WB in Colombia oktober 2012

• DeRosa

Wie gaat er voor Nederland mee met de selectie naar de eerste WB van dit seizoen?

Ik begreep dat er getest wordt met verschillende teamsprint samenstellingen maar of er al beslissingen genomen zijn?

• baanfan

Laat ik nou net hetzelfde willen vragen. Ik ben ook wel benieuwd.

• pietje

Tim Veld en Roy Eefting

• Peut

Alleen Tim Veldt? Zo komen we nooit aan de top!!!!

• DeRosa

Op dit moment wordt er gereden in Cali tijdens de 1ste wereldbeker.

Omdat deze erg vroeg in het seizoen is en zeker in een post Olympisch seizoen gaan de echte snel dames en heren daar niet naar toe en dus kansen voor de jongeren om daar punten te halen. Waarom is Nederland er niet met de nieuwe aanwas voor de sprint en duur ?

• erikjan

welke jonge coureurs? Van de sprint hebben we Haak en Buchli en bij de duur zou ik het echt niet weten zeker als na de Olympische spelen al gezegd wordt dat de huidige lichting te oud is en men met junioren richting Rio wil gaan werken…

• DeRosa

Elis Ligtlee

Yesna Rijkhoff

Rigard van Kloosteren

Hielke van Grieken

Nils van het Hoenderdaal

ect ect….

• soigneur

Inderdaad de Rosa. En dit bewijst maar eens dat er totaal geen beleid is bij de bond.

En wie moet het roer over nemen van Slippens?

Ook dat duurt veels te lang

• Ingewijde

De Rosa spreekt over een grotere delegatie naar Cali maar…

de financiele middelen ontbreken bij de Wielerbond

(echt DeRosa jij weet niet hoe de vlag er daadwerkelijk nog wappert!)

Het is echt de eindjes aan elkaar knoppen

Dure uitstapje zijn echt niet mogelijk

• DeRosa

Dat de financiële middelen ontbreken dat klopt en is geen publiek geheim en dat is nou net ook 1 van de punten waarop het voltallige bestuur en andere kaderleden hebben gefaald.

Financiële middelen ontbreken betekent dat er niets of niemand wil investeren….hoef geen ingewijde te zijn om te begrijpen dat dit een dodelijke zaak is.

Als nu het wielrennen als core business (om maar een Nederlands woord te gebruiken) zou worden gezien en het bestuurlijke in dienst van, dan zou er beter en meer gelden overblijven voor de sport…..zover heb ik wel inzicht en info binnen de KNWU.

Het nu al in de knop afserveren van de jongeren die het in 2016 voor ons moeten gaan doen is pijnlijk en voor de sport fataal.

Ik hoef echt niet alles te weten wat er in de boeken staat van de KNWU het gedrag van deze spreekt voor zich, heb tijdens het afgelopen WK op de weg enkele bestuursleden (BoBo"s) kunnen zien en horen en spreken en ik dacht toen wel….nou nou nou dat kan wel een beetje minder….weet nu wel waar een heleboel geld in verdwenen is.