Mulder sprint in Londen ??

• DeRosa

Nederland mag met de sprint en de keirin meedoen.

Roy op de sprint en Teun op de keirin….daar teken ik voor of Hugo Haak rijdt die mannen eraf en hij mag starten, dat kan ook nog!

• Jaap

Zoek en gij zult vinden…..

Kan echter niet vinden dat Teun wel aan de limiet heeft voldaan.

Er heeft dus niemand voldaan aan de eis. Toch mag Nederland door de behaalde resultaten meedoen op de sprint.

Luister daarom dan naar de Olympische medaille winnaars die bij Paul en Witteman aanwezig waren.

Geef 1 van de talenten die we rijk zijn de kans. Nu zaaien is dan oogsten.

Nogmaals ………. maak er een wedstrijd van om je te plaatsen voor de OS. Goede reclame voor het baanwielrennen.

• DeRosa

Je laatste zin verwoord het prima.

Maar dat er nu een aankomend talent moet gaan starten staat daar weer haaks op.

De snelste en beste moet er heen ongeacht zijn status of leeftijd.

• Jaap

Ik ben het helemaal met DeRosa eens.

De sterkste moet rijden.

Maar resultaten in het verleden geven nog geen garantie voor de toekomst.

Laat iedere kanshebber meedoen in een wedstrijd en de beste plaatst zich voor de OS.

Of dit nu Teun is of 1 van de talenten doet er eigenlijk niet toe.

De beste moet er gewoon in Londen staan.

Maar helaas hoor je helemaal niets.

• Gaap

Roy mag zijn tattoo's aan het Engelse publiek tonen.

Die jongen heeft er al die jaren voor geknokt

Niemand anders.

Geen ektra sprintwedstrijden Roy is de kampioen.

De Rosa en Jaap let op de Kampenaar. Hij gaat ons nog verrassen

hoe dat weet ik niet.

• Jaap

Als Roy inderdaad de beste is wordt dit in een onderlinge wedstrijd zeker duidelijk.

Ik geef hem ook een grote kans maar nogmaals de beste moet rijden.

Echter niemand van de Nederlandse sprinters heeft aan de selectie normen voor de OS voldaan. De resultaten waren wel zo dat Nederland zich als land geplaatst heeft. Dat is een nieuwe situatie. Dan is het toch logisch dat er een onderlinge wedstrijd gehouden gaat worden voor deze startplek. Of gaan de heren andere normen hanteren?

• Liefhebber

Mulder heeft zich als enige Nederlander genomineerd en gekwalificeerd op een indiviueel onderdeel (keirin). Op de sprint heeft niemand zich gekwalificeerd… Omdat Mulder deelneemt aan de spelen in Londen (keirin) zou hij eventueel ook mogen starten op de sprint.

Volgens mij hebben alle andere sprinters geen nominatie en kwalificatie behaald waardoor ze volgens de richtlijnen van het NOC-NSF niet naar Londen mogen.

En Gaap: volgens mij is Mulder Nederlands Kampioen sprint.

• DeRosa

Nou, Roy verrast mij in sportieve zin al een tijdje hoor. Dat hij effe in een dip zat kan vele oorzaken hebben maar is normaal voor iemand die erg fanatiek is het meer uit zijn lichaam wil halen dat er op dit moment inzit. Ik zie hem niet als de toekomst maar hij is de toekomst.

Sportief gezien moet de snelste en de beste naar de spelen en geen van de Nederlandse sprinters heeft dat op voorhand weten te behalen en met een toegeschoven start plek moet gewoon de snelste er naar toe gaan en dus een “sprint off”.

Als hij nu dan daadwerkelijk de snelste en beste is dan wint hij die strijd ook wel en is er voor hem dus geen vuiltje aan de lucht.

• DeRosa

Ik dacht toch dat er voor de sprint een start plek te vergeven valt door de KNWU/NOC*NSF en dat kan aan iedere selectie lid zijn.

Er om rijden is de enig juiste en eerlijke manier.

• DeRosa

Sorry heb je post pas na mijn antwoord gelezen en het lijkt wel plagiaat, zal je niet verrassen dat je in mijn ogen gelijk hebt.