3de WB in Beijing

• DeRosa

Het is vooralsnog geen succes daar in Beijing tijdens de derde wereldbeker toernooi, had toch meer verwacht en ook mogen verwachten in de race om de punten voor de spelen.

• Erikjan

De ploegachtervolgers moesten weer improviseren met Wouter Haan ipv Levi Heijmans. 8e op minder dan n seconde voor de strijd om het brons is vooralsnog niet slecht. Vingerling toont aan op de weg terug te zijn met een knappe 6e plaats op de scratch.

• DeRosa

Ja, dat wel maar er moeten toch meer punten gehaald gaan worden hoor…..is echt niet meer zoveel tijd voor.

Na Beijing is het een flink stuk moeilijker met Londen en het WK.

Ik blijf erin geloven maar het wordt een stuk moeilijker.

Waarom deed Roy Van Den Berg niet mee met de teamsprint?

• Frans Rutten

Volgens mij is het voor Nederland intussen onbegonnen werk om zich voor de teamsprint nog te plaatsen. Alleen als de Polen dus Londen of Melbourne missen of als Nederland waarlijk minimaal één uitzonderlijke prestatie neerzet, dan is er nog een redelijke kans. Anders zullen naar verwachting Teun Mulder en Roy van den Berg voor OS-deelname aangewezen zijn op rechtstreekse plaatsing via de sprint en/of de keirin ranking.

Aangezien de olympische notitie van de UCI niet zo uitblinkt door helderheid, heb ik toch maar verder gezocht en stootte op een alleraardigst forum met krek dit onderwerp.

Track Cycling Qualification to London 2012 Olympic Games

http://totallympics.com/forum.php?mod=viewthread&tid=1227

• Sindo

Hello Frans (and other Dutch sport fans), I'm Sindo and I'm the owner of Totallympics. Searching on statistics, I have found our forum was linked here.

It's very nice to see the forum start to be linked in other forums/sites, and even though I don't understand your language and I don't know what this site is about, I hope Totallympics could be interesting and useful for you, to find informations about Track Cycling and all other sports in the Road to London 2012.

Also, I hope you and other sport fans can register and start posting about your favourite sports, supporting Netherlands in all sports you want and following with us sport events, discussing with sport fanatics from all around the world.

Thanks!

Matteo

• DeRosa

(tu)

• DeRosa

Duidelijk!

Waarom was Roy Van Den Berg niet mee, had denk ik het verschil kunnen maken.

• Apeldoorn

Iedereen is nog veel te bescheiden in zijn mening

Beiing is een regelrecht drama

De teamsprinters zien Polen verder weg lopen.

Tim Veldt zakt opnieuw door het ijs en nu lees ik dat Stroetinga de meubelen moet gaan redden in Londen

Laura v.d.Kamp uitgeschakeld in de series voor het omniuum

Arno v.d.Zwet rijdt op een snelle baan 4.36

Als je bij de team sprintsters de wereldtop optelt stelt een vijfde plaats ook niet veel voor

Het feit dat DeRosa, de de zaken toch altijd van de zonnige zijde bekijkt, hier zijn twijfels neerschrijft is veelzeggend!

• DeRosa

De teamsprintsters moeten bij de eerste 5 van de Europese landen eindigen in de UCI ranking om naar de spelen te kunnen gaan en daar komen die 6 punten goed van pas.

Of ik het van de zonnige kant bekijk is jouw mening en die is altijd wat zwartgallig.

Veelzeggend is dat ik meer gehoopt en verwacht had maar nog altijd vertrouwen heb dat zowel de dames als de heren sprint teams naar de spelen gaan, al gaat het moeilijk worden maar niemand heeft ooit beweerd dat het een eitje zou gaan worden.

• soigneur

Tim Vledt is de laatste jaren al een tegenvaller. Had in Kopenhahen al door De Nationale kampioen Vingerling vervangen moeten worde.