In Melbourne

• Frans Rutten

Over verrassingen gesproken. Meares verliest in een belle van Pendleton. Eer aan Joris van den Bergh, aan wie we de uitdrukking “Mysterieuze krachten in de sport(mens)” te danken hebben.

• soigneur

Al met al een slechte generale voor de spelen.

elk onderdeel ver van een podium tijd. een lichtpuntje met de bronzen plak van stroetinga maar dat is geen olympisch onderdeel.

alles ver beneden de podim plaatsen. dit is niet meer in te halen voor augustus.

dan de belgen. pluimpje voor peter pieters wat hij weer heeft klaar gestoomd daar bij onze zuider buren.

• DeRosa

Ja, maar op welke Olympische onderdelen allemaal?

• rudi

Ik begin eigenlijk meer fan van Belgie te worden!!!

Na jaren genoten te hebben van het Nederlandse baanwielrennen. Betrapte ik mijnzelf erop dat ik tijdens dit wk meer en meer supporter werd voor Belgie dan voor NL!! Waar de belgen reden om kampioen te worden. Reden de Nederlanders voor mijn gevoel om niet te falen.

Dachten Schep en Stroetinga echt dat ze met dezelfde wanhoop/alles op niks poging(de belgen konden verassen) zoals ze het op het NK baan probeerde? Volgens mij was Pieters tijdens het NK baan ook aanwezig.

Hoe de Belgische PL achtervolging in een 3 tal maanden van 4.06 naar een 4.02 zijn gegaan. Blijven onze hollanders al sinds de spelen van 2008 steken op een 4.04.

Waar bij de London wb door de KNWU werd geroepen: We richten ons beleid op 2016. Word een maand later Peter Schep ingezet op de ploegenachtervolging? Gaat ie ook voor ze 6de spelen in 2016? of is het een vorm van paniek voetbal?

Begin nu ook beetje te begrijpen waarom het botste met de KNWU en Pieters.

KNWU: veel woorden weinig daden

Pieters: weinig woorden- veel daden.

Tijdens het wk ben ik ook terug gaan denken naar de spelen van 2008 waar de Nederlandse ploeg “faalde” (en op alleen dit toernooi werd Pieters toch afgerekend?).

Enige die daar echt faalde/teleurstelde was een Theo Bos(die volgens mij 10 kilo te zwaar stond). Eruit in de sprint en de ongelukkige val in de Keirin.

Vos olympisch kampioen.

Ploegenachtervolging die met het B team naar een 5de plek reedt. (Terpstra brak op de reis naar de baan allebij ze armen) (Huizinga mysterieus virus?)

Willy Kanis die er een bronze plak misliep op de Sprint.(wk 2009 scheelt het zelfs maar een half wieltje met pendelton in een belle, anders had ze wereldkampioen sprint geweest)

Denk dat we dan de balans moeten opmaken en kijken of de KNWU dan een goede weg is ingegaan of toch ene beetje gefaald heeft. Kan toch niet dat heel Nederland baanwielerland 3 jaar stilstaan en de rest van de wereld progressie maakt? Dan zit er toch ergens een knik?

OP dit moment dromen/hopen Slippens en Wolf alleen maar dat er dezelfde uitslagen gehaald worden als in 2008.

• DeRosa

Jij bent geen fan van het Nederlandse wielrennen maar een fan van Pieters, niets verkeerd hoor maar sla niet te veel door.

Vos reed helemaal niet voor en onder de toenmalige bondscoach.

Dat Willy Kanis bijna wereldkampioen werd en Yvonne Hijgenaar 3de op het omnium kwam toch meer door de klasse van beide en niet door het rommelige jaar (jaren).

Dat het Nederlandse baanwielrennen een moeilijke tijd doormaakt is duidelijk maar als je de hoop in de toekomst ook al kwijt ben dan heb ik met je te doen.

En ja de aanloop naar de spelen van 2008 was een aanfluiting en nee is hij niet alleen daardoor bedankt.

• Frans Rutten

Voor de ware wereldkampioenen of wereldtoppers maakt het in principe nauwelijks wat uit in welk land ze zijn geboren. Ze halen de top in weerwil van das Umfeld, zoals de Duitsers dat zo fraai plegen te noemen. Lees hier voor Umfeld voor het gemak maar even KNWU. Pas als das Umfeld nagenoeg ideaal wordt (tegenwoordig Australië en Groot-Brittanië), dan krijgen ook subtoppers de kans door te groeien naar de wereldtop, ook al halen ze nooit de status van de ware kampioenen. Een kampioen is uiteraard een kampioen, maar een mens wil nu eenmaal graag toch nog wat onderscheid.aanbrengen.

Ik ben geen insider, weet dus ook niet welke factoren nu echt een dominante rol speelden bij het echec van Theo Bos in Beijing 2008. Maar hieraan gingen dus wel 3 dominante jaren aan vooraf.

Maar, beste @rudi, om dit zo op te schrijven met de bedoeling om Pieters beter te laten uitkomen, is niet wat je noemt fair play. Theo Bos is tenslotte één der beste Nederlandse sporters van de 21e eeuw!

• piet

Wat kan Peter Pieters wel wat Robert Slippens niet kan?

• henk

Slippens zegt “jonge aanwas ontbreekt”.

Waar kijkt hij? volgens mij genoeg talent.

• DeRosa

Dat klopt maar het jonge aanwas wil niet veel of alles doen om een top rijder te worden, commitment is iets wat ze in Australië en GB en zeker ook in Duitsland wel kennen.

Om die talenten het naar de zin te maken moet er (te) veel geïnvesteerd worden van het geld dat er niets is.

Als je nagaat wat de meeste huidige selectie leden er voor over hebben is alleen dat al bewonderenswaardig.

Langzaam zijn er bewegingen en plannen om het beter voor elkaar te krijgen maar dat heeft z'n tijd nodig.