en inzicht komen en ik zeg “ouwe garde” uit het bestuur!

• dirk

We weten het in 2016 in Rio.

• DeRosa

Laten we hopen dat het dan zo is maar van competitie worden atleten zelden slechter……idd is die Zuid Amerikaanse periode niet het fijnste wat je als renner kan verwachten.

Blijft toch het probleem van de financiën en dat gaat echt wel een probleem leveren…..de achterstand in faciliteiten en materiaal die je nu oploopt werk je niet meer weg in het zeer belangrijke seizoen vlak voor de spelen in Rio.

Begrijp mij goed dat ik het allerbeste voor heb met de baansport en niets liever wil dan dat “Wij” kunnen wedijveren met de sterkste landen.