Reputatie baan Apeldoorn loopt flinke knauw op

• DeRosa

Nou de titel is denk ik wel zo gekozen om de aandacht te trekken en dat is je ook gelukt, ook bij mij.

• HarrieH

Eén ding ontgaat me een beetje.

Wat is voor wielerliefhebbers (en voor renners) nou eigenlijk het belang van een (super)snelle baan ?

Het verschil zie je als toeschouwer nauwelijks (als je de stopwatch even buiten het blikveld laat).

Mij kan het totaal niet boeien of een sprinter nou 10, 11 of 12 sec doet over de 200m.

Alsof het bij wielrennen gaat om hard fietsen…

Is een wegkoers met “wind mee” dan zoveel interessanter dan een koers met “wind tegen”?

Allemaal geklets om niks dus (IMHO).

• Kees soutendijk

Helemeaal mee eens.

Laten we ons nu maar gaan opmaken voor het EK want die gaat morgen van start. Heb er al veel zin in. Dat worden 3 dagen genieten van topsport. Alle rijders (sters) heel veel succes.

• Frans Rutten

Het gaat ook niet om snelheid als zodanig, maar om in het baanwielrennen naar mogelijkheden een zo grote mate van gelijkwaardigheid qua omstandigheden na te streven c.q. te waarborgen. Dat is al moeilijk genoeg. Wielerbanen verschillen qua configuratie bijna altijd meer dan atletiekbanen onderling. Zodra je echter op de ene plaats een ronde sneller aflegt dan op een andere plaats dezelfde ronde met aanloop via de banking, is er geen sprake meer van gelijkwaardigheid. Binnen de locale context is dat op zich niet erg (daarin heb je gelijk), maar je dient je verder dan wel te onthouden van vergelijkingen met prestaties erbuiten. Records onder zulke omstandigheden zijn dan grotendeels een monster zonder waarde.

Je hoeft niet met mij mee te gaan in mijn analytische kijk op zaken, je mag ook gerust zeggen, dat je het niet interesseert, maar iets geklets noemen is toch wat anders, IMHO. Veel,plezier met het EK. :)