3de WB in Beijing

• peter

Dat Roy niet meedeet aan de teamsprint was op het nk al bekend, toen wist Matthijs al dat hij zou starten. Dat Roy niet meedeet kan liggen aan de slechte verhouding die hij heeft met Wolff.

Dat Wolff zijn langste tijd gehad ( na Londen) heeft bij de KNWU lijkt me duidelijk.

• DeRosa

En dat alles is gebaseerd op ?

Lijkt mij niet logisch en is mij ook geheel niet duidelijk dat de huidige sprint coach na Londen vervangen gaat worden…volgens jou.

• Ton Eyndhoven

Met een ploeg ZONDER SCHEP-STROETINGA en-HUIZENGA kan je nooit van

zijn leven PUNTEN PAKKEN

Nee,deze reis was WEGGEGOOID GELD ??????

gr TON

• DeRosa

Wat betreft het pakken van punten misschien wel al hebben de teamsprint dames wel 6 punten weten te pakken.

Wat betreft het groei proces voor de toekomstige top rijders is het zeer zeker geen weg gegooid geld geweest maar iets wat voorheen vaker had moeten gebeuren.

• Erikjan

Beste Ton,

Dat je een grote fan bent van Schep weten we al jaren maar stop eens met de irritante capslock. Zonder Schep Stroetinga en Huizenga worden idd weinig punten gepakt maar dat is deze heren ook zelf aan te rekenen. Ze pakken in de eerste wedstrijd de Astatus (zijn inkomsten) Kiezen (Schep Stroetinga) voor het geld in de 6daagse niks mis mee maar klaag dan niet dat er geen punten worden behaald. Huizenga heeft nu hij voor Rabobank conti gaat rijden aangegeven géén Beijing Londen? en WK in Melbourne te rijden (daar waar de punten te behalen zijn) maar als de OS gehaald worden wil meneer wel mee! Kortom Deze mannen nemen wel de lusten (A status + inkomsten) maar geen lasten WB Cali..Peking en/of WK. KNWU of NOC/NSF zou deze mannen moeten verplichten een duidelijke keuze te maken.

• DeRosa

(tu)

• babs63

Gaan er dan maar 8 landen per onderdeel, denk t niet achtervolgingen zuullen wel 16 teams starten, teamsprint ook etc .

Ik zie alleen een ranking geen aantallen per onderdeel, of de nsf/noc heeft andere voorwaarden ?

• Frans Rutten

Volgens mij is het bij de mannen als volgt: 104 deelnemers (30+8+8+18+40).

Teamsprint: 10 teams met 3 renners = 30 renners. Qualificatie via de specifieke ranking*.

Sprint: Qualificatie van 8 renners mogelijk via de sprint ranking, maar automatisch vanuit de teamsprintpool.

Keirin: Qualificatie van 8 renners mogelijk via de keirin ranking, maar automatisch vanuit de teamsprintpool.

Omnium: Qualificatie van 18 renners via de omnium ranking.

Ploegenachtervolging: Qualificatie van 10 teams volgens de specifieke ranking.

*Edoch.

Voor qualificatie zijn echter ook deelnamelimieten per werelddeel bepaald.

Op individuele nummers is er maar plaats voor één renner per land.

Een land kan maximaal met 9 renners aan maximaal 4 disciplines deelnemen.

De geplaatste teamsprintlanden kunnen automatisch aan de sprint en/of keirin (if) deelnemen.

Voor de 5 Europese teamsprintlanden bijvoorbeeld is er bij de sprint en keirin maar plaats voor 4 Europese deelnemers elk.

Dringen geblazen misschien en in elk geval bij deelname al aan 3 andere disciplines dus een gedwongen keuze.

Volgens mij hadden ze vorig jaar de IG Nobelprijs aan de UCI moeten verlenen! B)